Урок на тему: "Технологія монтажу каркасів гіпсокартонних перегородок серії W - 112"

Про матеріал
Методична розробка уроку розроблена відповідно до Державного стандарту СП (ПТ) О 7129.F.43.39-2017 з професії «Монтажник гіпсокартонних конструкцій» з використанням новітніх технологій та матеріалів компанії Кнауф. Відповідно до програми професійно – теоретичної підготовки з професії «Монтажник гіпсокартонних конструкцій»
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Дніпропетровської обласної державної адміністрації

«Кам'янський центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів будівництва та автотранспорту»

1420903837.jpg

Методична розробка уроку

на тему: «Технологія монтажу каркасів гіпсокартонних перегородок серії W - 112»

з предмету: «Технологія монтажу гіпсокартонних конструкцій»

 

для підготовки кваліфікованих робітників з професії монтажник гіпсокартонних конструкцій 3-го розряду

 

 

 

                                                                                Підготувала викладач       професійно-теоретичної підготовки

Матвієнко Світлана Володимирівна

 

 

м. Кам'янське

Методична розробка уроку

ПЛАН УРОКУ

Предмет: Технологія монтажу гіпсокартонних конструкцій

Професія: Монтажник гіпсокартонних конструкцій

Кваліфікація: ІІІ розряд

Група: МГКМ №16, І курс

Тема програми № 7: Технологія монтажу простих каркасів гіпсокартонних систем.

Тема уроку: Технологія монтажу каркасів гіпсокартонних перегородок серії W – 112.

Мета уроку:

- навчальна: поглибити теоретичні знання щодо  монтажу каркасів гіпсокартонних перегородок для подальшого застосування в практичній роботі;

- розвиваюча: розвивати практичне, творче  мислення учнів, уміння аргументувати свою думку;

- виховна: виховувати в учнів відповідальність за виконану роботу, економне використання матеріалів, викликати інтерес до обраної професії.             

Тип уроку: комбінований урок

Методи навчання: словесний, пояснювально-ілюстративний, самостійна робота

Форми організації навчальної діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна, групова

Дидактичне забезпечення: ППЗ «Монтаж гіпсокартонних конструкцій», презентація Power Point з теми уроку, навчальний фільм «монтаж каркасу перегородки», роздатковий матеріал (Додатки)

Матеріально-технічне забезпечення: комп'ютер, мультимедійний проектор для демонстрації слайдів.

Міжпредметні зв'язки: Матеріалознавство, Охорона праці, Будівельне креслення, Виробниче навчання.

Використана література:

1. Старченко О.Ю. Гулін Д.В. «Комплектні системи сухого будівництва» Київ, 2005

2.  Заславська С.І., Ситніков О.П., Остапченко Т.Є., Яценко Л.В. «Монтаж каркасно-обшивних конструкцій» Київ, «Видавнича майстерня 2009», 2014

3. Захарченко П.В., Долгий Е.М. « Технологія та товарознавство систем сухого будівництва»

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина (1 хв.):

- привітання;

- перевірка наявності учнів;

- перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань та умінь учнів (5 хв.):

- фронтальне опитування;

- тестовий контроль;

- робота з картками завданнями.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (5 хв.):

- слово вчителя;

- презентація «Різноманіть гіпсокартонних перегородок»

ІV. Повідомлення теми та мети уроку (2 хв.):

- визначення мети уроку за планом вивчення теми.

V. Вивчення нового матеріалу (20 хв.):

- перегляд навчального елемента з ППЗ монтажник гіпсокартонних конструкцій;

- викладання навчального матеріалу (з опорним конспектом);

- перегляд відео фрагменту «Монтаж каркасу перегородки»

VІ. Закріплення нового матеріалу (8 хв.):

- завдання дешифратор;

- завдання ланцюжок.

VII. Підведення підсумків уроку. Оцінка навчальної діяльності учнів на уроці (2 хв.):

- оцінювання учнів

- визначення найкращих учнів

VIIІ. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.):

- інструктування по виконанню домашнього завдання.

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

І. Організаційна частина (1 хв.):

- Привітання

- Перевірка наявності учнів

- Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань та умінь учнів (5 хв.):

(форма проведення - усне опитування, тестування, відповіді на картки-завдання)

Викладач: Перед тим як перейти до вивчення нової теми, давайте згадаємо і повторимо, попередньо вивчений матеріал.

Завдання № 1. див. ДОДАТОК № 1.

За карткою-завдання виконайте розподіл інструментів монтажника гіпсокартонних конструкцій за класифікацією, на це у вас 2 хв. Працюємо в парах.

(роздаються картки на кожну парту з зображенням інструментів монтажника гіпсокартонних конструкцій. Протягом 1-2 хв. учні на картках пишуть числову відповідь. Підбиття підсумків роботи учнів. Правильні відповіді див. (слайд №3)).

Завдання №2. див. ДОДАТОК № 2.

Пропоную перевірити свої знання даючи відповідь на тестове завдання. У тестуванні беруть участь всі учні групи. (роздаються тести на кожну парту. Розв'язання тесту протягом 1-2 хв. Потрібно позначити правильну відповідь) (Підбиття підсумків роботи учнів. Правильні відповіді див. (слайд №4) Самоперевірка учнями тестів.)

Завдання №3. Усна відповідь учня по вивченому матеріалу на попередньому уроці (Послідовність розмітки проектного положення каркасів)

(Підбиття підсумків роботи учнів.)

Викладач: Ви добре підготувалися до сьогоднішнього уроку, досконало володієте матеріалом попередніх тем.

Переходимо до вивчення нової теми

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (5 хв.):

- слово вчителя;

- презентація «Різноманіть гіпсокартонних перегородок»

Викладач: На сьогоднішній час в будівництві та під час виконання реконструкції та ремонтних робіт, широко використовуються новітні технології та матеріали компанії Кнауф. Використання технології Кнауф є економічно вигідно, а їх екологічність сприяє створенню сучасного інтер'єру. Всі архітектурно-конструкційні задуми та рішення можна реалізувати за допомогою гіпсокартонних конструкцій, які виконують монтажники гіпсокартонних конструкцій.

Вашій увазі пропоную переглянути презентацію різноманітних гіпсокартонних перегородок.

Презентація див. (слайди №5-13)

Думаю, такі різноманітні перегородки не лишили нікого байдужим. То якими професійними якостями має володіти робітник, щоб виконувати такі різноманітні перегородки?

Учні:

- робітник повинен мати високу кваліфікацію та певні знання для виконання даних робіт;

- знати вимоги та особливості для виконання даних робіт;

- вміти правильно підбирати будівельні матеріали;

Викладач:

Правильно. Молодці. Робітник повинен бути майстром, професіоналом своєї справи. І я згодна з вами, що професіонал має володіти спеціальними знаннями, навичками, досягати високої майстерності, досконалості у своїй роботі, творчості.

Щоб створити такі гіпсокартонні перегородки необхідно навчитися монтувати основу - це металевий каркас. Давайте перейдемо до вивчення нової теми.

ІV. Повідомлення теми та мети уроку (2 хв.)

Викладач:

Тема уроку: Технологія монтажу каркасів гіпсокартонних перегородок серії W – 112  (слайд №14)

Мета уроку: (слайд №15)

- навчальна: поглибити теоретичні знання щодо  монтажу каркасів гіпсокартонних перегородок для подальшого застосування в практичній роботі;

- розвиваюча: розвивати практичне, творче  мислення учнів, уміння аргументувати свою думку;

- виховна: виховувати в учнів відповідальність за виконану роботу, економне використання матеріалів, викликати інтерес до обраної професії.             

V. Вивчення нового матеріалу (20 хв.)

Викладач:

Ми продовжуємо знайомитись з комплексними системами Кнауф та їх різновидами. Сьогодні мова піде про технологію монтажу каркасу гіпсокартонної перегородки серії W – 112.

Прошу переглянути послідовність монтажу каркасу (перегляд навчального елемента з ППЗ монтаж гіпсокартонних перегородок - 2 хв.)

Викладач:

Ви переглянули технологію послідовності монтажу каркасу, а зараз запишемо її у зошити. (конспект 10 хв.)

Опорний конспект:

Монтаж каркасів перегородок розпочинають лише після завершення всіх «мокрих» технологічних процесів, перед улаштуванням чистових підлог, і виконують його в такій послідовності:

-         виконують розмітку проектного положення перегородки W112 на підлозі, стелі;

-           на поверхні прилягання напрямних профілів до міжповерхових перекриттів безпосередньо перед їх кріпленням приклеюють пружну стрічку;

-           встановлюють у проектне положення і закріплюють дюбелями напрямні каркаси перегородок (UW-профілі) до міжповерхових перекриттів з кроком 1 м (крайні дюбелі розташовують на відстані 10 см від перекриттів);

-           установлюють у напрямні профілі (у проектне положення) UW-профілі каркаса та закріплюють їх методом просікання або шурупами до напрямних (UW-профілів);

-           виконують всередині каркаса перегородки W112 монтаж електричних розводок, кабелів та закладних деталей для кріплення на перегородці стаціонарного обладнання;

-           якщо висота перегородки перевищує довжину ГКП, то в місцях стиків ГКП за висотою закріплюють (до стояків каркаса) горизонтальні перемички з металевих UW-профілів або СW-профілів із рознесенням їх (стиків ГКП) по вертикалі, при цьому торцеві кромки ГКП мають бути оброблені відповідним чином з утворенням фасок;

-           контроль розмірів та рівня влаштованої конструкції.

Після виконання каркасу виконуємо операції по його обшивці. Обшивка буде виконуватись з обох боків в два шари ГКП.

При виконанні монтажу каркасу не слід забувати про правила дотримання охорони праці.

Викладач:

Давайте згадаємо, які засоби захисту необхідно використовувати під час монтажу гіпсокартонних конструкцій? (усно 1-2 хв.)

Учні:

- роботу слід виконувати в спецодязі (комбінезон, робоча куртка й брюки);

- користуватися захисними окулярами для захисту очей;

- користуватися маскою або респіратором, щоб гіпсовий пил не став причиною подразнення дихальних шляхів.

Викладач:

Яких правил користування ручного  та електричного інструменту необхідно дотримуватись? (усно 1-2 хв.)

Учні:

- ручні інструменти повинні бути справними, після завершення роботи їх слід очистити від бруду й покласти у відповідне місце;

- при обробці поверхонь ударним інструментом потрібно працювати в рукавичках та захисних окулярах;

- шуруповерт має бути підключений до мережі з відповідною напругою;

- корпуса електроінструментів, що перебувають під напругою вище 36 В повинні бути заземлені.

(Підбиття підсумків роботи учнів)

Викладач:

Молодці. Я дуже задоволена. Ви добре попрацювали. Тепер я пропоную вам трошки перепочити та подивитися відео фрагмент «монтаж каркасу перегородки». Після перегляду ми перейдемо, до закріплення вивченого матеріалу. (перегляд відео фрагменту займає 4 хв.)

VІ. Закріплення нового матеріалу (8 хв.):

Викладач:

Ми ознайомилися з монтажем каркасу гіпсокартонної перегородки за системою W 112, щоб самостійно ви могли змонтувати каркас перегородки, необхідно закріпити та удосконалити свої знання.

- Пропоную досконаліше засвоїти матеріал сьогоднішнього уроку та розгадати дешифратор див. ДОДАТОК № 3.

- Для закріплення матеріалу уважно простежте за ланцюжком. Вставте пропущені операції див. ДОДАТОК № 4.

(Підбиття підсумків роботи учнів)

VII. Підведення підсумків уроку. Оцінка навчальної діяльності учнів на уроці (2 хв.):

- Підведення підсумків роботи за урок

- Визначення найкращих учнів на уроці, зупинитись на допущених загальних помилках, вказати на причини і способи їх усунення.

- Повідомлення оцінок учням

VIIІ. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.):

1. Вивчити конспект

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 1

Картка - завдання на класифікацію

Виконайте розподіл інструментів монтажника гіпсокартонних конструкцій:

А. Інструменти та пристрої для розмічування поверхонь

Б. Інструменти та пристрої для різання й оброблення ГКП і ГВЛ

В. Інструменти та пристрої для різання й оброблення металевих і дерев'яних профілів

Г. Інструменти та пристрої для кріплення елементів гіпсокартонних конструкцій до основ, між собою та ГКП до профілів

Д. Інструменти та пристрої для шпаклювальних робіт

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

13

14

15

16

17

18

 

 

 

 

19

20

21

22

23

24

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильні відповіді:

А - 8, 9, 18, 20, 22 (жовтого кольору)

Б -  4, 7, 11, 15, 24  (блакитного кольору)

В - 2, 5, 10, 14, 21 (червоного кольору)

Г - 1, 12, 16, 17, 19 (зеленого кольору)

Д - 3, 6, 13, 23 (білого кольору)

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

13

14

15

16

17

18

 

 

 

 

19

20

21

22

23

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 2

Тестове завдання

1. За розташуванням елементів каркаси поділяються:

а) стельові, перегородкові, пристінні;

б) металеві і дерев’яні;

в) одно рівневі та дворівневі.

2. Основні елементи каркасу прикріпляють до:

а) несучої основи (стіни, стеля, підлога);

б) несучих елементів каркасу;

в) до підвісок.

3. Елементи металевих каркасів з’єднують поміж собою:

а) зварюванням;

б) цвяхами, скобами, за допомогою клею;

в) шурупами, заклепками, ви штамповкою.

4. Яким кольором фарби маркують найбільш ходові профілі товщини 0,6 мм?

а) зеленим;

б) червоним;

в) блакитним.

5. Які види профілю використовується для влаштування перегородок?

а) CD, CW;

б) CW, UW;

в) CD, UD.

6. Допустима висота перегородки залежить від:

а) категорії приміщення;

б) вологості приміщення;

в) товщини ГКЛ;

г) довжини перегородки.

7. З якого матеріалу влаштовують перегородку за системою W111?

а) деревина;

б) метал;

в) пластмаса;

г) алюміній.

8. З чого треба починати  роботу при розмічуванні місць розташування основних елементів каркасів?

а) уточнення розмірів приміщення;

б) прокладання базових ліній;

в) вбивання цвяха (дюбеля) в куток приміщення на відстані 200-300 мм від стіни.

9. Який профіль використовують, як направляючий для влаштування перегородок?

а) CW;

б) LW;

в) CD;

г) UW.

10. З яким кроком забивається дюбель при кріпленні направляючих профілів?

а) 500 мм;  

б) 1000 мм;  

в) 600 мм;   

г) 300 мм.

 

Правильні відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

а

а

в

в

б

а

б

б

г

б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 3

Розгадати дешифратор

1. Один з матеріалів, який потрібний для влаштування каркасу перегородки?

5657349

(...............)

2. Що наклеюють на напрямні й стоякові профілі?

5543662615516    6145442356   6663846

(...................    .........................  .................)

3. Чим закріплюють напрямні каркаса перегородки до міжповерхового перекриття?

2912424

(..............)

4. Один з методів закріплення напрямних профілі з стояковими?

5656341559

(......................)

5. З яким кроком встановлюють CW профіль?

8366656

(.............)

 

 

 

Правильні відповіді:

1. Один з матеріалів, який потрібний для влаштування каркасу перегородки?

5657349

(профіль)

2. Що наклеюють на напрямні й стоякові профілі?

5543662615516    6145442356   6663846

(поліуретанову самоклейну стрічку)

3. Чим закріплюють напрямні каркаса перегородки до міжповерхового перекриття?

2912424

(дюбелем)

4. Один з методів закріплення напрямних профілі з стояковими?

5656341559

(просікання)

5. З яким кроком встановлюють CW профіль?

8366656

(шістсот)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 4

Картка - завдання

Уважно простежте за ланцюжком. Вставте пропущені операції.

1. Виконуємо розмітку проектного положення перегородок на підлозі, стелі.

2. - ?

3. - ?

4. Установлюємо у напрямні профілі (у проектне положення) UW-профілі каркаса та закріплюємо їх методом просікання або шурупами до напрямних (UW-профілів).

5. - ?

6. - ?

7. Контроль розмірів та рівня влаштованої конструкції.

Правильні відповіді:

1. Виконуємо розмітку проектного положення перегородок на підлозі, стелі.

2. На поверхні прилягання напрямних профілів до міжповерхових перекриттів безпосередньо перед їх кріпленням приклеюють пружну стрічку;

3. Встановлюють у проектне положення і закріплюють дюбелями напрямні каркаси перегородок (UW-профілі) до міжповерхових перекриттів з кроком 1 м (крайні дюбелі розташовують на відстані 10 см від перекриттів);

4. Установлюємо у напрямні профілі (у проектне положення) UW-профілі каркаса та закріплюємо їх методом просікання або шурупами до напрямних (UW-профілів).

5. Виконують всередині каркаса перегородки W112 монтаж електричних розводок, кабелів та закладних деталей для кріплення на перегородці стаціонарного обладнання;

6. Якщо висота перегородки перевищує довжину ГКП, то в місцях стиків ГКП за висотою закріплюють (до стояків каркаса) горизонтальні перемички з металевих UW-профілів або СW-профілів із рознесенням їх (стиків ГКП) по вертикалі, при цьому торцеві кромки ГКП мають бути оброблені відповідним чином з утворенням фасок;

7. Контроль розмірів та рівня влаштованої конструкції.

 

doc
Додано
30 січня
Переглядів
180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку