ПЛАН-КОНСПЕКТ
уроку
на тему:
«Застосування кисню. Поширення Оксигену в природі та його колообіг. »
Клас: 7
Тема уроку.Застосування кисню. Поширення Оксигену в природі та його колообіг.
Навчальна мета. Ознайомити учнів з колообігом та поширеннямОксигену в природі; застосуванням кисню; обґрунтувати застосування кисню; пояснити суть процесу фотосинтезу.
Розвивальна мета. Розвивати творчі здібності та вміння учнів складати хімічні рівняння, знаходити масові частки хімічних елементів в речовинах; проводити аналіз, узагальнювати, робити висновки; працювати з підручником, з діаграмами.
Виховна мета. Виховувати в учнів екологічну культуру, шанобливе ставлення до природи; вмінню поводитися з небезпечними речовинами;активну життєву позицію.
Тип уроку: комбінований.
Форми роботи:урок-семінар, фронтальна робота, самостійна робота,
Методи навчання: словесний (бесіда, розповідь учителя), наочний (діаграми ), практичний (розв’язування завдань).
Обладнання та реактиви:періодична таблиця хімічних елементів, діаграми «Застосування кисню» , «Поширення Оксигену у природі»та «КолообігОксигену в природі», картки з завданнями.
Список літератури:
Савчин М. М. Хімія 7 клас : підручн. для загальноосвіт. навч. закл. / М. М. Савчин. – К. ; Харків : Грамота, 2015. – 184с. :іл.
Структура уроку:
І. Організаційна частина (2 хв).
ІІ. Перевірка домашнього завдання (10 хв).
ІІІ. Актуалізація опорних знань (3 хв).
ІV. Вивчення нового матеріалу (20 хв).
V. Закріплення й узагальнення знань (7хв).
VІ. Підбиття підсумків уроку (2 хв).
VІІ. Повідомлення домашнього завдання ( 1 хв).
Хід уроку
І. Організаційна частина
Учитель. Доброго дня, учні. Як ваші справи? Сьогодні в нас багато цікавих питань. Але перед тим, як почати роботу, скажіть мені, хто відсутній на сьогоднішньому уроці (учитель відмічає відсутніх на уроці учнів).
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учитель. Починаємо працювати. На домашнє завдання ви повинні були вивчити хімічні властивості кисню. Що ж, давайте перевіримо як ви засвоїли тему попереднього уроку. Для цього ви напишете невеличку самостійну роботу. Зараз ви всі отримаєте карти з завданнями. На виконання вправ у вас буде 10 хв.
І варіант
(S+ О2= SО2 - сульфур(IV) оксид )
ІI варіант
(С + О2= СО2 - карбон(IV) оксид )
ІІІ. Актуалізація опорних знань
ІV. Вивчення нового матеріалу
Учитель. Сьогодні ми поговоримо про застосування кисню , колообіг та поширення Оксигену у природі.
Запитання до учнів
Як ви думаєте, який хімічний елемент є найпоширенішим у природі? (Оксиген)
(Відповіді учнів).
Учитель. Для того, щоб правильно відповісти на це питання, давайте розглянемо діаграму поширення елементів у природі.
(Учні розглядають діаграму, учитель пояснює)
Чого найбільше на Землі? Не залiза, не мiді, не олова, хоч людина користувалася ними тисячолiттями й запаси цих речовин здавалися невичерпними. Найбільше – Оксигену. Якщо на одну шальку умовних терезів покласти земні ресурси Оксигену, а на другу – всі iнші елементи, то вони майже зрiвноважаться. Майже наполовину земна кора складається з Оксигену.
Оксиген – найпоширенiший на Землi елемент. За числом атомів у земній корі, він займає I місце (49,4%), і II місце в атмосферi та гідросфері. Атоми Оксигенувходять до складу води, піску, глини, вапняків, мінералів, кислот, вуглекислогогазу, багатьохгірськихпорідiмінералів, містяться у білках, жирах і вуглеводах, з якихскладаютьсяживіорганізми.
Учитель. Ви вже знаєте, що всі живі організми дихають. Вони вдихають кисень і виділяють в атмосферу вуглекислий газ і водяну пару. Повітря поповнюється цими продуктами не тільки внаслідок дихання, а й через роботи двигунів внутрішнього згоряння, викидів заводів, фабрик, підприємств, горіння палива, розкладання органічних речовин, техногенні катастрофи, вулканічні процеси. У свою чергу, вуглекислий газ і вода поглинаються зеленими листками рослин за участю світла, і знову утворюється органічна речовина, поповнюючи атмосферу киснем. Так у природі відбувається колообігОксигену.
КолообігомОксигену в природі називається процес утворення кисню в результаті фотосинтезу рослин і споживання його при диханні, у реакціях окиснення і горіння.
(Учитель повільно диктує визначення учням, а ті записують його собі у зошити.)
Для того, щоб зрозуміти про який процес йдеться, я пропоную розглянути наступну схему.
Запитання до учнів
Що ви бачите на даній схемі? (Відповіді учнів)
Учитель. На домашнє завдання учні, які сидять у першому ряді, повинні були підготувати коротке повідомлення про шлях руху Оксигену у природі. Тепер ви вже знаєте, що цей процес називається колобігом. Хто бажає виступити зі своїм повідомленням?
(Учні виступають із повідомленнями , і, підбиваючи підсумок, коротко записуємо основні тези в зошит)
Учитель. Молодці! Ви гарно впоралися. Давайте перейдемо до наступного питання «Застосування кисню» та ваших повідомлень. Їх нам готували учні з другого і третього рядів. На основі ваших розповідей ми складемо з вами схему та будемо її заповнювати. Прошу вас до обговорення.
(Зразок схеми)
( Застосування кисню:
V. Закріплення й узагальнення знань
Учитель. А зараз давайте виконаємо кілька вправ, щоб подивитися як ви засвоїли матеріал.
технологічних потреб?
1. 2H2O = 2H2 + O2
2. 2Mg + O2 = 2MgO
3. 2N2 + 5O2 = 2N2O5
VІ. Підбиття підсумків уроку
Висновки:
( Учитель оцінює учнів і виставляє оцінки в журнал. Оцінюються учні, які підготували повідомлення на задану тему і були активним протягом цілого уроку.)
VІІ. Повідомлення домашнього завдання
Опрацювати §20 (підручник), відповісти на питання після нього, виконати вправи 3 і 6 на сторінці 142.
Додатки
І варіант
_______________________________________________________________
ІI варіант