Урок на тему: "Вправи на обчислення. Введення, виведення даних"

Про матеріал

Це є урок закріплення знань, умінь і навичок (урок повторення). На попередньому уроці учні вивчили основні арифметичні операції, функції для вводу та виводу даних. На цьому уроці нашою метою є закріпити практично ці вміння та навички. Завдання використані із дистанційного курсу навчання Оксани Пасічник. Є картка із завданнями для учнів.

Перегляд файлу

Тема: Вправи на обчислення. Введення, виведення даних.

Метою є формування таких компетентностей:

Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).

Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.

Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові ) методи для вирішення прикладних завдань. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей.

 

Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави.

 

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок (уроки повторення).

 Обладнання: комп’ютер, проектор, зошит, дидактичні картки.


Структура уроку

3.jpg
1.    Повідомлення теми, мети уроку. Перевірка домашнього завдання.

Завдання: "Підписати зошит", розмістивши посередині екрану відповідні написи. Попередньо потрібно запитати у користувача його ім'я та прізвище, школу, клас, та предмет, з якого підписати зошит. Для вирівнювання можна використати множення пробілів.


2.    Мотивація навчальної діяльності.

Дуже часто у задачах використовують обчислення, тому ми повинні навчитись виконувати прості обчислення мовою Python і виконувати виведення результатів. Також вміти за допомогою мови Python вирішувати задачі з якими зустрічаємося у реальному житті.

Практичні завдання взяті із курсу дистанційного навчання Оксани Пасічник, тому можна використати презентацію для пояснення задач:

https://dystosvita.gnomio.com/mod/page/view.php?id=2969

3.    Повторення основних понять.

З`єднати вираз і його значення

 a=5

b=10

c=a+b

 

9

b=20

a=10

c=a/b

 

3

a=5

b=5

c=a*b

 

qm

a=2

b=3

c=b**a

 

1

a=10

b=3

c=b//a

 

2

a=10

b=3

c=b%a

 

100

a=-10

abs(a)

 

25

max(25,100,56)

 

qqqq

a=’q’

b=’m’

c=a+b

 

15

a=’q’

b=4

c=a*b

 

10


4.    Повторення основних Закономірностей, правил теми.

  1. Пояснити, що це за арифметична операція:
  • + додати
  • - відняти
  • * помножити
  • / поділити
  • ** піднести до степеня
  • // частка від ділення
  • % остача від ділення
  1. Пояснити різницю між функціями:

input('Enter number ') і print(‘'Enter number’)

  1. Вказати які це типи даних, навести приклади: int, float, str.


5.    Виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.

  1. Програма "Кімната”. З клавіатури вводимо довжину та ширину кімнати. Знайти її периметр та площу

a=int(input("Введіть довжину кімнати="))

b=int(input("Введіть ширину кімнати="))

p=(a+b)*2

s=a*b

print ("Периметр=",p)

print ("Площа=",s)

 

  1. Програма "Учень”. Учень-невдаха Левко сів виконувати домашнє завдання і просидів за столом 2 години. З них х хвилин він чухав потилицю і дивився у вікно, у шукав у письмовому столі гумку, щоб стерти у підручнику з англійської мови карикатуру на свого товариша, на малювання якої він витратив перед цим z хвилин. Решту часу Левко перекладав англійські слова. Скільки слів він встиг перекласти, якщо переклад одного слова у нього займав 5 хвилин?

x=int(input(Дивився у вікно="))

y=int(input("Шукав гумку="))

z=int(input("Малював карикатуру="))

k=2*60-x-y-z

s=k//5

print ("Левка переклав ",s, " слів")

 

  1. Програма "Дівчатка”. Якщо на одну шальку терезів посадити Даринку, яка важить d кг, і Наталю, яка важить на 5 кг більше, а на іншу насипати k кг цукерок, то скільки кілограм цукерок доведеться з'їсти дівчаткам, щоб шальки терезів врівноважились?

d=int(input("Вага Даринки ="))

k=int(input("Вага цукерок="))

n=d+5   # Вага Тетянки

s=(k-(d+n))/2

print ("Відповідь =",s)

 

  1. Програма "Куб”. Дано довжину ребра куба. Знайти його об'єм та площу всієї поверхні.

12.jpg
Це задача для самостійного розв'язання.

Об'єм куба дорівнює кубу довжини його ребра.

Поверхня куба складається з шести поверхонь його сторін.

Площа сторони дорівнює квадрату довжини ребра.

 

  1. Програма "Зарплата”. Працівник сплачує із своєї заробітної плати податки: 15% прибуткового податку та 3,6 % у пенсійний фонд. Працедавець крім того сплачує єдиний соціальний внесок розміром 36,76% від заробітної плати працівника. З клавіатури вводимо заробітну плату працівника, потрібно порахувати виплачену заробітну плату та суму податків із неї.

Це задача для самостійного розв'язання.

Наприклад, заробітна плата становить 2500 гривень.

З неї сплачено податки працівником на суму 465 гривень.

Таким чином працівник отримує 2035 гривень.

Працедавець, крім того, сплатив 919 гривні єдиного соціального внеску.

Отже, загальна сума податків працівника становить 1384 гривень.

Введення даних:

2500

13.jpg
Виведення даних:

2035  1384

 

  1. Програма "Кафе”. Троє друзів отримали в кафе рахунок на суму n гривень, який вони вирішили розділити порівну. Скільки повинен заплатити кожен з них, якщо чайові складають 10% від суми рахунку?

Це задача для самостійного розв'язання.

Введення даних:

35.27

14.jpg
Виведення даних:

12.93

 

6. Підсумки уроку. 

Розгляньте код програми. Що це за програма? Прокоментуйте дію кожного рядка коду.

a= int (input ( “Введіть а: ” ) )

b= int (input ( “Введіть b: ” ) )

print (a,  ‘+’,  b,  ‘=’,  a+b)

print (a,  ‘-’,   b,  ‘=’,  a-b)

print (a,  ‘*’,  b,  ‘=’,  a*b)

print (a,  ‘/’,   b,  ‘=’,  a/b)

 
7. Домашнє завдання.

Виконати вправу на комп’ютері

Програма "Флешка”. Скільки ще фотографій розміром 3020 x 2016 пікселів, кожен з яких закодовано 3 байтами, можна зберегти на картку пам’яті обсягом n Гб, якщо на ній уже збережено f таких фото? 

Наприклад, якщо обсяг картки 16 Гб, і на ній вже є 834 фотографії, то можна зберегти ще 106 таких фото.

Практичні завдання на обчислення, введення, виведення даних мовою Python.

Завдання 1:

a=5

b=10

c=a+b

 

9

b=20

a=10

c=a/b

 

3

a=5

b=5

c=a*b

 

qm

a=2

b=3

c=b**a

 

1

a=10

b=3

c=b//a

 

2

a=10

b=3

c=b%a

 

100

a=-10

abs(a)

 

25

max(25,100,56)

 

qqqq

a=’q’

b=’m’

c=a+b

 

15

a=’q’

b=4

c=a*b

 

10

Завдання 2: Програма "Кімната”. З клавіатури вводимо довжину та ширину кімнати. Знайти її периметр та площу

Завдання 3: Програма "Учень”. Учень-невдаха Левко сів виконувати домашнє завдання і просидів за столом 2 години. З них х хвилин він чухав потилицю і дивився у вікно, у шукав у письмовому столі гумку, щоб стерти у підручнику з англійської мови карикатуру на свого товариша, на малювання якої він витратив перед цим z хвилин. Решту часу Левко перекладав англійські слова. Скільки слів він встиг перекласти, якщо переклад одного слова у нього займав 5 хвилин?

 

 

Завдання 4: Програма "Дівчатка”. Якщо на одну шальку терезів посадити Даринку, яка важить d кг, і Наталю, яка важить на 5 кг більше, а на іншу насипати k кг цукерок, то скільки кілограм цукерок доведеться з'їсти дівчаткам, щоб шальки терезів врівноважились?

 

Завдання 5: Програма "Куб”. Дано довжину ребра куба. Знайти його об'єм та площу всієї поверхні.

 

Завдання 6: Програма "Зарплата”. Працівник сплачує із своєї заробітної плати податки: 15% прибуткового податку та 3,6 % у пенсійний фонд. Працедавець крім того сплачує єдиний соціальний внесок розміром 36,76% від заробітної плати працівника. З клавіатури вводимо заробітну плату працівника, потрібно порахувати виплачену заробітну плату та суму податків із неї.

 

Завдання 7: Програма "Кафе”. Троє друзів отримали в кафе рахунок на суму n гривень, який вони вирішили розділити порівну. Скільки повинен заплатити кожен з них, якщо чайові складають 10% від суми рахунку?

docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
23416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку