Урок на тему " Слова, що називають дію предмета"

Про матеріал
Урок містить роботу з текстами, з малюнками. З утворенням дієслів, слів протилежних за значенням. Роботу з лексичним значенням слів.
Перегляд файлу

Тема. Слова, що називають дію предметів.

Мета. Удосконалювати навички розпізнавання слів, які відповідають на що робить?, що роблять?, утворювати і записувати речення зподаними словами. Розвивати зв’язне мовлення. Виховувати любов до праці.

Хід уроку

  1. Організація класу.

-         Для хлоп’ят і для дівчат лине голосистий дзвоник.

Закликає він малят на урок черговий.

Станемо рівненько, посміхнімося. Молодці!

А тепер сідаймо, працювати починаймо.

  1. Оголошення теми уроку.

-         Сьогодні темою уроку є слова, які відповідають на запитання що робить?, що роблять?

  1. Основна частина.

1). Робота з текстом.

- Послухайте текст.

На клумбі ростуть квіти. Вони чудово пахнуть. Бджоли збирають з квітів мед.

-         Які слова відповідають на запитання що робять?

-         Спишіть текст і підкресліть ці слова.

2) Словотворча робота.

Утворити дієслова від іменників: навчання, праця, повага, письмо, читання, малювання.

З двома із цих дієслів скласти і записати речення.

3) Фізкультхвилинка.

4) Робота з малюнками.

Складання і запис речень за малюнками.

На малюнках : Лікар оглядає дівчинку. Шофер за кермом машини. Будівництво будинку.

-         Що робить лікар?

-         Яку роботу виконує шофер?

-         Чим займаються на будівництві муляр, маляр?

Підкреслити дієслова.

5) Словникова робота.

Робота над лексичним значенням слів муляр, маляр.

6) Гра «Говори навпаки».

До поданих дієслів дібрати протилежні за значенням.

Біжить – стоїть;

працює – відпочиває;

говорить – мовчить;

сумує – веселиться;

лежить – стоїть

7) Розвиток зв’язного мовлення.

За поданим планом і малюнком скласти оповідання.

  1.      Коли прилітають до нас шпаки?
  2.      Що діти розвісили на деревах?
  3.      Що зробили шпаки?
  4.      Яку користь вони приносять?

Усне складання оповідання.

  1. Заключна частина. Рефлексія.

-         Що сподобалось на уроці?

-         Що здалося цікавим і корисним?

-         Що ще хотілося б дізнатися?

 

docx
Додано
20 вересня 2023
Переглядів
325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку