Конспект уроку для 10 класу на тему: "Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві " за підручником Інформатика (рівень стандарту), 10(11)клас, Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шокотько В.В.
Урок 2 10 клас
Тема. Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань
Підручник ст. 11. Рубрика «Виконайте завдання» №4
Фронтальне обговорення питань:
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Технології здійснення операцій над текстами, графічними зображеннями, презентаціями, числовими, мультимедійними та іншими даними з використанням комп’ютерів називають інформаційними технологіями.
Інформаційні технології класифікують:
• залежно від типів даних, які опрацьовуються під час їх реалізації, наприклад текстові, графічні, числові, мультимедійні інформаційні технології;
• за провідним інформаційним процесом, який реалізує ця технологія, наприклад інформаційні технології передавання, опрацювання, зберігання даних;
• за основною метою здійснення інформаційних процесів.
Для реалізації окремих інформаційних технологій, а особливо їх комплексу, створюються інформаційні системи. Сукупність взаємопов’язаних елементів, яка призначена для реалізації інформаційних процесів, називається інформаційною системою. Інформаційні системи мають дві основні складові — апаратну та програмну.
Апаратна складова — це комплекс технічних засобів, який включає пристрої опрацювання і зберігання даних, пристрої введення та виведення даних, засоби міжкомп’ютерного зв’язку. Програмна складова — це комплекс програм, які забезпечують реалізацію інформаційних процесів пристроями інформаційної системи.
Сучасне суспільство дедалі більше орієнтується на види діяльності, пов’язані з умінням своєчасно, швидко та професійно опрацьовувати величезні потоки відомостей, ефективно використовувати технології пошуку, добору, систематизації, оцінювання достовірності та актуальності різноманітних повідомлень, приймати на основі аналізу цих повідомлень рішення щодо подальшої діяльності. Зазначені знання та вміння повинні формуватися у людини ще під час навчання в школі
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
VIІ. Підбиття підсумків уроку
Рефлексія
Учням пропонується закінчити речення: "Для мене сьогодні важливим було...", "Сьогодні я дізнався...", "Мені хотілося в майбутньому дізнатись про...
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 1.1 ст. 8-11; ст. 12. Рубрика «Виконайте завдання» №6.
ІХ Оцінювання роботи учнів