Урок на тему "Вимірюємо довжини відрізків"

Про матеріал
В цікавій формі діти ознайомляться з поняттям "величина", з одиницею вимірювання довжини сантиметром, з вимірюванням довжин відрізків. Урок побудований у формі подорожі з використанням інтерактивних форм навчання.
Перегляд файлу

Урок математики. 1 клас

Тема. Вимірюємо довжини відрізків

Мета. Формувати поняття про довжину відрізка, що вміщуються на даному відрізку; актуалізувати способи порівняння відрізків за довжиною («на око», накладанням); ознайомитись з міркою – 1 см; вчити вимірювати довжину відрізків способом укладання моделей см; закріпити склад чисел, назви компонентів дії додавання; формувати вміння додавати і віднімати число 2, застосовувати переставний закон додавання; формувати прийом розумової дії порівняння при порівнянні пар виразів; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати патріотичні почуття.

Обладнання: підручники, зошити, карта подорожі, кубик Блума, картки з прикладами, пластикові трубочки, арифметичні штанги, лінійки.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  1. Емоційне налаштування на роботу «Дай п’ять»
  • Цей тиждень присвячений космосу, тому на уроці відправимось у космічну подорож. Нам треба пройти всі станції і дістатися планети зі скарбом. А який це карб – ми побачимо, якщо успішно пройдемо всі випробування.
  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учня. Повідомлення теми та завдань уроку
  1. Повідомлення вчителя
  • Часто в повсякденному житті виникають ситуації, коли треба щось виміряти або порівняти предмети за величиною. Навколо нас багато речей. Які мають спільну ознаку – довжину: дошка, парта, підручник, олівець. Роздивляючись предмети можемо побачити, що дошка довша за парту, олівець коротший, ніж підручник.
  • Величина – це властивість реальних предметів, яку можна виміряти.
  • На уроці нам треба познайомитись з сантиметром, навчитися вимірювати довжину відрізків.
  1. Критерії оцінювання
  1. Актуалізація опорних знань і способів дій (станція «Розминка»)
  1. Зоровий диктант
  • Яка фігура наступна?
  1. Рахунок 1-10, 10-1
  2. «Чарівний кубик»
  • Що означає додати 1; відняти 1? (діти підкидаюсь кубик з цифрами, до числа додають та віднімають 1)
  1. Назви компонентів дії додавання
  2. Картки.    5+0       0+7

                  3-0       4-0

                  8-8       6-6

                  4+2      5+2

                  9-2       8-2

  1. Активізація способів порівняння відрізків (станція «Підготовча»)

А) Практична робота з трубочками

  • Уявіть, що треба визначити, яка з двох трубочок довша. Як можна порівняти їх довжину («на око»)
  • Якщо «на око» не виходить (накладанням – прикладаємо одну до одної так, щоб їх початок співпав)

(Діти порівнюють довжини трубочок)

Б) Порівняння відрізків за довжиною «на око»

7) Робота в групах. Практична робота з арифметичними штангами (слайд 4)

- Як визначали, яка штанга довша? («на око», рахували смужки)

4. Формування нових знань і способів дій (станція «Всезнайка»)

1) Ознайомлення з порівнянням за допомогою вимірювання

- Не все можна виміряти «на око» або накладанням, наприклад, довжину двох мостів

- Що б ви придумали, щоб виміряти довжину мостів (кроками)

- Якщо неможливо порівняти довжину предметів «на око», використовують вимірювання. Вибирають якусь мірку – довжину якогось відрізка (крок) і цією міркою «крокують» по предметам

2) Робота з підручником

А) с.55 №4

- Верхній відрізок виміряли синьою міркою, наступний – червоною, наступний – …

- Скільки мірок?

- Довжини відрізків однакові чи різні? А кількість мірок?

- Ми бачимо, що довжина відрізків однакова, а кількість мірок – різна. Так як же дізнатися, якої довжини відрізки в мірках?

- Для вимірювання довжини незручно користуватися різними мірками. Тому люди обрали мірки, якими користуються всі. Серед таких мірок – 1 см

Б) с.55 №5. Ознайомлення з одиницею вимірювання – сантиметром

- Вимірювали довжину відрізка укладанням моделі 1-го сантиметру

- Чи зручно буде вимірювати довжину відрізка укладанням моделі 1-го см? (ні)

- Для цього існує лінійка

В) Повідомлення учениці про лінійку, що було підготоване заздалегідь

- Як треба прикладати лінійку, щоб виміряти довжину відрізка?

5. Закріплення вивченого (станція «Розумники»). Робота в зошиті

1) Вимірювання довжини відрізків №1

2) Переставний закон додавання №2

3) Робота в парах «Парасольки» №3

4) Склад числа №4

5) «Наведи-допиши»

6. Підбиття підсумків. Рефлексія

- Всі завдання виконали, всі станції пройшли та дісталися кладу «Знання»

- Як ви вважаєте, чому знання – це клад, багатство? (знання нам потрібні у житті, щоб бути розумними; вивчитися та працювати на благо Україні)

- Якщо треба виміряти довжину предмета, як будете діяти?

- Яку одиницю вимірювання довжини знаєте?

- Що більш за  все сподобалось на уроці?

- Що було робити легко? Що  було складним?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
1060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку