Урок на тему: "Що вивчає історія Стародавнього світу?"

Про матеріал

Мета: створити початкове уявлення про історію стародавнього світу

Цільові завдання:

  • відновити уявлення про те, що таке історія, як історичні процеси розвиваються в просторі та часі, що таке історичні джерела й події, хто такі історичні діячі;
  • з'ясувати, якими є основні історичні джерела з історії стародавнього світу; познайомити із системою відліку часу, що використовується в історії стародавнього світу;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «історія стародавнього світу», «історичне джерело в історії стародавнього світу», «ера — до Різдва Христового і від Різдва Христового»;
  • відновити набуті в попередньому році навички роботи з історії й розпочати формування нових навичок.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

  • згадати і пояснити, що таке історія, як історичні процеси розвиваються в часі та просторі, що таке історичні пам'ятки, джерела знань про минуле, історичні події, хто такі історичні діячі (на прикладі історії України та рідного краю);
  • називає основні етапи в історії людства, хронологічні межі історії стародавнього світу, основні види історичних джерел;
  • застосовує і пояснює на прикладах поняття і терміни: «історія стародавнього світу», «історичне джерело з історії стародавнього світу», «ера — до Різдва Христового і від Різдва Христового»

Навчально-методичне забезпечення: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., презентація.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Основні поняття: «історія стародавнього світу», «історичне джерело з історії стародавнього світу», «ера — до Різдва Христового і від Різдва Христового»

Перегляд файлу

Урок №1

Тема: Що вивчає історія Стародавнього світу

Мета: створити початкове уявлення про історію стародавнього світу

Цільові завдання:

  • відновити уявлення про те, що таке історія, як історичні процеси розвиваються в просторі та часі, що таке історичні джерела й події, хто такі історичні діячі;
  •  з’ясувати, якими є основні історичні джерела з історії стародавнього світу; познайомити із системою відліку часу, що використовується в історії стародавнього світу;
  •  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «історія стародавнього світу», «історичне джерело в історії стародавнього світу», «ера — до Різдва Христового і від Різдва Христового»;
  • відновити набуті в попередньому році навички роботи з історії й розпочати формування нових навичок.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

  • згадати і пояснити, що таке історія, як історичні процеси розвиваються в часі та просторі, що таке історичні пам’ятки, джерела знань про минуле, історичні події, хто такі історичні діячі (на прикладі історії України та рідного краю);
  • називає основні етапи в історії людства, хронологічні межі історії стародавнього світу, основні види історичних джерел;
  • застосовує і пояснює на прикладах поняття і терміни: «історія стародавнього світу», «історичне джерело з історії стародавнього світу», «ера — до Різдва Христового і від Різдва Христового»

Навчально-методичне забезпечення: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., презентація.

Тип уроку:  засвоєння нових знань та вмінь.

Основні поняття: «історія стародавнього світу», «історичне джерело з історії стародавнього світу», «ера — до Різдва Христового і від Різдва Христового»

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Репродуктивна бесіда за запитаннями:

- Що таке історія?

- Що таке історична подія?

- Чому для розуміння історичних подій необхідно з’ясувати, як вони розвивалися в просторі й часі?

- Що таке історичні джерела? Які види історичних джерел ви знаєте?

- Чому для отримання знань про минуле необхідно поєднувати інформацію з різних історичних джерел?

- Яку роль у подіях минулого відіграють історичні діячі? Наведіть приклади з історії України та рідного краю.

У  5-му  класі  ви  познайомилися  з  минулим  нашої країни.  А  нині  ми  вирушаємо  в  ті  часи,  коли  на  нашій  планеті з’явилися найдавніші люди, почало формуватися людське суспільство, виникли перші держави. Цей період історії вивчає особлива наука — історія стародавнього світу, яка досліджує початки всесвітньої історії і, відповідно, є її складовою.

 

ІII. Вивчення нового матеріалу

План

  1. Найдавніша історія людства
  2. Історичні джерела про Стародавній світ

 

  1. Найдавніша історія людства

Розповідь вчителя.Як ви пам’ятаєте, слово «історія» — давньогрецького походження, перекладається як «оповідь, переказ про відоме, досліджене минуле». Це наука, що вивчає минуле людства на основі усних, писемних свідчень і матеріальних пам’яток. Історія людства від найдавніших часів до теперішнього часу називається всесвітньою історією.

Всесвітня історія — розділ історичної науки, який вивчає минуле народів світу від найдавніших часів до теперішнього часу. Учені виокремлюють основні історичні періоди, що їх пройшло людство:

І період — історія Стародавнього світу: від появи перших людей — до кінця V ст.;

II період — історія Середніх віків (кінець V — до кінця XV ст.);

IІІ період — історія Нового часу (з кінця XV — XIX ст.);

IV період — Новітня історія (XX ст. — до наших часів).

У цьому році на вас чекає історія Стародавнього світу — це перший і найдовший період всесвітньої історії. Він починається з появи людини близько трьох мільйонів років тому і закінчується падінням Західної Римської імперії в 476 р.

Ви довідаєтесь, коли на Землі заявилися люди, як вони навчилися сіяти хліб, обробляти метали, будувати міста, дізнаєтесь про їхнє життя, працю, війни, а також ознайомитеся з повсякденним життям давніх народів, видатними історичними діячами, дізнаєтеся про безліч цікавих подій і явищ.

 

  1. Історичні джерела про Стародавній світ

Працюємо з таблицею

Історичні джерела

 

 

 

(Речові, писемні, усні)

Завдання

1.  Наведіть  приклади  речових,  писемних  та  усних  історичних джерел.

2.  Яка наука вивчає матеріальні історичні джерела? (Археологія)

3. Які ще допоміжні історичні науки ви знаєте? (Геральдика, сфрагістика, нумізматика, хронологія)

Робота з підручником

  • Порівняйте історичні джерела. Поясніть, до яких груп вони належать.

 

Допоміжними історичними науками є також етнографія  та  антропологія.  (Визначення  понять  записується  в  зошиті.)

Етнографія — наука, що вивчає особливості життя, побуту, господарства, культури і вірувань різних народів.

Антропологія — наука, що вивчає походження і розвиток людини, залишки викопних істот.

Працюємо в парах

Формуємо хронологічні вміння

Учитель будує лінію часу і пропонує учням відповісти на запитання.

 

 

 

109 р.      76 р.                  3 р.         0         3 р.          76 р.                 109 р.

Репродуктивна бесіда за запитаннями:

1.  Яка подія вважається початком нашого літочислення?

2.  Яку дату прийнято вважати роком народження Ісуса Христа?

3.  Яку назву отримав період історії після народження Ісуса Христа?

 

IV.  Повторення вивченого матеріалу

Виконання таблиці на інтерактивній панелі

Репродуктивна бесіда за запитаннями:

  • Що таке історія?
  • Які історичні періоди ви знаєте?
  • Хто займається дослідженням стародавньої історії

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати матеріал § 1

2. В зошитах дати визначення термінам «антропологія», «етнографія»

3.За бажанням підготувати повідомлення про історичне джерело, що відноситься до Стародавньої історії на вибір.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
5663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку