Майстер- класс
I.Організаційний момент (слайд 1)
«Людина повинна вірити, що
незрозуміле, можна зрозуміти…»
В.Гете
(слайд 2)
Доброго дня, шановні колеги! Я рада зустрічі з Вами і сподіваюся на вашу допомогу і співробітництво на майстер -класі. Простягаючи Вам свої долоньки, я запрошую до спільної роботи, якщо ви приймаєте мою пропозицію, то відкрийте назустріч мені свої долоні, а якщо ні - відверніть їх від мене.
Прийом зворотного зв'язку "Долоньки".
Слайди 3-17
Дякую вам за підтримку. Ми починаємо наш майстер-клас.
II.Актуалізація знання
«Зашифрована фраза» (слайд 18)
Почати його я б хотіла з зашифрованою фрази.
Завдання: в цьому тексті сховалося слово, яке позначає об'єкт нашої сьогоднішньої розмови. Назвіть спосіб, який ви використовували для розшифровки фрази.
ЛQRONIЮWVHLDAFSДQYІ
RVИHNIAWRОIYІJВDSARI SVTQNCIV
(Спосіб: прибрати все латинські букви, залишивши в тексті тільки українські букви)
(Слайд 19) (ЛЮДИНА)
Людина - незвичайне диво природи
Але як добре ми знаємо себе? Я пропоную вам сьогодні відповісти на питання: Хто ми?
Отже, тема нашого заняття: «Хто ми?»
Ви, звичайно ж, вже володієте певними знаннями про людину.
Слайд Квадрат
Чорний квадрат Малевича
В кінці заняття ви повинні відповісти , чому саме такий слайд був???
Подивіться будь ласка на ці дві речі: квітка та годинник – чому вони стоять разом на столі, і яке відношення вони мають до теми нашої розмови: відповіді _ ситема…
- Спробуйте відповісти на питання: хто ми?
- Продовжіть фразу: «Людина - це ...
(слайд 20) підказка
Людина - це система.
Людина - це частина природи
Людина - це соціальна істота
Людина має не тільки тіло, а й душу
Людина - це біосоціальна істота, генетично пов'язане з іншими формами життя.
III. Етап вивчення нового матеріалу
- У вас на столах лежать картки. Підніміть їх. Покажіть один одному. (Слайд 21)
- Давайте припустимо, що кожен з вас представляє ту систему органів людини, яка зображена на картинці.
- Що потрібно зробити, щоб з систем вийшов організм?
- Необхідно встати в коло і взятися за руки.
- Чому за руки?
Висновок вчителя.
У тлумачному словнику Ожегова Слайд 22
СИСТЕМА - це щось ціле, що представляє собою єдність закономірно розташованих і знаходяться у взаємному зв'язку частин.
- Чи можемо ми сказати, що людина - це система? (Чи можемо. Людина складається з органів і систем органів взаємно пов'язаних, виконують кожна свою функцію, але працюють на весь організм)
- Англійський учений і філософ 19 століття Герберт Спенсер захопився вченням Чарльза Дарвіна і говорив, що суспільство розвивається подібно організму. У людському суспільстві відбуваються такі ж стадії, як в організмі: зростання, розвиток, розквіт, пригнічення і смерть. Але смерть - це не кінець, а початок нової цивілізації. У суспільстві кожна частина виконує якісь функції як органи в організмі. Як ви думаєте, коли Гербер Спенсер говорив про політику, то з яким органом пов'язував (мозок)?
А якщо він говорив про транспорт, торгівлю (кров, кровоносна система)?
А церква? (Серце) (Слайд 23)
Ви бачите на столах листи і ручки. На аркушах намалюйте будь-який неживий предмет.
У вас 10 секунд.
- Ви повинні продовжити фразу (слайд 10):
«Організм людини як єдине ціле схожий на ..., тому що ...».
СЛАЙД 24
У вас 1 хвилина, щоб записати фрази під своїми малюнками.
Відповіді
Скажіть, що людину весь час оточує, що оточує нас з вами? (Дерева, квіти, тварини, інші люди, меблі і ін.)
- Все це об'єкти живої і неживої природи. Чи можемо ми сказати, що людина - це частина природи? (Так)
- Наведіть приклади, як людина пов'язана з природою? (Природа нам дає продукти харчування, повітря, ліки, одяг, житло)
- Природа може надавати на людину вплив. Вплив може бути як позитивні, так і негативні.
Скажіть, а може людина прожити одна? Може людина прожити без спілкування? (Ні)
- Спілкування з іншими людьми може викликати у вас як позитивні, так і негативні емоції. Накопичення негативних емоцій може призводити до стресу. Щоб цього не сталося існують
Шляхи допомоги ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ'Я ТА ШЛЯХИ ЗАПОБІГАННЯ стресу
(слайд 25 )
Ну, і як учитель біології я не можу до кінця не занурити Вас в свій предмет. Адже біологія - це наука, яка пізнається досвідченим і експериментальним шляхом.
На столі стоять підноси з водою. Ви запитаєте навіщо? Для чого?
Зараз, використовуючи метод експериментальної біології, ми будемо з Вами вивчати вашу вищу нервову діяльність, а саме емоції, які Ви отримали від спільної зі мною роботи.
Візьміть ближче до себе підноси, перед вами стоять судини з рідиною з позначкою (+), (-) і (Я), а також фарби та ватні палички.
Уявіть, що посудину (+) це позитивні емоції людини, в який із запропонованих кольорів Ви б його пофарбували. Візьміть фарбу, яка знаходиться на ваших підносах, і за допомогою ватної палички пофарбуйте воду у відповідні кольори.
А (-) негативні.
У Вас також є трубочка - уявіть, що це душа, яка може щось зберегти, чимось наповнитися. Наповніть її позитивними емоціями з посудини (+) і перенесіть в посудину «Я.
Звідки можна черпати позитивні емоції, щоб отримати внутрішнє задоволення? (Від спілкування з дітьми, від роботи, від відпочинку).
Але в житті буває не тільки позитивні емоції, неминучі і негативні емоції.
За допомогою піпетки, спробуйте доставити краплю негативних емоцій. Як красиво? Ні не подобається?
Пам'ятайте, Ваша душа в ваших руках, і чим Ви її будете наповнювати, залежить від Вас.
СЛАЙД №21
Я бажаю, щоб у Вашому посудині «Я» було завжди красиво і в ньому були присутні тільки позитивні емоції.
Рефлексія
Повертаємося до слайду : так чому саме чорний квадрат, яке відношення він має до нас???
Притча
СЛАЙД
Ну що ж, шановні колеги. Ось і підійшов до кінця наш майстер-клас. Часто я говорю, що справжній учитель це той, хто хоче і вміє дарувати дітям щастя. Головне, вчителям треба вчитися бути щасливими. Я хочу Вам подарувати маленькі подаруночки з дитинства, як засіб від стресу і для отримання позитивних емоцій.
(Вручення подарунків)
Бажаю вам успіху!
Дякую за співробітництво.