УРОК НА ТЕМУ: "Вибір та обґрунтування теми проєкту (виду брелока). Планування роботи з виконання проєкту."

Про матеріал
УРОК ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ, НА ЯКОМУ УЧНІ ВЧАТЬСЯ ПЛАНУВАТИ РОБОТУ З ВИКОНАННЯ ПРОЄКТУ "БРЕЛОК".
Перегляд файлу

 

ПРОЄКТ: БРЕЛОК   6 клас                                                         Дата: ____________

Урок № 57

Тема: Вибір та обґрунтування теми проєкту (виду брелока). Планування роботи з виконання проєкту.

Практична робота: «Планування роботи з виконання проєкту»

Мета: вчити вибирати та обґрунтувати тему проєкту(виду брелока) та планувати роботу з виконання проєкту.

Знаннєвий компонент: Розуміє етапи проєктування. Знає властивості конструкційних матеріалів.

Діяльнісний компонент: Вміє вибирати та обґрунтовувати тему проєкту; планувати роботу з виконання проєкту. Добирає конструкційні матеріали залежно від їх властивостей. Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу. Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями.

Ціннісний компонент: Висловлює судження щодо цінності конструкційних матеріалів природного походження.

Інструменти і матеріали:демонстраційний матеріал: зразки готових виробів; додаткова література;  зразки тканини; матеріали та інструменти для роботи; інтелект – карта; технологічна карта виготовлення брелока з фетру для флешки.

Тип уроку: комбінований.

Хід заняття

СЛАЙД 2

Девіз нашої роботи:

      Без явно посиленої працьовитості немає ні талантів, ні геніїв.

                                                                                       Дмитро Менделєєв

І. Організація класу.

Учні:

Добрий день! Веселий час!

Ми дуже раді бачить Вас!

   Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів  до уроку. Створення позитивного емоційного настрою.

Щире слово серце гріє-
І чарівним все стає.
Встали вранці – усміхніться,
День чудовий настає.

 

  • Посміхніться один одному, налаштуйтесь на творчу роботу.

 

   Сьогодні,  під час заняття ми з вами продовжимо цікаву і захоплюючу подорож до  країни декоративно – ужиткового мистецтва.  А щоб вона була саме такою і ви впевнено почувалися, на уроці у нас має панувати атмосфера  злагоди та довіри.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності

  • «Мікрофон»
  • Як ви розумієте, що таке брелок? (Діти висловлюють думки з цього питання).

 

СЛАЙД 3

 

    Брело́к (від фр. breloque — «амулет»), розм. дармови́с, дармові́с, 

при́чепка — аксесуар, прикраса, виконана у вигляді підвіски на ланцюжку, браслеті, кільці для ключів та ін. Брелоки (часто неправильно кажуть «брелки́») зазвичай використовуються з декоративною та рекламною метою. Брелок також може виконувати корисну функцію, наприклад, бути міні-ліхтариком, дистанційним пультом керування автомобіля, відкривачкою для пляшок тощо.

    Брелок -типовий сувенір чи подарунок.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.   Все життя складається з дрібниць і з цим важко посперечатися. Адже якщо тільки задуматися, яким би нудним був побут, якби в ньому були відсутні такі дрібні, але незамінні речі як брелоки для ключів, різні підвіски, дрібні прикраси для сумок, телефонів, флешок і т.д. Тим більше кожна така штучка, на перший погляд здається незначною, може грати певну роль в житті свого власника, і навіть багато чого розповісти про нього.

 

СЛАЙД 4

 

Історія появи брелоків

   Не багато хто знає, що брелоки  з'явилися ще в середньовіччі. Тоді вони представляли собою маленькі монетки, які знатні вельможі вішали на ланцюжки і скрізь ходили з ними. У ті часи це був своєрідний відмітний знак.

   Пізніше роль брелоків стала більш значною і вже несла в собі сенс показати перевагу свого володаря. Їх стали робити з дорогоцінних металів і прикрашати різними гравіруваннями і камінням. Примітно, що якщо раніше такі металеві брелоки носили представники привілейованої знаті обох статей, то з середини 18 століття це стало доступним тільки для чоловіків багатого аристократичного стану. В цей же час починає складатися особлива культура носіння таких виробів.

   Оскільки у вільному продажу вони були відсутні, то виготовлялися брелоки на замовлення переважно із золота, декорувалися слоновою кісткою і дорогоцінним камінням та носилися своїми власниками на ланцюжку. Чим більше брелоків було на ланцюжку, тим більше враження справляв їх власник на оточуючих . У ті часи такі брелоки представляли собою унікальні, вражаючі своєю витонченістю мініатюрні штучки химерних форм, головною рисою яких була ексклюзивність. Зустріти два однакових брелока було важко, якщо тільки вони не були відмітним знаком представників певного клубу.

 

СЛАЙД 5

Історія появи брелоків

 

   З середини 19 століття брелоки помітно втрачають свою актуальність. Їх кількість скорочується до декількох штук, і вони більше не відіграють такої значної ролі в іміджі аристократів. З цього часу брелоки починають виконувати дещо іншу функцію, а саме спосіб з'єднання ключів, нині найчастіше вони використовують саме з цією метою. В даний час звичайні брелоки для ключів можна купити в будь-якому кіоску канцелярських товарів або книжковому магазині.

      А ось вже з другої половини минулого століття популярність брелоків починає знову набирати силу. Багато в чому це обумовлено появою модифікованих моделей, які почали поєднувати в собі різні потрібні в побуті дрібниці, такі як, ліхтарики, відкривачки для пляшок, запальнички, мініатюрні ручки і інш. Особливої актуальності почала набувати така послуга як брелоки на замовлення.

     Але справжнього апогею виготовлення і продаж брелоків досягла з появою стільникових телефонів. Тепер вони грають роль не просто симпатичної дрібниці, а стали стильним аксесуаром.

      Брелоки у  сучасному  декоративно- ужитковому  мистецтві (демонстрація зразків брелоків).

 

СЛАЙД 6

Вироби – аналоги

   Учні роздивляються ілюстрації брелоків та повідомляють, що їм вдалося знайти з даного питання ( випереджувальне завдання)

Коротенькі повідомлення учнів про брелоки.

  • Мозковий штурм.

    Завдання – дайте відповідь на запитання  - Чим вони відрізняються один від одного? ( технікою виконання та матеріалом, з якого виготовлені).

 

  1.  Види брелоків  в залежності від техніки виконання:
  • Вишиті  ( на канві та пластмасовій канві);
  • Шиті ( плоскі, об ’ємні);
  • Плетені ( зі стрічок, шпагату, бісеру);
  • В’язані( спицями та гачком).

 

  • Робота в зошиті – записуємо види.

 

  1.  Інструменти та пристосування для виготовлення брелоків.

 

  • Мозковий штурм.Як ви вважаєте які інструменти нам знадобляться для роботи?
  • Завдання
  • В робочій коробці знаходяться інструменти.
  • Оберіть  по черзі інструменти, дайте їм назву та назвіть  для чого їх використовують.

Фізкультпауза

Ось іде до нас весна.

Все навколо ожива: (встати, ходьба на місці)

Підсніжники прокидаються, (потягнутися)

Проліски усміхаються, (посміхнутися)

Пташки прилітають, (махати руками, як крилами)

Діти вибігають, (бігти на місці)

На луках стрибають. (стрибки)

 

  1.  Матеріали:
  • Тканина;
  • Фетр

 

  • Мозковий штурм
  • Користуючись досвідом з виготовлення аплікацій, які б тканини ви обрали для брелоків?

 - Підвести до висновку, що краще ті тканини, які не сипляться

( велюр,  бавовна,  фліс, штучне хутро, оксамит, фетр).

  • Бісер;
  • Стрічки, шпагат;
  • Пластикова канва;
  • Утіль сировина;

 


  • Наповнювач:

• синтепон,

• синтепух,

• холлофайбер,

  • просмажена гречана крупа (для обважнення фігурки).

 

  • Міні практикум – виберіть дані матеріали з запропонованих зразків.
  • Шпагат;
  • Шовкові стрічки;
  • Нитки для в’язання та плетіння
  •  Бісер
  •  Канва ( звичайна та пластмасова)

 

СЛАЙД 7

 

Матеріали та інструменти:

 

  • фетр або серветки    “freken bok”;
  •  нитки для шиття;
  •  нитки для вишивання;
  •  ножиці;
  •  бісер;
  •  намистини;
  •  кріплення для брелока;
  •  голка;
  •  тоненька стрічка;
  •  картон, простий олівець, маркер.

 

  1.  Організація робочого місця.  Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги

 - Продемонструйте як організувати своє робоче місце під час роботи з голками,  ножицями.

ІV. Формування вмінь і навичок.

Практична робота: «Планування роботи з виконання проекту»

Послідовність виконання практичної роботи

  1. Визначення завдань практичної роботи.
  2. Організація  безпечної праці на робочих місцях та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.
  3. Самостійне виконання завдання практичної роботи за інструкційними картками.
  4. Контроль з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
  5. Самоконтроль та взаємоконтроль (обмін роботами та їх аналіз).
  6. Підбиття підсумків практичної роботи:

а) демонстрація кращих робіт;

б) аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення.

в) оцінювання результатів практичної роботи;

Хід роботи:

       Уважно розгляньте зразки  виробів.

 

СЛАЙД 8

Вироби з фетру

Планування роботи з виконання проекту

  1. Вибір та обґрунтування теми проекту.
  2. Планування роботи з виконання проекту.
  • Проектування форми методом фантазування.
  • Графічне зображення.
  • Обґрунтування етапів проектування обраного об’єкту
  • Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення брелока.
  • Розрахунок кількості матеріалів для виготовлення виробу.

 

Інструктаж з техніки безпеки при користуванні голкою та ножицями.

 

        Учні виконують роботу. Заохочую проявити творчість при оформленні результатів роботи.

 

СЛАЙД 9

Виготовлення шаблонів

СЛАЙД 10 - 13

Покрокове виготовлення брелока

СЛАЙД 14

             1. Особисті поради  з виготовлення виробу

  • Голка має бути гострою. Це полегшить проколювання  деталей.
  • Використовувати в якості наповнювача вату або ватин не рекомендується, тому що такий матеріал, виступаючи крізь шви, зробить брелок неохайним.
  • Деталі брелока можна скріпити за допомогою термопістолету.

2. Поради по догляду за виробом

Якщо брелок забруднився, спробуйте почистити його м’якою щіткою для одягу, липким ролом або малярським скотчем.

СЛАЙД 15

Застосування брелока:

  •  для ключів;
  •  для мобільного телефона;
  •  для флешки;
  •  підвіска для сумки тощо.

Науково-технічний прогрес не стоїть на місці, а разом з ним змінюється функціональність і зовнішній вигляд оточуючих нас речей. Не стали винятком й брелоки. Зараз можна побачити вироби, в корпусі яких ховається мініатюрний флеш-накопичувач інформації, ліхтарик, засіб для очищення сенсорного екрану і навіть крихітний модем! Незмінним залишається одне - зручність та корисність такої прикраси.

 

V.  Закріплення нових знань і вмінь учнів

  • Міні – турнір

1. Розв’яжіть ребус «Що це?».

НА100К

ПЕР

Для чого використовують цей предмет?

 

2 . Розшифруйте анаграму:

а) матеріал для виготовлення брелока: НАТКАНА (ТКАНИНА ).

б) інструмент для виготовлення брелока: ЖОЦІНИ ( ножиці ).

 

Продемонструйте прийоми безпечної роботи  інструментом.

 

VІ. Підсумки уроку

Релаксаційна хвилинка:

Якщо на вашому робочому місці був безлад – потупайте ногами;

Якщо ви інструментами користувались за призначенням – похитайте головою;

Якщо під час роботи не виникло ускладнень -  покліпайте оченятами.

Якщо ви справились з завданням – погладьте себе по голові;

 

VІІ.  Домашнє завдання:

 Опрацювати матеріал з теми та розробити шаблони для майбутнього виробу.

 

 

*Використано Інтернет – ресурси

 

 

1

 

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку