План-конспект уроку з англійської мови до теми “HOLIDAY PLANS”, 4клас (підручник “Quick Minds”)
Тема: “WEATHER. MY HOLIDAY PLANS”
Мета уроку:
Навчальна: актуалізувати вивчений лексико-граматичний матеріал та навчати учнів оперувати ним, практикувати використання структури “be going to” ; удосконалювати комунікативні навички; продовжувати формувати уміння читання, письма та усного мовлення, розуміти і передавати інформацію іноземною мовою
Розвиваюча: розвивати мовну здогадку, зорову пам'ять, критичне мислення, вміння аналізувати і логічно та послідовно викладати свої думки за темою
Виховна: виховувати інтерес до вивчення англійської мови, культуру поведінки при спілкуванні, вміння працювати у групах, почуття доброзичливості та взаємодопомоги.
Обладнання: демонстраційний та роздатковий матеріал, ТЗН
Тип уроку: Практичне застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.
1.1.Привітання . Організаційний момент
“Hello song”
- Sit down who likes sunny weather /windy weather etc.
1.2. Читання правил роботи в класі
- Let’s read rules of our class and follow them
1.3. Повідомлення теми та мети уроку
- Today we are going to speak about holiday plans. We’ll revise the words, read, listen, write, sing and play at our lesson. At the end of the lesson you will be able to talk about your holiday plans according to the weather.
1.4. Введення в іншомовну атмосферу
1) Tongue twister
- So, first of all let’s train our tongues
Whether the weather is good,
Whether the weather is bad,
You’ve got to put up with the weather
Whether you like it or not
2) Song
- And now let’s sing a song about the weather
It is sunny, jump and run,
Ride a bike, it is fun!
It is hot, the sea is blue,
I can swim and so can you!
It is raining, watch TV
Stay at home, drink some tea!
It is cold, skate and ski,
Make a snowman, look at me!
II. Основна частина уроку.
Активізація та закріплення лексичного матеріалу. Тренувальні вправи.
2.1. Мовленнєва зарядка.
1) - What’s the weather like today? T-P
2) Graph
a) - Let’s do the survey. What’s the weather do you like? T-P-P-P
(make a graph)
6
5
4
3
2
1
b) results:
- Your favourite weather is …..
- What are you going to do tomorrow? T-P-P-P
2.2. Пісня /Song “I’m going to go on a super holiday”
- Let’s sing what can you do on a super holiday. (PB.p38)
Hey, hey, hey, I’m going to go,
I’m going to go on a super holiday,
Hey, hey, hey, I’m going to go
I’m going to go on a super holiday.
I’m going to snorkel in the sea,
I’m going to climb the highest tree,
I’m going to fly my lovely kite,
I’m going to dance all through the night.
Hey, hey, hey…
I’m going to sleep under the moon,
I’m going to draw a great cartoon,
I’m going to have lots of fun,
I’m going to jump and run.
2.3. Робота з підручником (PBp.39)
Ex.1 – reading
Ex.2 - listening
Ex.3 - writing
2.4. Фізхвилинка /Rest
2.5. Асоціативний кущ /Mind Map «Holiday Plans»
2.6. Робота в групах / Group work (групи формуються відповідно до обраної картинки)
Your task is:
My Plans
MY PLANS
…………………………………...
………………………. or
…………………………….in the morning
After/ then ………………………………...
In the evening………………………………
MY PLANS
…………………………………….
………………………... or
………………………..…….in the morning.
After/ then ………………………………...
In the evening………………………………
MY PLANS
……………………………………..
………………………... or
………………………..…….in the morning.
After/ then ………………………………...
In the evening………………………………
2.7. Гра «Ланцюжок» / “Chain game”, (extra game)
I’m going to play computer games. – I’m going to play computer games and I’m going to ...
III. Заключна частина уроку
- Do you like today’s lesson?
1. Self-assessment. “Traffic light” Technology.
- I am satisfied with your work today. You were active.
- And how are you now?
- Please, lift up a Lego brick with a mood that suits you.
2. Homework