Урок на тему "Вибір та обгунтування теми проекту (виду гольниці). Вимоги до об’єкта проектування. Добір конструкційних матеріалів для виготовлення виробу. "

Про матеріал
На уроці ми навчимо учнів виготовляти об'ємні вироби з тканини, надавати виробу певної форми, ознайомимо учнів з видами конструкційних матеріалів для виготовлення гольниці, навчити планувати роботу з виготовлення гольниці, оздобленої об’ємною аплікацією, а також сприяємо розвитку естетичного смаку, уваги, координації рухів, розвивати творчість, фантазію;
Перегляд файлу

Тема:  Вибір та обгунтування теми проекту (виду гольниці). Вимоги до об’єкта проектування. Добір конструкційних матеріалів для виготовлення виробу.

 Мета уроку:

навчальна: вчити учнів виготовляти об'ємні вироби з тканини, надавати виробу певної форми; ознайомити учнів з видами конструкційних матеріалів для виготовлення гольниці, навчити планувати роботу з виготовлення гольниці, оздобленої об’ємною аплікацією;

виховна: сприяти розвитку естетичного смаку, уваги, координації рухів, розвивати творчість, фантазію;

        виховувати цікавість, працелюбність, уважність, акуратність,
        любов до праці;

 

розвиваюча: створити умови для розвитку особистості кожного учня, розкриття його творчих здібностей у даному виді роботи; розвивати образне та просторове мислення, уяву, увагу; розвивати  дрібну моторику рук.             

Дидактичні задачі уроку: учні виробляють  акуратність, терпіння,                     прагнення домагатися мети;  вчяться  розуміти пропорції деталей; навчаються експериментувати і фантазувати.

 Очікувані результати:

     розуміти особливості техніки виготовлення гольниці

  •       добирати матеріали за їх властивостями для виконання практичної роботи;
  •       навчитися робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах(кросворд, філворд, поєднання);

 використовувати різні види швів для створення гольниці;

Формувати предметні компетентності:

  • знайомство з конструкційними матеріалами та їх властивостями; навчитися правильно обирати матеріал та інструменти для виготовлення гольниці;

Розвивати ключові компетентності:

  • інформаційно-комунікаційна компетентність (уміння вести діалог, розповідь про алгоритм створення гольниці);
  • соціальна та громадянська компетентності (уміння організовувати свою діяльність);
  • навчання впродовж життя (уміння самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності, розвивати  увагу, логічне мислення, уяву).

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Учні повинні знати етапи проектування гольниці; конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення запланованого виробу; розрізняти і знати назви інструментів для обробки конструкційних матеріалів. Розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки.

 

Наочність: демонстрація моделі-аналога.

 

Навчально-методичне забезпечення уроку:

для вчителя: Готовий виріб гольниці, таблиця з правилами техніки безпеки, відеролик,трафарети-шаблони, інструкційна картка гольниці;


для учнів:тканина(фетр), голка, нитка, ножиці, картон, вата або паралон;

 

Тип уроку: комбінований.

Методи та прийоми роботи: бесіда, інтерактивні методи, практичні методи, пояснювально-ілюстративний метод, метод самоконтролю

Форма роботи: індивідуальна, парна, фронтальна

Інтеграція: малювання, українська література, креслення

Техніка виконання: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

Метод проведення: пізнавально-практичний

Час заняття: 90 хвилин

 

 

Структура уроку:

  1. Орг. частина (2 хв.)
  2. Актуалізація знань (5-7 хв.)
  3. Мотивація навчальної діяльності ( 2-5 хв.)
  4. Оголошення теми, очікувані результати (2 хв.)
  5. Вивчення нового матеріалу (20-25 хв.) 
  6. Практична робота (30-35 хв.)
  7. Рефлексія (5-7 хв.)
  8.  Підсумок уроку (3 хв.)
  9. Домашнє завдання  (1 хв.)

Хід уроку

Епіграф:

«З майстерністю люди не народяться, але здобутим майстерністю пишаються»

І. Організаційний момент.
1.Перевірка присутніх
2.Призначення чергових

ІІ. Актуалізація знань учнів

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вступна бесіда.
Послухайте , діти, уважно казочку і дізнаєтеся, що ви будите робити сьогодні на уроці.
                                     Будиночок для голок
Жили - були три Голки, три сестри. Старша Голка була дуже допитлива, завжди встромляла свого носа в будь - яку щілину. Середня-дуже непосидюча, весь час стрибала, жодної хвилини не могла посидіти спокійно. І обидві не товаришували з Ниткою.
-Я не буду з нею дружити,- казала Старша.-Вона така довга.
-І я не буду з нею товаришувати, - повторювала їй Середня, - вона завжди плутається.
Отакі були старші сестри. А Молодша дружила з Ниткою, ніколи з нею не розлучалась і завжди була зайнята різними справами: шила, пришивала, зашивала, штопала.
- Та чи можна так надриватися? - сердилися на неї старші сестри.

- Ти ж незабаром зовсім затупишся від цієї роботи! І скільки можна вовтузитися з цією плутаною Ниткою? Коли ж жити для себе?
     Але вона їх не слухала і продовжувала робити свою справу. Дивно, але Нитка у неї не плуталась, і сама голка залишилась такою ж блискучою й гострою, як і раніше.
    Та якось Старша Голка встромила свого тонкого носа в таку вузьку щілину, що він там надломився. А Середня так стрибнула, що опинилась між дошками підлоги та там і залишилась, їй спершу навіть сподобалось: «Яке зручне житло!» Та згодом, припадаючи пилюкою і мокнучи під час миття підлоги, Голка почала іржавіти. Ніхто вже не впізнав би в ній колишню модницю.
-Але ж так і я можу загубитися, - подумала Молодша сестра, залишившись одна - однісінька .І вирішила вона побудувати собі будиночок.
   Спочатку Голка попросила Ножиці вирізати з тканини два однакові кружечки, а потім іще один, але менший - з картону. Вона швиденько прошила один кружечок з тканини по краю швом «уперед голку» і, підклавши вати й кружечок з картону, затягла Нитку. Вийшла товстенька, м'якесенька подушечка. До неї тим самим швом пришла інший кружечок з тканини, який передбачливо обшила швом «через край» .І вийшов затишний будиночок.

В сучасному житті  важливе місце займають вироби, які призначенні для комфортної праці людини. Щоб вони були неповторними та оригінальними найкраще їх виготовляти самостійно.

Тому епіграфом нашого майстер-класу обрала наступні слова «З майстерністю люди не народяться, але здобутим майстерністю пишаються».

- Як ви розумієте ці слова?


IV.Повідомлення теми і мети уроку
Зберігання ниток та голок, які є в кожної господині і в кожній домівці, завжди було хоч і дрібним, але проблемним питанням. Де їх тільки не тримають люди - у шухлядах, шкатулках, коробочках... Проте коли все впереміш, не надто зручно і зовсім некрасиво. Крім того, голки — предмети дрібні, а тому часто губляться. Аби вони не губились, слід використовувати подушечки для голок. Та є вони не в кожного, тож зазвичай голки ми зберігаємо в самому мотку ниток. Під час сьогоднішнього уроку пропоную створити пристосування, з допомогою якого можна зберігати голки. Все буде акуратно і красиво, а головне - нічого не загубиться. Крім того, наш виріб може стати й елементом декору.
V. Вивчення нового матеріалу
   Гольниця – це футляр чи подушечка для голок та булавок, що використовується у швейних справах, яка виключає можливість втрати їх під час роботи.
Історія гольниці  сягає сивої давнини. Гольниці виготовляли з тканини і паперу, які привозилися з-за кордону і були дуже-дуже дорогими . Таку розкіш могли дозволити собі лише дуже багаті люди.

Пізніше стали виготовляти гольниці з різноманітних матеріалів і різної основи - з деревини, слонової кістки. А коли навчилися плавити метал, то основу гольниць стали робити з олова, міді, срібла і навіть золота.

http://www.thimble-collection.com/www/thimble.nsf/0/F1566AA6EAFEEF55C32577C6003812E7/$FILE/Dsc_1918.jpg http://www.podarki78.ru/upload/iblock/2ce/pc071197.jpg         http://www.thimblesociety.com/asp4/images/V196.jpg

 

Як ви бачите, всі гольниці розрізняються за формами, матеріалами, але майже завжди в них є дві деталі:перша - м’яка подушечка для голок, друга – декоративна.

 

Гольниці можуть бути простої форми

 

http://img-fotki.yandex.ru/get/6411/81454286.7c1/0_b1bed_2d66fb56_XL.jpghttp://s001.radikal.ru/i194/1012/60/930dfa9bf469.jpg http://old.rto-mos.ru/products_pictures/rt-2076b.jpg

     квадрат                                               коло                                                 серце

 

Складної форми:

 

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/6/91/302/91302563_1843917855d42789322m750x740u9c74d.jpg http://ph.files.7ja.ru/7ya-photo/2009/4/12/1239525121181.jpg http://img1.liveinternet.ru/images/foto/b/2/apps/1/781/1781735_631004f7efd4.jpg

Гольниця на руку:

 

Игольницы своими руками - подбор фото Как сделать/сшить подушечку для иголок своими руками?Игольница на палец

 Сьогодні ми з вами станемо не надовго майстрами декоративно-ужиткового мистецтва і виготовимо гольницю та додамо в неї власну родзинку. Використовуючи свою фантазію та розмаїтття матеріалів, у вас є можливість прикрасити гольницю за власним бажанням.
(Фронтальне опитування) 
1. Ми з вами продивилися дуже багато варіантів гольниць , а тепер давайте з вами пригадаємо ,які інструменти та матеріали нам потрібні для виготовлення нашого виробу?
Відповіді дітей(матеріали) – тканина, нитки, стрічка, мереживо, диск, картон, папір, вата або синтепон, оздоблювальні елементи;
Інструменти –ножиці, голка клей пістолет;
2. Яка із гольниць вам сподобалась ?Чому?
3. Як ви бачите, всі гольниці розрізняються за формами, матеріалами, але майже завжди в них є дві деталі : які це деталі?
Відпоіді дітей :(перша - м’яка подушечка для голок, друга – декоративна.)

VI. Практична робота учнів(25-30 хв.)

(Наголосити учням, що на практичну роботу відводиться 30 хв.

1.Вступний інструктаж: призначення й характеристика операції
Звертання уваги на технологічну послідовність виготовлення листівки, акцентування уваги на найбільш поширені помилки, нагадування про дотримання правил ТБ.

  1.               Демонстрація прийомів роботи.
  2.               Робота з технологічною карткою
  3.               Учні виконують вправи, експериментують.
  4.               Виконання  практичної  роботи

 

Як би ви виконали такий виріб?

(відповіді дітей)

 

2. Поточний інструктаж: Контроль якості виконуваних робіт, аналіз недоліків у роботі і шляхів їхнього усунення.

   Учитель контролює правильність виконання роботи та дотримання учнями правил безпеки праці, надає консультацію та практичну допомогу, збирає інформацію для оцінювання роботи учнів. Озвучує критерії оцінювання роботи.

 

3.Заключний інструктаж:  Короткий аналіз виконаної роботи, акцентування уваги на організацію робочого місця – своєчасне його прибирання, догляд за інструментами після роботи.

 

Підбиття підсумків практичної роботи:

  • демонстрація кращих робіт;
  • аналіз недоліків у роботах і шляхи їх усунення;
  • оцінювання виконання практичної роботи та роботи на уроці в цілому


 

VІІ. Підсумок уроку

1.Рефлексія (3-5 хв.)

Вправа "Незакінчене речення".

  • Прийшов час перевірити чи досягли ми очікуваних результатів:

Запис на дошці:   На сьогоднішньому  уроці  я :

  • дізнався – …
  • зрозумів – …
  • навчився  
  • було цікаво
  • було важко
  • тепер я можу
  • мені захотілось
  • я спробую

 

 

Я впевнена, що ви відкрили для себе багато цікавого. Сподіваюся також, що я спонукала вас до подальшої творчої роботи. Мені було приємно з вами працювати. Бажаю успіхів у творчий діяльності! До зустрічі на наступних уроках творчості та мистецтва!

 

VIІI.Домашнє завдання:

 

 опрацювати технологію виготовлення листівки;

 виконати оздоблення виробу;

 


 

 

 

 

 

docx
Додано
30 грудня 2020
Переглядів
1698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку