Урок на тему: Тканини рослин

Про матеріал
Урок на тему: Тканини рослин для 6 класу стане гарним помічником вчителям під час підготовки до уроків. Урок містить інтерактивні методи навчання, відповідає новому державному стандарту та формує ключові компетентності учнів.
Перегляд файлу

Урок на тему:  Тканини рослин(6 клас)

 

Мета:

Сприяти формуванню навчально-пізнавальної компетентності через формування знань про рослинні тканини, їх різноманітність, ознайомлення з особливостями будови та функціям рослинних тканин: твірної, покривної, основної механічної, провідної;

Сприяти формуванню компетентності уміння вчитися через розвиток самоосвітніх навичок;

Сприяти формуванню соціально-комунікативної компетентності шляхом залучення до роботи в парах;

Сприяти формуванню інформаційної компетентності шляхом розвитку умінь працювати з джерелом інформації — підручником та мультимедійними джерелами;

Сприяти формуванню загальнокультурної компетентності шляхом виховання мовленевої культури;

Сприяти формуванню здоровязберігаючої компетентності шляхом залучення до проведення фізкультхвилинки, формуванню ціннісного ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: таблиця «Тканини рослин», мультимедійні зображення рослинних тканин, ноутбук.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

І.  Етап орієнтації.

Вправа «Термінологічний дощ»

 Індивідуальна робота з картками для 6 учнів:

Картка 1.

  1.                      Рослини досліджує наука…
  2.                      За участі сонячної енергії рослини з неорганічних речовин утворюють…
  3.                      Цей процес називається…
  4.                      Клітини рослин містять зелений пігмент…
  5.                      Рослина утворює органи…

 

 

Картка 2.

  1.         За способом живлення рослини…
  2.         Рослини здатні засвоювати сонячну…
  3.         Під час фотосинтезу в навколишнє середовище виділяється…
  4.         У результаті розкладання органічних речовин з участю кисню вивільняється…
  5.         Процес засвоєння рослинами вуглекислого газу з повітря називається…

 

Картка 3.

  1.                     Поглинання рослиною з ґрунту мінеральних речовин, розчинених у воді називається…
  2.                     Засвоєння кисню з повітря з виділенням вуглекислого газу – це процес…
  3.                     Процес виведення з рослини водяної пари називаються…
  4.                     Частина організму, яка має певну будову і певні функції, - це…
  5.                     До вегетативних органів належать…

 

Метод «Акваріум»:

  1.            Назвіть характерні ознаки рослин?
  2.            Яке значення має фотосинтез для нашої планети?
  3.            Який тип живлення притаманний рослинам?
  4.            Яке значення дихання для рослин?
  5.            Що таке орган?
  6.            Які органи є у рослин?
  7.            Доведіть, що рослина цілісний організм?

  ІІ.  Етап постановки теми та мети.

Рослина — живий організм, у якому постійно відбуваються всі процеси життєдіяльності. Щоб краще зрозуміти, як відбуваються ці процеси в рослині, звернемося до її внутрішньої «архітектури» і познайомимося детальніше з її особливостями. Ми пам’ятаємо, що всі рослини складаються з клітин, різняться тільки кількістю клітин їхнього тіла і ці клітини, хоч і мають однакові головні частини, різняться своєю будовою, формою, розміром, забарвленням. У багатоклітинних організмів клітини, що подібні за будовою і функціями, утворюють групи, і ці групи мають певну будову і певні дуже важливі функції. Що це за групи клітин, яка їх будова і функції? Де і як розташовані ці групи клітин у рослині? Про це все ми дізнаємося на уроці.

Оголошення теми, визначення завдань, мети та цінності уроку учнями.

Хвилинка «Патріот»

ІІІ.  Етап проектування

                             План.

1. Класифікація  тканин рослин.

2. Будова та функції тканин рослин.

IV.    Етап реалізації

Вправа «Навчаючи - навчаю»

  •                 Формування поняття «тканина»

Завдання: у тексті підручника знайдіть визначення «тканина рослин», прочитайте, прокоментуйте.

  • Класифікація тканин рослин

Завдання: у тексті підручника знайдіть які типи тканин наявні у рослин, складіть схему.

Рослинні тканини

 

                           Твірні   Основні      Покривні        Провідні

 

                                       Механічні

Обговорення, робота з таблицею, запис у зошити, підсумок. Фізкультхвилинка.

  • Особливості будови та основні функції рослинних тканин

Робота в групах із заповненням таблиці:

1 група: Особливості будови та функції  твірної тканини;

2 група: Особливості будови та функції  основної  тканини;

3 група: Особливості будови та функції  механічної тканини;

4 група: Особливості будови та функції   покривної тканини;

5 група: Особливості будови та функції   провідної тканини;

Типи тканин

Де розташовані

Форма і розміри клітин

Внутрішня будова

Особливості життєдіяльності

Функції

Твірна

 

 

 

 

 

 

Основна

 

 

 

 

 

 

Механічна

 

 

 

 

 

 

Покривна

 

 

 

 

 

 

Провідна

 

 

 

 

 

 

 

Презентація відповідей, перегляд мультимедійних зображень тканин рослин, запис у зошити. Підсумок.

V.    Етап контрольно-оцінювальний.

  •                   Вправа «Перехрестя» - самостійна робота учнів: Установіть відповідність між тканинами та процесами, які вони забезпечують.

VI.   Рефлексія.

Вправа «Прес»: Чого навчив вас цей урок? Що цінного для себе ви дізналися на нашому уроці?

Д/З. Опрацювати параграф підручника; у робочому зошиті виконати завдання з підручника.

 

 

docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку