Урок на тему: "Українські землі у складі Великого князівства Литовського та Польського королівства" розроблений до підручника С.В. Власова 7 клас. Містить схеми та цікаві таблиці.
Урок з Історії України 7 клас
Тема: Українські землі у складі Великого князівства Литовського та Польського королівства.
Мета: охарактеризувати політичний та соціально-економічний статус українських земель у складі Великого Князівства Литовського.
Цільові завдання:
Оцікуваний результат
Після уроку учні зможуть:
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань учнів та мотивація діяльності
Вчитель,у ході фронтального опитування, пропонує учням згадати матеріали з попередньої теми та відповісти на такі запитання:
2. Вчитель використовує перевірку вмінь учнів роботи з картою, запропонувавши пропонує учням показати на карті:
ІІ. Вивчення нового матеріалу
Вчитель розкриває причини приєднання українських земель до складу Великого князівства литовського за допомогою схеми-переліку.
Вчитель, використовуючи таблицю, розкриває значення битви на Синіх Водах для входження руських земель до складу Князвства Литовського.
Учасники |
Причини |
Наслідки |
-обєднані литовсько-руські війська на чолі з Ольгердом Гедиміновичем |
|
1. Ольгерд відвоював у татар Київ i Поділля 2. Розширив свої володіння далеко на Південь у напрямку до Чорного моря 3. На новоутвореному Подільському воєводстві Ольгерд посадив князями своїх племінників |
Вчтетель у формі розповіді розкриває особливості суспільно-політичного устрою Великого Князівства Литовського.
В Литовсько-Руській державі – 80% території складали східно-слов’янські землі. На них права слов’янського населення визнавалися рівними з правами литовського. Були збережені звичаї, традиції, культура українського народу.
Українці беруть участь в управлінні державою на всіх щаблях. Православна і католицька церкви оголошені рівними у правах, Литовці пр цьому масово приймають православя. На українських землях, також, був збережений устрій, та система господарювання; характерний для часів Київської Русі.
Сильний культурний та релігійний вплив з боку східно-слов’янського населення позначається на суспільно-політичному устрої, культурі і побуті всього князівства Литовського
Характеризуючи соціальний устрій, вчитель спиратися на ієрархічну схему.
Висновок вчителя: велика Литовсько-Руська держава була багатонаціональною литовсько-українсько-білоруською державою, де литовцям належала провідна політична роль, а українцям і білорусам – культурна та економічна
Вчитель, використовуючи розповідь звертаємося до хронологічної стрічки часу на дошці.
У ході пояснення вчитель розкриває зміст терміну:
Унія – союз, спілка двох держав. Держави інколи змушені укладати союзи, коли до цього спонукають певні обставини.
Учням пропонується заповнити термінологічні словники.
На основі розповідь вчителя про причини та наслідки Кревської унії учням пропонують заповнити порівняльну таблицю.
Кревська унія |
|
Умови Кревської унії |
Наслідки Кревської унії |
Підсумовуючи цей етап уроку, вчитель перевіряє та коментує виконану учнями таблицю.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
Вчитель організовує колективну роботу у формі репродуктивної бесіди:
ІV. Підбиття підсумків
Узагальнення вчителя. Систематизуючи матеріал назвати позитивні та негативні наслідки приєднання українських земель до інших держав. Втрата державності та розчленування українських земель мали трагічні наслідки і гальмували політичний, економічний та культурний розвиток країни. І це дає підставу творчо уявити, якою могла б бути доля України.
V. Домашнє завдання