Урок на тему "Відмінки іменників, їх значення"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови 6 клас на тему "Відмінки іменників, їх значення". Конспект розроблено за підручником «Українська мова», 6 клас (автор Заболотний О. В., Заболотний В. В. – К.: Генеза, 2014).
Перегляд файлу

Тема. Відмінки іменників, їх значення

Мета: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки; систематизувати знання про категорію відмінка в українській мові; сфор­мувати поняття про особливості відмінювання іменни­ків; удосконалювати орфографічні навички учнів; розви­вати вміння аналізувати матеріал; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати усну та письмову мову учнів; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: зошити, підручники «Українська мова», 6 клас (автор Заболотний О. В., Заболотний В. В. – К.: Генеза, 2014), дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II.Актуалізація опорних знань

  • Перевірка домашнього завдання
  • Опитування

  Яку частину мови ми називаємо іменником?

  Розкажіть, що ви знаєте про іменники спільного роду.

  Назвіть групи іменників, що вживаються тільки в однині та тільки в множині.

  • Словниковий диктант. (Самостійна робота)

Запишіть слова у формі родового відмінка множини. Підкресліть слова, що вживаються тільки в множині.

Апельсини, баклажани, башкири, бутси, валянки, вільхи, вірмени, галичани, гальма, гастролі, городяни, грами, грузини датча­ни, джинси, житло, ікла, кеди, кілограми, консерви, кримчани, ласти, мандарини, панчохи, підошви, плаття, сандалі, солдати, туфлі, шорти.

III. Мотивація пізнавальної діяльності.

Повідомлення теми, мети і завдань уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення вчителя
  • Робота з підручником

Опрацювання теоретичного матеріалу (підручник, с. 91-92).

Виконання вправ 226 (усно), 228(письмово).

V. Закріплення нового матеріалу

  • Практична робота

Утворіть словосполучення. В іменниках визначте відмінок.

Книжка про (дружба), малювати (пензлик), говорити зрозумілою (мова), дихати свіжим (повітря), постукати по (стіл), поставити (сті­лець), читати по (склади).

  • Творча робота (Складання діалогів)

Складіть діалог, у якому б були використані форми кличного відмінка. Тему оберіть самостійно.

  • Пояснювальний диктант

Записати, розкриваючи дужки. З’ясувати відмінки іменників, виділити закінчення. Пояснити орфограми.

Ти стежив за (мати), як вона ступає по (підлога), як усміхається, як тримає вже посічену сивиною (голова). Але найчастіше, мабуть, твій (зір) ловив її проворні (руки). Навіть тоді, коли не мали ніякого (діло), руки(мати) не залишалися в абсолютному (спокій), вони легенько ворушились, як ворушаться під (вода) стебла водяних (лілії) від ледь чутної (течія).

VI. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу

  • Опитування

Скільки відмінків в українській мові?

На які питання вони відповідають?

Чому кожний відмінок має два питання?

Як розрізняти форми іменників у називному, родовому і знахідному відмінках?

VII. Підсумок уроку

  • Метод «Мікрофон»

«Знати відмінки іменників необхідно для того, щоб…».

VIII.Оцінювання

IX . Домашнє завдання

Вивчити параграф   27. Вправа 232.  

 

docx
Додано
30 січня 2023
Переглядів
364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку