Урок на тему: "Одноклітинні твариноподібні організми. Лабораторна робота № 2 «Спостереження інфузорій»"

Про матеріал
Урок на тему: "Одноклітинні твариноподібні організми. Лабораторна робота № 2 «Спостереження інфузорій»" буде гарним помічником під час підготовки до уроків біології в 6 класі. Урок відповідає державному стандарту та формує ключові компетентності учнів.
Перегляд файлу

Урок на тему: Одноклітинні твариноподібні організми. Лабораторна робота № 2    «Спостереження інфузорій»

(6 клас)

Мета:

сприяти формуванню навчально-пізнавальної компетентності через формування знань про будову і процеси життєдіяльності одноклітинних тварин як цілісного організму, які ведуть самостійний спосіб життя і в яких відбуваються всі процеси життєдіяльності, притаманні багатоклітинному організму на прикладі амеби, інфузорії-туфельки та комірцевого джутиконосця;

сприяти формуванню компетентності уміння вчитися через розвиток самоосвітніх навичок;

сприяти формуванню соціально-комунікативної компетентності шляхом залучення до роботи в групах;

сприяти формуванню інформаційної компетентності шляхом розвитку умінь працювати з джерелом інформації — підручником;

сприяти формуванню загальнокультурної компетентності шляхом виховання мовленевої культури;

сприяти формуванню здоровязберігаючої компетентності шляхом залучення до проведення фізкультхвилинки, формуванню ціннісного ставлення до навколишнього середовища; формування «ситуації успіху».

 Обладнання: фотографії, малюнки, плакати, таблиці «Тип найпростіші», колекція комп’ютерних зображень одноклітинних організмів, ноутбук, мікроскоп, набір постійних мікропрепаратів одноклітинних тварин

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1.                     Етап орієнтації (привітання, налаштування на роботу — Прийом «Повір у себе» — створення ситуації успіху.)

Обговорення вислову:

Чарівний прилад Левенгука

Поверхню дослідив води,

Щоб вивчила нова наука

Життя незнаного сліди.

                                                                       М. Заболоцький

ІІ. Етап постановки теми та мети

Рольова гра «У краплині дивосвіт»(Прийом «Дидактичної гри»)

Автор. Восьмикласник Василько гуляв у парку біля озера і пригадував урок біології, де вчителька захоплено розповідала про чарівних одноклітинних істот, яких можна побачити у краплині стоячої води.

Василько. Невже насправді там є щось живе? А що, як я перевірю? Мені ж дядько Сергій ще минулого року подарував «Набір юного біолога» з мікроскопом і скельцями.

Автор. Стрімко майнула думка в голові хлопчика — він узяв пластинку і зачерпнув води з озера, а прийшовши додому, налаштував мікроскоп. Аж раптом почув…

Краплина. Вітаю. Я — краплинка. А ти думав, що я мізерна і нежива? Запрошую тебе у мій дивосвіт, тільки візьми окуляр більшої сили.

Автор. Коли після зміни окуляра Василько знову заглянув у мікроскоп, у нього вихопилось..

Василько. Ой! Це що за мультфільм?! Щось волохате, схоже  на підошву, крутиться і бігає вперед-назад, якась «зелена ракета» пливе за своєю тонкою ниткою, велика мінлива хмара перекочується повільно, наче повзе…

Оголошення теми, визначення завдань, мети та цінності уроку учнями.

Хвилинка «Патріот»

ІІІ. Етап проектування

 План.

  1. Знайомство з одноклітинними еукаріотами. Історія відкриття.
  2. Знайомство з інфузорією-туфелькою
  3. Знайомство з амебою протей
  4. Знайомство з комірцевим джгутиконосцем

IV. Етап реалізації

Прийом дослідження: Робота учнів з підручником: Користуючись параграфом 15, знайдіть і випишіть хто такі одноклітинні еукаріоти та які їх характерні ознаки. (Обговорення, підсумок, складання схеми «Одноклітинні еукаріоти»)

 

Одноклітинні еукаріоти

 

                                Гриби              Водорості            Тварини

 

       дріжджі         Діатомові,                           Комірцевий джгутиконосець,

                                 Евгленова,                                                  амеба, інфузорії

                                     Хламідомонада

Найпростіші – найдавніші тварини на Землі. Яка ж історія їхнього відкриття?

Міні-презентація учнів: «З історії відкриття…»(поки одні учні презентують, всі інші у своїх робочих зошитах складають план, де записують найголовніші факти з презентації). Обговорення складених учнями планів, підбиття підсумків.

Фізкультхвилинка

Робота в групах з підручником і складання учнями таблиці «Порівняльна характеристика  одноклітинних тварин»:

1 група: Порівняйте форму тіла, органели руху, живлення;

2 група: Порівняйте дихання, виділення, кількість ядер;

3 група:  Порівняйте розмноження, пристосування до несприятливих умов, значення.

Ознаки для порівняння

Амеба протей

Всі розробки уроків до теми “Найпростіші” для 8 кл.

Інфузорія-туфелька

Всі розробки уроків до теми “Найпростіші” для 8 кл.

Комірцевий джгутиконосець

форма тіла

 

 

 

органели руху

 

 

 

живлення

 

 

 

дихання

 

 

 

виділення

 

 

 

кількість ядер

 

 

 

розмноження

 

 

 

пристосування до несприятливих умов

 

 

 

значення

 

 

 

Презентація відповідей, запис у зошити. Підсумок.

V. Етап контрольно – оцінювальний

Виконання лабораторної роботи № 2    «Спостереження інфузорій»

VI. Рефлексія

Прийом «Констатація успіху» Що цінного ви для себе дізналися з нашого уроку?. Оцінювання. 

Д/З. Опрацювати параграф підручника, вивчити конспект, у друкованому зошиті сторінка 29 -32 заповнити.


docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
2530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку