Майстер - клас "Використання інтерактивних методів навчання"

Про матеріал
Мета: Ознайомлення вчителів з інтерактивними методами навчання(з досвіду робіт) завдання: • розширити поняття про нетрадиційні методи навчання ; • показати нетрадиційні методи у своїй практичній роботі. Обладнання: презентація, роздатковий матеріал, роботи учнів. Очікувані результати: • колеги будуть більше знати про інтерактивні методи навчання; • вміти здійснювати відбір найбільш прийнятних методів для формування навичок в учнів з предмета. 1.Виступ В своїй практиці ,використовуючи інтерактивні методи та прийоми , я відзначаю наступні переваги: • збільшується інтелектуальний потенціал учнів, розширюється їх словниковий запас; • спільна робота сприяє кращому розумінню важкого, інформаційно насиченого тексту; • загострюється допитливість, спостережливість; • розвиває активне слухання; • учні стають більш сприйнятливі до досвіду інших дітей: вчаться слухати один одного;
Перегляд файлу

Майстер- класс

I.Організаційний  момент (слайд 1)

«Людина повинна вірити, що

незрозуміле, можна зрозуміти…»

В.Гете

                                                

 (слайд 2)

 Доброго дня, шановні колеги! Я рада зустрічі з Вами і сподіваюся на вашу допомогу і співробітництво на майстер -класі. Простягаючи Вам свої долоньки, я запрошую до спільної роботи, якщо ви приймаєте мою пропозицію, то відкрийте назустріч мені свої долоні, а якщо ні - відверніть їх від мене.

Прийом зворотного зв'язку "Долоньки".

Слайди 3-17

Дякую вам за підтримку. Ми починаємо наш майстер-клас.

II.Актуалізація знання

«Зашифрована фраза» (слайд 18)

Почати його я б хотіла з зашифрованою фрази.

Завдання: в цьому тексті сховалося слово, яке позначає об'єкт нашої сьогоднішньої розмови. Назвіть спосіб, який ви використовували для розшифровки фрази.

ЛQRONIЮWVHLDAFSДQYІ

RVИHNIAWRОIYІJВDSARI SVTQNCIV

(Спосіб: прибрати все латинські букви, залишивши в тексті тільки українські  букви)

(Слайд 19) (ЛЮДИНА)

Людина - незвичайне диво природи

Але як добре ми знаємо себе? Я пропоную вам сьогодні відповісти на питання: Хто ми?

Отже, тема нашого заняття: «Хто ми?»

Ви, звичайно ж, вже володієте певними знаннями про людину.

Слайд  Квадрат

Чорний квадрат Малевича

В кінці заняття ви повинні відповісти , чому саме такий слайд був???

Подивіться будь ласка на ці дві речі: квітка та годинник – чому вони стоять разом на столі, і яке відношення вони мають до теми нашої розмови: відповіді _ ситема…

- Спробуйте відповісти на питання: хто ми?

- Продовжіть фразу: «Людина - це ...

(слайд 20) підказка

Людина - це система.

Людина - це частина природи

Людина - це соціальна істота

Людина має не тільки тіло, а й душу

Людина - це біосоціальна істота, генетично пов'язане з іншими формами життя.

III. Етап вивчення нового матеріалу

- У вас на столах лежать картки. Підніміть їх. Покажіть один одному. (Слайд 21)

- Давайте припустимо, що кожен з вас представляє ту систему органів людини, яка зображена на картинці.

- Що потрібно зробити, щоб з систем вийшов організм?

- Необхідно встати в коло і взятися за руки.

- Чому за руки?

Висновок вчителя.

У тлумачному словнику Ожегова Слайд 22

 СИСТЕМА - це щось ціле, що представляє собою єдність закономірно розташованих і знаходяться у взаємному зв'язку частин.

- Чи можемо ми сказати, що людина - це система? (Чи можемо. Людина складається з органів і систем органів взаємно пов'язаних, виконують кожна свою функцію, але працюють на весь організм)

- Англійський учений і філософ 19 століття Герберт Спенсер захопився вченням Чарльза Дарвіна і говорив, що суспільство розвивається подібно організму. У людському суспільстві відбуваються такі ж стадії, як в організмі: зростання, розвиток, розквіт, пригнічення і смерть. Але смерть - це не кінець, а початок нової цивілізації. У суспільстві кожна частина виконує якісь функції як органи в організмі. Як ви думаєте, коли Гербер Спенсер говорив про політику, то з яким органом пов'язував (мозок)?

А якщо він говорив про транспорт, торгівлю (кров, кровоносна система)?

А церква? (Серце) (Слайд 23)

Ви бачите на столах листи і ручки. На аркушах намалюйте будь-який  неживий предмет.

У вас 10 секунд.

- Ви повинні продовжити фразу (слайд 10):

«Організм людини як єдине ціле схожий на ..., тому що ...».

 СЛАЙД 24

У вас 1 хвилина, щоб записати фрази під своїми малюнками.

 

 

Відповіді


Скажіть, що людину весь час оточує, що оточує нас з вами? (Дерева, квіти, тварини, інші люди, меблі і ін.)

- Все це об'єкти живої і неживої природи. Чи можемо ми сказати, що людина - це частина природи? (Так)

- Наведіть приклади, як людина пов'язана з природою? (Природа нам дає продукти харчування, повітря, ліки, одяг, житло)

- Природа може надавати на людину вплив. Вплив може бути як позитивні, так і негативні.

Скажіть, а може людина прожити одна? Може людина прожити без спілкування? (Ні)

- Спілкування з іншими людьми може викликати у вас як позитивні, так і негативні емоції. Накопичення негативних емоцій може призводити до стресу. Щоб цього не сталося існують

Шляхи допомоги ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ'Я ТА ШЛЯХИ ЗАПОБІГАННЯ стресу           

(слайд 25 )

Ну, і як учитель біології я не можу до кінця не занурити Вас в свій предмет. Адже біологія - це наука, яка пізнається досвідченим і експериментальним шляхом.

На столі стоять підноси з водою. Ви запитаєте навіщо? Для чого?

Зараз, використовуючи метод експериментальної біології, ми будемо з Вами вивчати вашу вищу нервову діяльність, а саме емоції, які Ви отримали від спільної зі мною роботи.

Візьміть ближче до себе підноси, перед вами стоять судини з рідиною з позначкою (+), (-) і (Я), а також фарби та ватні палички.

Уявіть, що посудину (+) це позитивні емоції людини, в який із запропонованих кольорів Ви б його пофарбували. Візьміть фарбу, яка знаходиться на ваших підносах, і за допомогою ватної палички пофарбуйте воду у відповідні кольори.

А (-) негативні.

У Вас також є трубочка - уявіть, що це душа, яка може щось зберегти, чимось наповнитися. Наповніть її позитивними емоціями з посудини (+) і перенесіть в посудину «Я.

Звідки можна черпати позитивні емоції, щоб отримати внутрішнє задоволення? (Від спілкування з дітьми, від роботи, від відпочинку).

Але в житті буває не тільки позитивні емоції, неминучі і негативні емоції.

За допомогою піпетки, спробуйте доставити краплю негативних емоцій. Як красиво? Ні не подобається?

Пам'ятайте, Ваша душа в ваших руках, і чим Ви її будете наповнювати, залежить від Вас.

СЛАЙД №21

Я бажаю, щоб у Вашому посудині «Я» було завжди красиво і в ньому були присутні тільки позитивні емоції.

Рефлексія

Повертаємося до слайду : так чому саме чорний квадрат, яке відношення  він має до нас???

Притча

СЛАЙД

Ну що ж, шановні колеги. Ось і підійшов до кінця наш майстер-клас. Часто я говорю, що справжній учитель це той, хто хоче і вміє дарувати дітям щастя. Головне, вчителям треба вчитися бути щасливими. Я хочу Вам подарувати маленькі подаруночки  з дитинства, як засіб від стресу і для отримання позитивних емоцій.

(Вручення подарунків)

Бажаю вам успіху!

Дякую за співробітництво.


 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Топчий Людмила
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку