Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Перевіряємо емоційний стан
IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Види теплообміну
Існує три види теплопередачі (теплообміну): теплопровідність, конвекція та випромінювання.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з першим видом — теплопровідністю.
2. Механізм теплопровідності
Проведемо дослід
Закріпивши в лапці штатива мідний стрижень, за допомогою воску прикріпимо вздовж стрижня кілька канцелярських кнопок.
Почнемо нагрівати вільний кінець стрижня в полум’ї пальника. Через деякий час побачимо, що кнопки по черзі падатимуть на стіл.
Питання класу |
|
Як відбувається передача енергії по металевій пластинці? |
|
( |
Відкрий підказку. Зроби шрифт видимим. |
|
|
● Чи відбувається переміщення самих частинок металу в ході досліду? |
|
|
Відкрий підказку. Зроби шрифт видимим. |
|
Відкрий підказку. Зроби шрифт видимим. |
|
Запам’ятай. |
3. Теплопровідність різних речовин
Питання класу |
|
● Чи всі речовини мають однакову теплопровідність? |
|
(Ви помічали, що одні речовини проводять тепло краще, ніж інші. Так, якщо помістити в склянку з гарячим чаєм дві чайні ложки — сталеву та срібну, то срібна нагріється набагато швидше. Це означає, що срібло краще проводить тепло, ніж сталь.) |
Відкрий підказку. Зроби шрифт видимим. |
Проведемо дослід |
|
.
|
Подивись відео |
Питання класу |
|
● Кращим провідником тепла є мідь чи скло? |
|
|
Відкрий підказку. Зроби шрифт видимим. |
● Чому ручки сковорідок, каструль роблять із дерева або пластмаси? |
|
|
Відкрий підказку. Зроби шрифт видимим. |
Розглянемо теплопровідність рідин. |
|
Проведемо дослід |
|
Питання класу |
|
● Який висновок можна зробити про теплопровідність рідин? |
|
|
Відкрий підказку. Зроби шрифт видимим. |
Розглянемо теплопровідність газів. |
|
|
|
Питання класу |
|
● Як можна пояснити дане явище? |
|
|
Відкрий підказку. Зроби шрифт видимим. |
● Чому підкладки курток заповнюють пухом? |
|
|
|
ДОДАТКОВІ ВПРАВИ
ЗНАЙТИ ПАРУ |
||
|
|
|
https://learningapps.org/view6564346 |
||
|
||
|
|
|
https://learningapps.org/view2592969 |
||
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Дай відповіді на питання |
Або напиши розповідь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Бесіда за питаннями
РЕФЛЕКСІЯ
ВИСЛОВИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ УЧНЯ
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ЗА ВІДСУТНОСТІ НА УРОЦІ РОБОТА ІЗ ВШО
|
|