Урок на тему "Українські землі у складі Великого князівства Литовського та Польського королівства"

Про матеріал

Конспект уроку складено на основі підручника В. Власова "Історія України. 7 клас". Тема "Українські землі у складі Великого князівства Литовського та Польського королівства" об'ємна і цікава. Можна використовувати різноманітні методи і прийоми для її засвоєння.

Перегляд файлу

Тема. Українські землі у складі Великого князівства Литовського та Польського королівства.

Очікувані результати. Після уроку учні зможуть:

  • характеризувати процес включення українських земель до складу Великого князівства Литовського та Польського королівства;
  • показувати на карті українські землі, які увійшли до Литви та Польщі;
  • застосовувати та пояснювати поняття: Литовсько-Руська держава, Кревська унія, полонізація, покатоличення;
  • давати оцінку діяльності литовських князів;
  • розвинути навички роботи з картою та історичними джерелами.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник В. Власова, контурна карта, атлас.

Хід уроку.

І. Підготовчий етап.

1. Активізація пізнавальної діяльності учнів.

На цьому етапі уроку доцільно використати ілюстрацію в підручнику(с. 155, замок у Луцьку). Запропонувати учням розглянути малюнок і дати відповідь на запитання:

  • Чим відрізняється ця фортеця від укріплень часів Русі?
  • Які нові архітектурні деталі привертають увагу?

Наголосити на тому, що у другій половині 14 ст. більшість українських земель опинилася у складі Великого князівства Литовського та Польського королівства. Саме тому історики називають цей період литовсько-польською добою.

ІІ. Основний етап.

  1. Входження українських земель до складу Польщі та Литви.

Учні працюють у парах, створюють логічну схему до питання. Запропонувати представити свою роботу 2-3 парам. Зробити висновок: до Литви увійшли Київщина, Чернігово-Сіверщина, Волинь, Східне Поділля, до Польщі – Галичина, Західне Поділля, Холмщина, Белзька земля. Позначити ці території на контурній карті.

  1. Наступний пункт учні опрацьовують самостійно. Дати відповідь на запитання: у чому особливість становища українських земель у складі Литви? Питання обговорюється аж поки усі риси перебування українських земель у складі Литви будуть названі.
  2. Розглядаючи питання про Кревську унію, можна використати прийом «Логічний ланцюжок Квінтиліана»:
  • Що? (об’єкт) – Кревська унія
  • Де? (місце) – Крево
  • Коли? (час) – 1385 рік
  • Хто? (суб’єкт) – литовський князь Ягайло, польська королева Ядвіга
  • Для чого? (мета) – захист від Тевтонського ордену
  • Чим? (засоби) – укладення союзу
  • Як? (форма) – династичний шлюб.
  1. Питання про становище українських земель у складі Литви у 30-70-х роках 15 ст. можна опрацювати використавши метод «Критичного читання». Як підсумок, запропонувати учням висловити свою думку з приводу найвизначнішої події та пояснити чому вони так думають.

ІІІ. Завершальний етап.

  1. Систематизація, узагальнення вивченого.

Запропонувати учням показати на карті  українські землі які увійшли до складу Литви та Польщі. Прокоментувати фрагмент історичного джерела, наприкінці параграфа, здійснивши відповідні три кроки( алгоритм зазначено у підручнику).

  1. Підсумок уроку. Методом «мікрофон» учні висловлюють власне сталення до теми уроку: «Сьогодні мене вразило…», «Єдине, що мене тепер цікавить…».

Домашнє завдання: опрацювати параграф 22, за бажанням учні можуть написати есе на тему «Володимир Ольгердович – продовжувач традицій державного ладу Русі».

docx
Додано
15 липня 2018
Переглядів
4297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку