Тема: Як вдягатися за погодою та вберегтися від хвороб ( 2 клас )
Мета: навчитися добирати одяг за сезоном і погодою, в різних життєвих ситуаціях; формувати в учнів уміння аналізувати факти; розвивати навички групової самоорганізації; розвивати логічне мислення; виховуати старанність
Тип: комбінований урок
Хід уроку
1.Організаційний момент
-привітання
-організація класу
-перевірка готовності до уроку
2.Перевірка д/з ( в 2 класі дз не задається, але можна провести опитування для перевірки засвоєння попередньої теми)
-Пригадаємо з вами , що таке погода?
-Як розташування Сонця впливає на температуру повітря влітку і восени?
3.АОЗ
-Погода кожного сезону різна. Чи помічали ви, що восени та взимку ми дуже часто хворіємо?
Це відбувається, через зміни в погоді, зниження температури. Але цього можна уникнути.
-Перед вами ребус, коли ви розгадаєте його, ви дізнаєтеся тему нашого
сьогоднішнього уроку.
(Одяг)
4.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми.
-Сьогодні ми поговоримо про важливість одягу під час зміни погоди. Як можна вберегтися від хвороб.
- Як ви гадаєте, чи може вплинути вибір одягу на наше здоров’я?
-Варто одягатися відповідно до сезону. У холодну пору року носити теплий одяг. Наведіть мені приклади.
5.Сприймання нового матеріалу
-Чи знаєте ви, як поділяють одяг за призначенням? Наприклад, чи можемо ми вдягнути на свято те, що носимо вдома?
-За призначенням одяг поділяють на побутовий та робочий. В свою чергу побутовий поділять на: домашній, для відпочинку, домашній, повсякденний.
-А робочий – це одяг, який носять, наприклад, лікарі, поліцейські чи пожежники.
-Окрім того, одяг поділяють за сезонами
-Як поділяють одяг за призначенням? А за сезонами?
-Що ми можемо вдягти взимку? А влітку?
-Перед виходом на вулицю потрібно цікавитися, що показує стовпчик термометра. Не має значення, який місяць на календарі. З настанням перших теплих днів не варто повністю відмовлятися від зимового одягу. Якщо ви носите пуховик, одягайте під нього тонкий джемпер. Якщо ж вам до душі теплий светр з великої в’язки, замініть пуховик курткою. Важливо поєднувати одяг таким чином, що вам не було дуже жарко під час ходьби по вулиці.
Як одягатися взимку
В морозну погоду одяг треба вибирати так, щоб було тепло і комфортно. Враховуйте, яка температура на вулиці, скільки часу ви плануєте провести на свіжому повітрі. Щоб не замерзнути на вулиці взимку, надягайте кілька шарів одягу. Не варто забувати про шапці і шарфі. Речі повинні щільно прилягати до тіла. Носіть бавовняну майку під светром. Вона допоможе зберегти тепло. Зимове взуття повинна бути зручною і якісною. Вибирайте чоботи з натуральними хутряними вставками.
Як одягатися в дощову погоду
Восени потрібно вибирати одяг так, щоб тіло було захищене від вологи. Тонкі блузки, сорочки, топи слід замінити водолазками легкими светрами. Незамінним в дощову погоду буде плащ з щільної тканини. Він вкриє вас від холодних крапель, якщо ви забудете взяти з собою парасольку.
-Молодці, а тепер поговоримо про те, що вражає нас, коли ми нехтуємо власним здоров’ям.
-Подивіться на ребус
-Хвороби бувають інфекційними та неінфекційними. Можливо хтось може сказати, в чому відмінність?
-Інфекційні хвороби є заразними, збудники проникають до організму людини, викликаючи такі хвороби, як: грип, вітрянка, кір, коклюш, туберкульоз. Масове поширення хвороб називають «Епідемією». Тобто велика кількість людей заражається. Для припинення епідемії застосовують карантин, саме така ситуація відбувається зараз в світі. Карантин обмежує спілкування інфікованих осіб.
-Наш сучасний світ зіткнувся з такою проблемою, як ковід, зараз ми переглянемо відео.
-Слухайте уважно для того, щоб відповісти на запитання «Як уберегти себе від інфекційної хвороби?»
https://www.youtube.com/watch?v=-wtvugadbtQ&feature=emb_logo
Дидактична гра «Хто більше»
-Учні діляться на дві команди. Після перегляду відео, вони мають записати на аркуші всі засоби, як уберегти себе від хвороб, які були в відео. Після кожна команда виходить до дошки та презентує.
6.Фізкультхвилинка
-Гімнастика для очей
7.Застосування і закріплення знань
Інтерактивний метод «Акваріум»
-Учні діляться на 4 групи (по 6 чол). Кожна група отримує певну ситуацію. Завдання групи прочитати її та проаналізувати. Група, яка виступає повинна висловити власну думку іншим групам та обговорити.
Ситуація 1.
У Світланки незабаром День народження, але вона хвора на грип. Дівчинка вирішила не говорити про це друзям, а просто запросити їх до себе, коли батьки будуть на роботі. В День народження гості прийшли до Світланки, всіх бентежив її вигляд, тому вони поцікавилися, що з дівчинкою. Після такого Дня народження всі друзі Світланки захворіли. Чи правильно вчинила дівчинка?
Ситуація 2.
На вулиці була мінусова температура. Михайлик вирішив, що шапку носять лише маленькі діти, тому знехтував нею. Чи правильно вчинив Михайлик? Чому?
Ситуація 3.
Маринка у дощову погоду завжди вдягає плащ та резинові чоботи, якщо на вулиці здіймається вітер, то ніколи не забуває про шарф. Чи правильно підбирає одяг дівчинка?
Ситуація 4.
Петрусь захворів на грип. Але за тиждень до цього домовився разом з другом піти в кіно, білети вже давно придбали. Хлопчик вирішив не ризикувати здоров’ям друга та інших людей, тому відав білет іншому другу, щоб вони разом сходили. Чи правильно вчинив Петрусь, чому?
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI
Інтерактивний метод «Прес».
Робота з прислів’ям
«Запущену хворобу трудно лікувати.»
«Здоров'я не цінують, поки не приходить хвороба.»
-Учні діляться на дві групи. Завдання кожної обговорити прислів’я та обрати людину, яка буде відповідати. Перед учнями структура відповіді.
Я вважаю, що ...
...тому, що...
... наприклад...
Отже (тому), я вважаю...
8.Підсумок
Дидактична гра «Так чи ні»