Урок на тему: Властивості та використання матеріалів

Про матеріал
Матеріал містить конспект уроку з "Я досліджую світ" для учнів 2 класу. Завдання уроку: Сформувати уявлення про поняття «матеріал», властивості матеріала та значення властивостей; формувати вміння міркувати за аналогією, пояснювати й узагальнювати сприйняте; Розвивати мислення, уміння розв’язувати проблемні ситуації. Виховувати самостійність, організованість, відповідальність за результати особистої та колективної діяльності
Перегляд файлу

Тема: Властивості та використання матеріалів

Підручник: Я досліджую світ (Будна, Гладюк) 2 клас

Робочий зошит: Я досліджую світ (Будна, Гладюк) 2 клас (2 частина)

Завдання уроку: Сформувати уявлення про поняття «матеріал», властивості матеріала та значення властивостей; формувати вміння міркувати за аналогією, пояснювати й узагальнювати сприйняте;

Розвивати мислення, уміння розв’язувати проблемні ситуації.
Виховувати самостійність, організованість, відповідальність за результати особистої та колективної діяльності

Тип уроку: предметний урок засвоєння нових знань

Орієнтовне забезпечення уроку: презентація, підручник, робочий зошит, предмети для виконання дослідів

І Організація класу, привітання

-привітання

-перевірка готовності до уроку

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

-Кросворд «Матеріали»

1.Шини у машини з ….. (гума)

2. Навесні прокинеться, з сонечком обніметься та зелені шати немо приміряти (дерево)

3. Рівне поле полотняне, рівно ткане, чисто пране. (тканина)

4.З неї виготовляють іграшки, наприклад лего (пластмаса)

5. З нього виготовляють посуд, пляшки, вази, дуже крихке та може розбитися (скло)

6.З неї виготовляють глечики (глина)

ІІІ Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності

-Сьогодні ми поговоримо про властивості наших матеріалів. Дізнаємося де людина використовує їх у побуті.

ІV Засвоєння нових знань, формування умінь і навичок

Розповідь

Усі вироби, що нас оточують виготовляють з різноманітних матеріалів

Речовини, які використовують для виготовлення предметів, обладнання, а також у будівництві та інших галузях прийнято називати матеріалом.

Природні матеріали – все те, що щедро підносить нам сама природа. Можуть мати тваринне або рослинне походження

Це матеріали створені людиною, вони з'являються в результаті перетворення нафти, кам'яного вугілля, торф, наприклад: штучна шкіра, пластмаса, поролон, гума, цемент, скло, фарфор тощо

Пластик  — матеріал із пластмаси.

Синтепон — синтетичний пухкий матеріал, здатний утримувати тепло; використовується для виготовлення ковдр, як підкладочний матеріал у швейних виробах.

Поролон — легкий пористий еластичний матеріал, що утворюється з поліуретану і широко використовується, зокрема в побуті.

Штучна шкіра — це матеріал, який застосовується замість натуральної шкіри для виготовлення взуття, одягу.

Цемент слугує нам відмінним матеріалом у будівництві будинків

Скло,фарфор використвовують у виготовлення посуду. Ляльок та інших іграшок, предметів декору.

Штучні нитки відзначаються міцністю й стійкістю. З них виготовляють різноманітні тканини, нейлон, хутро, вату.

Виконання дослідів, практичної роботи

Дослід

  •          Розгляньте гумку, пластмасову іграшку й поролон.
  •          Спробуйте їх зігнути. Які із цих матеріалів пористі? Який матеріал пухкий?
  •          А який — щільний? Які матеріали гнучкі?

Висновки

  • Поролон — пористий і пухкий матеріал.
  • Пластмаса і гумка — щільні та гнучкі матеріали
  • Капніть воду на кожен матеріал: на пластмасу, поролон і гуму.
  • Який із цих матеріалів швидко увібрав воду? Чому?
  • Який матеріал не увібрав у себе води?
  • Наведіть приклади, як властивості цих матеріалів використовують люди в побуті. Які речі виготовляють із цих матеріалів?

Властивості штучних матеріалів

Пластик

Поролон

Синтепон

середньої ваги

легкий

легкий

щільний

пористий

волокнистий

твердий

м’який

м’який

гнучкий

еластичний

пухкий

 

Люди використовують природні та штучні матеріали для виготовлення предметів побуту тощо. Усі вони мають різні властивості. Для збереження природних об’єктів варто ощадливо використовувати природні багатства країни і не засмічувати природу.

Смітник створено не природою, це результат людської діяльності, і саме людина повинна усвідомлювати наслідки, до яких призводить її безвідповідальність

V Закріплення ЗУН

Бесіда за результатами роботи

-Чи сортуєте ви сміття?

Правила сортування

 

Приймають на переробку

Не приймають на переробку

Папір

Картон, білий папір, пакувальні коробки, паперові пакети, журнали, газети, флаєра, зошити, альбоми

Змішану упаковку, чеки, папір самоклейку, вироби з переробленого паперу, господарчий папір

Метал

Алюмінієві банки, жестяні банки, жестяні кришки, аерозольні балончики, чиста фольга

Фольга із залишками їжї, небезпечні відходи

Пластик

РЕТ чи РЕТЕ пляшки, пляшки чи флакони НDPE чи PEHD, PE  кришки, поліетилен у вигляді плівки чи флаконів, поліпропілен у вигляді плівки, упаковка tetra pak, pure pak

Кольорові непрозорі пляшки РЕТ білого жовтого та чорного кольору , ПХВ, пластик без коду переробки, пластиковий лом: обгортки, зубні щітки, трубочки

Скло

Пляшки, банки, склобій

Дзеркала, кришталь, армоване скло, кераміка, жаростійке та ударостійке скло

 

Робота з підручником

Небезпечні відходи, які потрібно відвозити у спеціальні пункти збору:

  • лампи;
  • медичні відходи;
  • акумулятори та батарейки;
  • відходи, що містять пестициди та хімікати;
  • відходи з вмістом ртуті;
  • залишки лаків, клею, фарб

Метод «Асоціативний кущ» до слова сміття

-Кожен з вас запропонує мені слово, яке у вас асоціюється зі словом сміття

Робота в зошиті

Ст. 21

Завдання 1. Запиши назви предметів, які виготовляють з:дерева, пластмаси, скла

Завдання 2. У який сміттєвий бак потрібно викинути зображене побутове сміття? Вкажи стрілками.

(на малюнках зображені сміттєві баки різних кольорів та відходи, які необхідно поєднати)

Гра «Мікрофон»

Уяви, що майстер переплутав матеріали.

Чи можна було б користуватися каструлею, виготовленою не з металу, а з пластику?

А забити цвях гумовим молотком? Чому?

Завдання3.Поміркуй, як серед скляних намистинок, клаптиків паперу, пластмасових кілець, можна швидко вибрати металеві скріпки. Що для цього знадобиться?

Засоби збору побутового сміття

1.     Рвати папір на дрібні шматочки, а не кидати зім’явши

2.     Менше купувати рідину в пластмасових пляшках.

3.     Скласти «тетрапаки» перш, ніж викидати у відро.

4.     Скляні пляшки здавати у  спеціальні пункти  вторинної  сировини, з яких папір, скло, ганчір’я вивозяться на переробітку для повторного використання у виробництві нових товарів чи пакувальних матеріалів.

5.     Овочевi вiдходи можна використати для добрива

Робота в групах

  1. Ваше завдання поділитися на три групи. Кожна група повинна заповнити свою колонку в таблиці та записати висновки інших. Ст.22
  2. Поясни прислів’я

Без труда нема плода

Хто про землю дбає, вона тому повертає

Про землю піклуйся – золотим зерном милуйся.

Чисто там, де не смітять.

Бережіть свій край – і зробіть із нього рай!

Як дбаєш про природу, так і маєш!

Гра «Так чи ні»

  •      розповідати друзям про проблему «сміття»;
  •      надавати друге життя старим речам;
  •      зменшу кількість відходів;
  •      використовувати відходи повторно;
  •      приймати участь в субботниках;
  •      допомагати сортувати відходи;
  •      дбати про порядок у класі;
  •      смітити у лісі;
  •      викидати обгортки на вулиці;
  •      кидати обгортки від цукерок;      
  •      кидати сміття в річку;

VІІ Підсумок уроку

Незакінчене речення

Найкраще мені вдалося...

Я можу похвалити себе за...

Я можу похвалити однокласників за…

Я задоволений/ не задоволена своєю роботою на уроці, тому що…

VІІІ Повідомлення ДЗ

-Створення агітаційного плакату «Чиста планета – здорова людина»

 

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку