Урок на тему "ТЕПЛОВІ ДВИГУНИ"

Про матеріал
ТЕПЛОВІ ДВИГУНИ. Мета. Виявити і поглибити знання учнів з фізичних основ дії авто¬мобільного транспорту, будови двигуна, принципу роботи усіх систем і механізмів. Виявити шляхи підвищення ефективності роботи двигуна, його економічності. Розвивати логічне мислення, вміння працювати з довідковою інформаційною літературою. Обладнання: таблиці, вирізки з журналів, схеми, кодоскоп.
Перегляд файлу

  ТЕПЛОВІ   ДВИГУНИ.

Мета. Виявити і поглибити знан­ня учнів з фізичних основ дії авто­мобільного транспорту, будови двигуна, принципу роботи усіх систем і механізмів.

Виявити шляхи підвищення ефективності роботи двигуна, його економічності.

Розвивати логічне мислення, вміння працювати з довідковою інформаційною літературою.

Обладнання:  таблиці,  вирізки з журналів, схеми, кодоскоп.

                     План

1.  Вступ.

  1.  Теоретичний конкурс (виявляє знання учнями роботи всіх систем І механізмів ДВЗ, виявляє знання учня­ми основ дії автотранспорту].
  2.  Розв'язування фізичних задач з економічним змістом.

4.  Ділова частина.

а) Поради «бувалих» — раціональні пропозиції.

5.  Підведення підсумків уроку.
Перед початком уроку викладачами пропонується для учнів конкурс на заміщення посад інженерно-технічних працівників: зав. майстернею, стар­шого бригадира, зав. автоколоною.

Теоретичний конкурс виявляє знан­ня учнів. їх уміння розв'язувати задачі.

Завдання для проведення програ­мового контролю

[Ці завдання через кодоскоп проек­туються на екран]

           Завдання А.

1. Які двигуни одержали найбільше поширення на сучасних віт­чизняних автомобілях?

а] парові;               б]    електричні;

в]    газотурбінні;           г]    поршневі (внутрішнього згорання).

2. Токсичність відпрацьованих газів ДВЗ можна знизити регулю­ванням карбюратора на пальну суміш:

а]   багату;               б]   бідну;

в]    збагачену;               г]   збіднену.

3. В якому двигуні пальна суміш в кінці такту стиску самозагорається?

а]  в карбюраторному;

б] в газовому;

в]    в дизельному;

г]   в роторно - поршневому.

4. Двигун, в якому циліндри розміщені під кутом 180°, від­носяться до:

а]    вертикальних однорядних;

б]   дворядних подібних;

в]    горизонтальних.

5.  Поршень відноситься до:

а]  кривошипно-шатунного меха­нізму;

  б]  газорозподільного механізму.

  6. В дизельному двигуні відсутня система:

а]  живлення;            б]    запалювання;

в]    охолодження;            г]    змащування.

7. Об'єм в циліндрі, що знахо­диться над поршнем, коли знаходиться у ВМТ, називається:

а]  робочим об'ємом циліндра;

б]     об'ємом камери згорання;

в]    повним об'ємом циліндра.

8. Що означає параметр?

а]     ступінь стиску;

б] об'єм камери згорання;

в]    робочий об'єм циліндра;

г]    повний об'єм циліндра.

9. В шестициліндровому 4-тактному двигуні робочі ходи ідуть один за одним після повороту колінвала на кут:  а]   90°;  б]   120°;  в)  180°;  г]   360°.

10. В якій відповіді правильно вказано кількість граней на роторі - поршні?

а]  2;  б]  1;   в]  3;   г]  4.

11. В якій відповіді правильно вказано кількість точок кріплення двигуна на рамі автомобіля ГАЗ-53А?

а]  2;  б]  3;   в]  4;   г]  5.

12. При відкриванні клапана його пружина:

а]   стискається;

б]    розпрямляється;

в]    залишається незмінною.

13. Яка система охолодження автомобіля ГАЗ-53А?

а)  повітряна;

б]  рідинна.

14. Яку воду забороняється заливати в систему охолодження?

а] морську;

б] дощову;

в]  снігову;

г]  дощову і снігову.

15. Підвищений тиск в закритій системі охолодження створюється:

а]  паровим клапаном;

б]     повітряним клапаном;
в ]    паровим;

г]     паровим і повітряним клапанами одночасно.

16. Який прилад подає масло в головну масляну магістраль?

а] маслорадіатор;

б] масляний фільтр;

в]  маслозабірник;

г]  масляний насос.

17. В автомобільному бензині А-76 цифри вказують на:

а) густину бензину;

б) температуру спалаху;

в]   теплоємність;

г]   на інше.

18. Корпус і головку паливного насоса виготовляють із:

а] чавуну;

б] сталі;

в]    алюмінієвого сплаву;

г]  цинкового сплаву.

Завдання Б.

1. Користуючись запропонованим графіком — індикаторною діаграмою, поясніть фізичний принцип дії 4-тактного карбюраторного двигуна.

  1. Користуючись таблицею1 оцініть економічність карбюраторних, ди­зельних і газових двигунів.
  2. Які газові закони і де використо­вуються в будові і дії двигуна?
  3. За таблицею2 складіть розповідь про тепловий баланс різних типів дви­гунів   внутрішнього   згорання.   Порівняйте ці баланси, зробіть висновок.

         Завдання В.

1. Знайдіть ККД дизель-мотора по­тужністю 100 к. с, що споживає за го­дину 20 кг нафти. Чи економічний він?

2. Вам треба вибрати один автомобіль з двох: ЗіЛ-130 з максимальною потужністю двигуна 110 кВт і ГАЗ-51А з потужністю двигуна 51кВт. Який з двигунів більш економічний, якщо ККД кожного 25%?

             ІІІ

  1.  Учні розповідають, чому з великої кількості автомобілів, двигунів вони вибрали саме цей?
  2. Учні пропонують свої ідеї або ідеї, про які дізналися з періодики.

Підсумки.

Члени журі [викладачі фізики, будо­ви автомобілю, психолог, учні з пара­лельних груп] підводять підсумки. Виставляються бали за виконані зав­дання:

а] завдання з програмового харак­теру — 1 бал;

 б]   завдання «Б» — З бали;

 в]   завдання «В» — 4 бали;
III завдання — а] 2 бали;

              б] від 2 до 7 балів.

Визначаються переможці, які отри­мують подарунки та «запрошення» на роботу за фахом.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 16. Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна
Додано
4 березня 2021
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку