Урок на тему: Тканини рослин(6 клас)
Мета:
Сприяти формуванню навчально-пізнавальної компетентності через формування знань про рослинні тканини, їх різноманітність, ознайомлення з особливостями будови та функціям рослинних тканин: твірної, покривної, основної механічної, провідної;
Сприяти формуванню компетентності уміння вчитися через розвиток самоосвітніх навичок;
Сприяти формуванню соціально-комунікативної компетентності шляхом залучення до роботи в парах;
Сприяти формуванню інформаційної компетентності шляхом розвитку умінь працювати з джерелом інформації — підручником та мультимедійними джерелами;
Сприяти формуванню загальнокультурної компетентності шляхом виховання мовленевої культури;
Сприяти формуванню здоров’язберігаючої компетентності шляхом залучення до проведення фізкультхвилинки, формуванню ціннісного ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: таблиця «Тканини рослин», мультимедійні зображення рослинних тканин, ноутбук.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку.
І. Етап орієнтації.
Вправа «Термінологічний дощ»
Індивідуальна робота з картками для 6 учнів:
Картка 1.
Картка 2.
Картка 3.
Метод «Акваріум»:
ІІ. Етап постановки теми та мети.
Рослина — живий організм, у якому постійно відбуваються всі процеси життєдіяльності. Щоб краще зрозуміти, як відбуваються ці процеси в рослині, звернемося до її внутрішньої «архітектури» і познайомимося детальніше з її особливостями. Ми пам’ятаємо, що всі рослини складаються з клітин, різняться тільки кількістю клітин їхнього тіла і ці клітини, хоч і мають однакові головні частини, різняться своєю будовою, формою, розміром, забарвленням. У багатоклітинних організмів клітини, що подібні за будовою і функціями, утворюють групи, і ці групи мають певну будову і певні дуже важливі функції. Що це за групи клітин, яка їх будова і функції? Де і як розташовані ці групи клітин у рослині? Про це все ми дізнаємося на уроці.
Оголошення теми, визначення завдань, мети та цінності уроку учнями.
Хвилинка «Патріот»
ІІІ. Етап проектування
План.
1. Класифікація тканин рослин.
2. Будова та функції тканин рослин.
IV. Етап реалізації
Вправа «Навчаючи - навчаю»
Завдання: у тексті підручника знайдіть визначення «тканина рослин», прочитайте, прокоментуйте.
Завдання: у тексті підручника знайдіть які типи тканин наявні у рослин, складіть схему.
Рослинні тканини
Твірні Основні Покривні Провідні
Механічні
Обговорення, робота з таблицею, запис у зошити, підсумок. Фізкультхвилинка.
Робота в групах із заповненням таблиці:
1 група: Особливості будови та функції твірної тканини;
2 група: Особливості будови та функції основної тканини;
3 група: Особливості будови та функції механічної тканини;
4 група: Особливості будови та функції покривної тканини;
5 група: Особливості будови та функції провідної тканини;
Типи тканин |
Де розташовані |
Форма і розміри клітин |
Внутрішня будова |
Особливості життєдіяльності |
Функції |
Твірна
|
|
|
|
|
|
Основна
|
|
|
|
|
|
Механічна
|
|
|
|
|
|
Покривна
|
|
|
|
|
|
Провідна
|
|
|
|
|
|
Презентація відповідей, перегляд мультимедійних зображень тканин рослин, запис у зошити. Підсумок.
V. Етап контрольно-оцінювальний.
VI. Рефлексія.
Вправа «Прес»: Чого навчив вас цей урок? Що цінного для себе ви дізналися на нашому уроці?
Д/З. Опрацювати параграф підручника; у робочому зошиті виконати завдання з підручника.