Загадковість Африканського континенту»
Такий чудовий світ, безмежний,
Багато в ним загадок є.
І діти прагнуть розгадати
І вивчити у світі все.
Надія Красоткіна
Мета уроку:
-навчальна: узагальнити і систематизувати знання, уміння і навички учнів з теми «Африка»;
-розвивальна: розвивати логічне мислення, прагнення до самовдосконалення та інтелектуального зростання;
-виховувна: виховувати пізнавальний інтерес до вивчення предмету та навички самоконтролю знань.
Тип уроку – узагальнення і систематизація знань.
Форма уроку:урок-подорож.
Обладнання: атлас, карти материка, роздатковий матеріал,фізична карта Африки, фрагменти відео, малюнки африканських жител.
І.Організаційний момент
Добрий день, діти! Бажаю гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи.
План – конспект уроку
проведений у 7 класі
на тему:
«Загадковість Африканського континенту»
Вчитель географії Іщук Ю. М.
Гайворонської філії №1
Гайворонського НВО №2
«ЗШ-гімназія І-ІІІ ступенів»
Такий чудовий світ, безмежний,
Багато в ним загадок є.
І діти прагнуть розгадати
І вивчити у світі все.
Надія Красоткіна
Мета уроку:
-навчальна: узагальнити і систематизувати знання, уміння і навички учнів з теми «Африка»;
-розвивальна: розвивати логічне мислення, прагнення до самовдосконалення та інтелектуального зростання;
-виховувна: виховувати пізнавальний інтерес до вивчення предмету та навички самоконтролю знань.
Тип уроку – узагальнення і систематизація знань.
Форма уроку:урок-подорож.
Обладнання: атлас, карти материка, роздатковий матеріал,фізична карта Африки, фрагменти відео, малюнки африканських жител.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент
Добрий день, діти! Бажаю гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи.
Девіз уроку : Слухати – уважно ,
Думати – швидко ,
Відповідати – чітко .
ІІ. Актуалізація опорних знань і навичок учнів.
Я вам пропоную скласти пазли. ( робота в парах).
Повідомлення теми та мети уроку. Запис теми уроку в зошит
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми закінчуємо знайомство з материком «Африка». Існує думка, хто хоч один раз побував на континенті, уже ніколи не зможе його забути. У нас сьогодні є ще один шанс «повернутися» на материк. Здійснити подорож експедиційним кораблем «Вікторія». Кожен з вас буде вести «мандрівний листок» за правильну відповідь ви одержите ……. Отже, відповідати необхідно чітко, лаконічно, швидко. Користуватись ви можете підручником і атласом.
З чого починається будь-яка мандрівка?(учні дають відповіді – пропозиції )
На мою думку, нашу мандрівку розпочинаємо зі збору рюкзака. Нам потрібно зібрати до рюкзака необхідні речі ( в нашому випадку ) - це ваші знання. Від наповнення рюкзака ми зможемо мандрувати далі.
Скажіть, будь ласка, чому вивчення будь-якого географічного об'єкта доцільно починати з географічного положення? (Саме фізико-географічне положення визначає природні умови материка.)
І саме перша зупинка – Геогафічне положення
Я зачитую про географічні назви а ви їх відгадуєте і на носити на контурну карту:
Висотна зупинка - на карті показати всі основні форми рельєфу.
Третя зупинка - «термінологічна »
До теми рельєф підібрати відповідні поняття:
Кіліманджаро, Екваторіальний, Ніл, евкаліпт, Червоні фералітні грунти, Аденська, Нігер, Чад, Ефіопське, Драконові, Середземноморський, опади, температура, носоріг, сейба, пальма, Чад, Ньяса, Тана, Атлас, Капські, Низька Африка, мусони, пасати, хасам, савана, пустеля, Мозамбіцька, Середземне.
( Відповідь: для теми «Рельєф» відноситься - Кіліманджаро, Ефіопське, Драконові, Атлас, Капські, Низька Африка)
«Кліматична» - зупинка четверта
1.Учитель демонструє поняття, учні пояснюють їх значення.
Гілея, саванна, оазис, міраж, пасат
2. Гра «Вірю – не вірю»
зупинка №5–«Води»
1.« Географічний крос»
1. Головна річка з усіма її притоками утворює.......(річкову систему)
2. Всі річки Африки мають живлення......(дощове)
3. Найдовша річка Африки - це.....(Ніл)
4. Річка, яка перетинає двічі екватор.....(Конго)
5. Найдовше озеро в світі.....(Танганьїка)
6. Озеро, яке змінює свою площу через випадання дощів....(Чад)
7. Кольорова річка Африки.....(Оранжева)
8. Водоспад, названий на честь королеви Англії.....(Вікторія)
2.На карті показати всі водні об’єкти
Чому Конго повноводна протягом всього року?
Тече у екваторіальному, субекваторіальному кліматичних поясах – велика кількість опадів
Що утворюється в пустелях на виході підземних вод на поверхню?
Утворюються островки життя – оазиси. Тут ростуть пальми та інші рослини, до води приходять тварини.
Знайти помилку……
В межах материка Африка також знаходяться болота, льодовики та підземні води. Болота розташовані в екваторіальному поясі в умовах надлишкового зволоження. Льодовики утворились високо в горах, вище снігової лінії.
Підземні води – на рівнинах пустель. В тих місцях де підземні води підходять близько до поверхні, в пустелях утворюються оазиси – осередки буйної рослинності.
Зупинка № 6 населення
У сучасній Африці проживає близько 800 млн. населення(аналіз картосхеми) За темпами приросту населення Африка є світовим лідером, водночас на континенті найвищій рівень смертності. Середня тривалість життя в більшості африканських країн найменша на планеті. Причина цього – дуже низький рівень життя.
Бесіда
Сьома зупинка – «країнознавча»
За допомогою карти дати загальну характеристику однієї із країн африканського континенту.
Станція «Привальна» Узагальнення та закріплення навчального матеріалу
Гра «Вірю чи не вірю»
ІУ. Підсумок уроку.
Самооцінювання. Учні за допомогою мандрівного листка оцінюють свою роботу на уроці.
На цьому уроці перед нами була мета – узагальнити ваші знання з географії з теми «Африка». Ми досягли цієї мети і отримали такі оцінки. Підрахуйте свої бали.
V. Домашнє завдання:
3. *Скласти кросворд про Африку
Додатки
Мандрівний листок учня ________________________
№ |
Вид діяльності |
Оцінка участі (виконав завдання, допомагав виконувати, не приймав участі) |
1 |
«Географічне положення» |
|
2 |
«Висотна»
|
|
3 |
Станція «термінологічна » |
|
4 |
Станція «Кліматична» |
|
5 |
Станція «Водна» |
|
6 |
«Населення» |
|
7 |
Станція «Країнознавча» |
|
8 |
Станція «Привальна» |
|
Кіліманджаро, Екваторіальний, Ніл, евкаліпт, Червоні фералітні грунти, Аденська, Нігер, Чад, Ефіопське, Драконові, Середземноморський, опади, температура, носоріг, сейба, пальма, Чад, Ньяса, Тана, Атлас, Капські, Низька Африка, мусони, пасати, хасам, савана, пустеля, Мозамбіцька, Середземне.
Гілея, саванна, оазис, міраж, пасат