Урок на тему:"Загадковість Африканського континенту"

Про матеріал

Загадковість Африканського континенту»

Такий чудовий світ, безмежний,

Багато в ним загадок є.

І діти прагнуть розгадати

І вивчити у світі все.

Надія Красоткіна

Мета уроку:

-навчальна: узагальнити і систематизувати знання, уміння і навички учнів з теми «Африка»;

-розвивальна: розвивати логічне мислення, прагнення до самовдосконалення та інтелектуального зростання;

-виховувна: виховувати пізнавальний інтерес до вивчення предмету та навички самоконтролю знань.

Тип уроку – узагальнення і систематизація знань.

Форма уроку:урок-подорож.

Обладнання: атлас, карти материка, роздатковий матеріал,фізична карта Африки, фрагменти відео, малюнки африканських жител.

  • ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

Добрий день, діти! Бажаю гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи.

  • Девіз уроку : Слухати – уважно ,
  • Думати – швидко ,
  • Відповідати – чітко .
Перегляд файлу

 

 

 

План – конспект уроку

проведений у 7 класі

 на тему:

 

«Загадковість Африканського континенту»

 

 

 

 

 

Вчитель  географії  Іщук Ю.  М.

Гайворонської філії №1

 Гайворонського НВО №2

«ЗШ-гімназія   І-ІІІ ступенів»

 

 

 

 

 

 

Такий чудовий світ,  безмежний,

Багато в ним загадок є.

І діти прагнуть розгадати

І вивчити у світі все.

Надія Красоткіна

Мета уроку:

-навчальна: узагальнити і систематизувати  знання, уміння  і навички учнів з теми «Африка»;

-розвивальна: розвивати логічне мислення, прагнення до самовдосконалення та інтелектуального зростання; 

-виховувна: виховувати пізнавальний інтерес до вивчення предмету та навички самоконтролю знань.

Тип уроку – узагальнення і систематизація знань.

Форма уроку:урок-подорож.

Обладнання: атлас, карти материка, роздатковий матеріал,фізична карта Африки, фрагменти відео, малюнки африканських жител.

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

Добрий день, діти!  Бажаю гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи.

Девіз уроку : Слухати – уважно ,

                       Думати – швидко ,

                          Відповідати – чітко .

ІІ. Актуалізація опорних знань і навичок учнів.

Я вам пропоную скласти пазли. ( робота в парах).

Повідомлення теми та мети уроку. Запис   теми уроку в зошит

ІІІ. Мотивація  навчальної  діяльності.

Ми закінчуємо  знайомство з материком «Африка». Існує думка, хто хоч один раз побував на континенті, уже ніколи не зможе його забути. У нас сьогодні є ще один  шанс «повернутися» на материк. Здійснити подорож    експедиційним кораблем «Вікторія». Кожен з вас буде вести «мандрівний листок» за  правильну відповідь ви одержите ……. Отже, відповідати необхідно чітко, лаконічно, швидко. Користуватись  ви можете підручником і атласом.  

З чого починається  будь-яка  мандрівка?(учні  дають  відповіді – пропозиції )

    На мою думку, нашу мандрівку розпочинаємо зі збору рюкзака.  Нам потрібно зібрати до рюкзака необхідні  речі ( в нашому випадку ) - це  ваші знання. Від наповнення  рюкзака  ми  зможемо мандрувати далі. 

Скажіть, будь ласка, чому вивчення будь-якого географічного об'єкта доцільно починати з геогра­фічного положення? (Саме фізико-географічне поло­ження визначає природні умови материка.)

І саме перша зупинка – Геогафічне положення

Я зачитую про географічні назви а ви їх відгадуєте і на носити на контурну карту:

  •  Від Європи Африка відділена Середземним морем та Гібралтарсь-кою протокою, від Азії – Червоним морем та Суецьким перешийком.
  •  Африка оточена водами двох океанів – Атлантичного та Індійського, із півночі омивається Середземним морем, на північномусході – Червоним.
  •  Береги материка порізані слабо, найбільша затока – Гвінейська – омиває західне узбережжя Африки в районі екватора, найбільший п-в Сомалі, о. Мадагаскар.

 

Висотна зупинка -  на карті показати всі основні форми рельєфу.

Третя зупинка - «термінологічна »

До теми рельєф підібрати відповідні поняття:

Кіліманджаро, Екваторіальний, Ніл, евкаліпт, Червоні фералітні грунти, Аденська, Нігер, Чад, Ефіопське, Драконові, Середземноморський, опади, температура, носоріг, сейба, пальма, Чад, Ньяса, Тана, Атлас, Капські, Низька Африка, мусони, пасати, хасам, савана, пустеля, Мозамбіцька, Середземне.

( Відповідь: для теми «Рельєф» відноситься - Кіліманджаро, Ефіопське, Драконові, Атлас, Капські, Низька Африка)

 «Кліматична» - зупинка четверта

  1. Словникова робота з поняттями та термінами.

1.Учитель демонструє поняття, учні пояснюють їх значення.

Гілея, саванна, оазис, міраж, пасат

2. Гра «Вірю – не вірю»

  1. 1.Чи вірите ви, що Африка найжаркіший материк?  (так)
  2. Чи вірите ви, що Африка знаходиться в усіх кліматичних поясах? (ні)
  3. Чи вірите ви, що в Сахарі по декілька років не випадає опадів? (так)
  4. Чи вірите ви, що екваторіальний пояс-це «царство пустель» ? (ні)
  5. Чи вірите ви, що в Сахарі вітер встає і лягає разом із Сонцем? (так)
  6. Чи вірите ви, що існує зв’язок між кліматом території і розподілом поверхневих вод на материку? (так)

зупинка №5–«Води»

1.« Географічний крос»

1. Головна річка з усіма її притоками утворює.......(річкову систему)

2. Всі річки Африки мають живлення......(дощове)

3. Найдовша річка  Африки - це.....(Ніл)

4. Річка, яка перетинає двічі екватор.....(Конго)

5. Найдовше озеро в світі.....(Танганьїка)

6. Озеро, яке змінює свою площу через випадання дощів....(Чад)

7. Кольорова річка Африки.....(Оранжева)

8. Водоспад, названий  на честь королеви Англії.....(Вікторія)

2.На карті показати всі водні об’єкти

  • Чому використання водних ресурсів на материку Африка гостра проблема?
  • У порівнянні з іншими материками в Африці багато річок, озер. Але великі території страждають від нестачі прісної води із-за нерівномірного розподілу їх по території материка.

Чому Конго повноводна протягом всього року?

Тече у екваторіальному, субекваторіальному кліматичних поясах – велика кількість опадів

Що утворюється в пустелях на виході підземних вод на поверхню?

Утворюються островки життя – оазиси. Тут ростуть пальми та інші рослини, до води приходять тварини.

Знайти помилку……

В межах материка Африка також знаходяться  болота, льодовики та підземні води. Болота  розташовані в екваторіальному поясі в умовах надлишкового зволоження. Льодовики  утворились високо в горах, вище снігової лінії.

Підземні води – на рівнинах пустель. В тих місцях де підземні води підходять близько до поверхні, в пустелях утворюються оазиси – осередки  буйної  рослинності.

Зупинка № 6 населення

  1. Досліджуємо материк з картами атласу     

У сучасній Африці проживає близько 800 млн. населення(аналіз картосхеми) За темпами приросту населення Африка є світовим лідером, водночас на континенті найвищій рівень смертності. Середня тривалість життя в більшості африканських країн найменша на планеті. Причина цього – дуже низький рівень життя.

Бесіда

  • Як розміщене населення по території материка?
  • Де найбільша і найменша густота населення.
  • Чому гілея заселена мало. Адже тут багато води та рослин?
  • Які причини вплинули, на вашу думку, на розподіл населення?
  • Історичні
  • природні

Сьома зупинка – «країнознавча»

За допомогою карти дати загальну характеристику однієї із країн африканського континенту.

Станція «Привальна» Узагальнення та закріплення навчального матеріалу 

Гра «Вірю чи не вірю»

  1. «Чи вірите ви, що Африка — найбільший за роз­мірами материк світу? (Не вірю)
  2. Вона найбільший уламок Гондвани? (Вірю)
  3. Вона лежить у всіхпівкулях? (Вірю)
  4. Її омивають три океани? (Не вірю)
  5. На півночі її омиває Червоне море? (Не вірю)
  6. Гвінейська затока — найбільша у світі? (Вірю)
  7. Африку називаютьулюбленицеюСонця? (Вірю)
  8. Мозамбіцька протока найдовша у світі? (Вірю)
  9. Її відкривВаско да Ґама? (Не вірю)
  10. В Африці не зустрічаютьсябагаторічнісніги й льодовики? (Не вірю)
  11. Велика частина Африки розташована в Східнійпівкулі? (Вірю)
  12. Африка прилягає до Америки? (Не вірю)

 

ІУ. Підсумок уроку.

Самооцінювання. Учні за допомогою мандрівного листка оцінюють свою роботу на уроці.

 На цьому уроці перед нами була мета – узагальнити ваші знання з географії з теми «Африка». Ми  досягли цієї мети і отримали такі оцінки.  Підрахуйте свої бали.

V. Домашнє завдання:

  1. Прочитати  параграф
  2. Повторити  географічну номенклатуру материка

    3. *Скласти кросворд про Африку

Додатки

Мандрівний листок  учня ________________________

Вид діяльності

Оцінка участі (виконав завдання, допомагав виконувати, не приймав участі)

1

«Географічне положення»

 

2

«Висотна»

 

 

3

Станція «термінологічна »

 

4

Станція «Кліматична»

 

5

Станція «Водна»

 

6

«Населення»

 

7

Станція «Країнознавча»

 

8

Станція «Привальна»

 

 

 

 

 

Кіліманджаро, Екваторіальний, Ніл, евкаліпт, Червоні фералітні грунти, Аденська, Нігер, Чад, Ефіопське, Драконові, Середземноморський, опади, температура, носоріг, сейба, пальма, Чад, Ньяса, Тана, Атлас, Капські, Низька Африка, мусони, пасати, хасам, савана, пустеля, Мозамбіцька, Середземне.

 

 

Гілея, саванна, оазис, міраж, пасат

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
2 березня 2018
Переглядів
908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку