Урок на тему "Землетруси"

Про матеріал
Урок для учнів 6 класу НУШ за програмою автори Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., Гладковський Р.В., Довгань А.І., Совенко В.В., Даценко Л.М., Назаренко Т.Г., Гільберг Т.Г., Савчук І.Г., Нікитчук А.В., Яценко В.С., Довгань Г.Д., Грома В.Д., Горовий О.В
Перегляд файлу

                                                                                  Конспект уроку з географії

                                                                                  6 клас, НУШ

                                                                                  підготувала вчитель географії

                                                                                  Гончарова Вікторія 

                                                                          

         Тема: Землетруси.

Мета уроку:

Знаннєвий компонент: розуміти зміст понять «землетрус», «епіцентр землетрусу»;  визначати причини виникнення землетрусів;  розрізняти землетруси за їх силою.

Діяльнісний компонент: формувати вміння складати правила поведінки під час землетрусу; здійснювати пошук географічної інформації з різних джерел; використовувати картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для моделювання, організації власних географічних досліджень;  презентувати результати своєї роботи у запропонований спосіб.

Ціннісний компонент: сприяти встановленню взаємозв’язків явищ і процесів, що відбуваються у літосфері.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи та методичні прийоми: прийоми «Пароль», «Ребус», «Естафета»,  «Долонька», постановка проблемного питання, обговорення, розповідь, складання схеми, пояснення, методи роботи з підручником, картографічним та статистичним  матеріалом,  метод демонстрації та ілюстрації.

Засоби навчання: ґаджети, медійні і друковані джерела інформації, роздатковий матеріал, підручники, атласи, відеоролик « Наслідки землетрусу в Мексиці» та «Робота сейсмографа»

 

Ключові компетентності:

  1.    Спілкування державною мовою: вміння в правильному контексті застосовувати знання проземлетруси, використовуючи сучасну українську термінологію, формувати чітко та логічно питання та відповіді.
  1. Інформаційно-цифрова компетентність: уміння аналізувати, систематизувати навчальну інформацію з різних Інтернет контентів, використовувати та генералізувати статистичні матеріали з достовірних, офіційних інтернет-джерел.
  2. Уміння вчитись упродовж життя: уміння організовувати самоосвіту, раціонально використовувати час на здобуття та обробку потрібної навальної інформації.
  3. Ініціативність: виявити інтерес до роботи в парі, вміння бути креативним, активним під час виконання навчальних завдань, обговорення, висновків.
  4. Просторова компетентність :вміння працювати з картографічним матеріалом, формування просторового уявлення про розміщення географічних об’єктів.
  5. Соціальна компетентність: здатність особистості продуктивно співпрацювати з партнером в парі; залучення учнів до обговорення матеріалу, проблеми або результатів самостійно-пошукової роботи.
  6. Компетентність самоосвіти та саморозвитку: вміння самостійно опрацювати різні джерела інформації, вміння самостійно складати та заповнювати структурно-логічні схеми, таблиці, приймати участь в  обговоренні та презентації результатів роботи, знаходити креативні рішення поставлених проблем.
  7. Здоров’язберігаюча компетентність: вміння правильно діяти під час загрози життю під час землетрусу.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів до уроку, створення робочої атмосфери.

Прийом « Пароль».

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Інтерактивна гра

Учні за допомогою ґаджетів переходять за посиланням на платформу Learningapps та встановлюють відповідності між назвами літосферних плит та їх розташуванням на карті світу

https://learningapps.org/27479987

 

Онлайн – тестування

Учні за допомогою ґаджетів переходять за посиланням на платформу освітнього проекту « На Урок» і виконують тест з попередньої теми

https://naurok.com.ua/test/vnutrishnya-budova-zemli-litosferni-pliti-6-kl-2106344.html

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Ребус»

Щоб дізнатись тему сьогоднішнього уроку, Вам необхідно буде розгадати ребус

 

Отже, тема уроку «Землетруси»

 

 

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда. Що ви знаєте про землетруси?

 

V. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО

 

1.Чому виникають землетруси

Розповідь. Землетруси  — підземні поштовхи й  коливання земної кори. Вони часто характеризуються не тільки «трясінням землі», а  й утворенням розколів, просідань або сповзань ділянок земної поверхні. Причиною землетрусів є  ті самі внутрішні сили, що рухають літосферні плити. Під час переміщень літосферних плит уздовж розломів поступово наростає величезна напруга. Коли сили, що штовхають плити, перевищують їх зчеплення, виникають різкі поштовхи. Це призводить до швидких переміщень окремих ділянок земної кори.

Робота з підручником. За допомогою мал.1 стор. 74 підручника поясніть яка різниця між епіцентром та гіпоцентром землетрусу.

Робота з картою. За допомогою карти встановіть де найбільше на планеті землетрусів та причину їх концентрації в цьому місці.

  1. Наслідки землетрусів

Перегляд відеоролику  « Наслідки землетрусу в Мексиці»

https://www.youtube.com/watch?v=-GZCQ76Pyzc

Бесіда.  Що таке цунамі?

 

  1. Як вивчають та прогнозують землетруси

Землетруси вивчають не тільки для того, щоб краще зрозуміти прояви внутрішніх сил Землі, а  щоб запобігти багатьом жертвам та руйнуванням. Наука, що вивчає землетруси, називається сейсмологією. Головним робочим інструментом сейсмологів є  вже відомий вам вимірювальний прилад  — сейсмограф, який реєструє навіть найслабкіші сейсмічні хвилі.

Перегляд відеоролику «Робота сейсмографа» https://www.youtube.com/watch?v=6dr1JwAkh4c

 

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

Прийом «Проблемне питання»

Чи можливі землетруси на території України? Якщо так, то в яких місцях їх слід очікувати?

Прийом «Естафета» Розробіть правила поведінки під час землетрусів (учні передають аркуш з останніх парт на передні, записуючи по одному правилу, кожен ряд має своє завдання)

 

VIІ. ПІДСУМОК УРОКУ. ОЦІНЮВАННЯ

 

 

 

VIІІ. ІНСТРУКТАЖ З ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Підручник : Довгань Г. Д. Географія : навч. посіб. для 6 класу закл. загал. серед. освіти. Ч. 2. / Г. Д. Довгань. — Харків : Вид-во «Ранок», 2022.

 

І- ІІІ рівень. Прочитайте параграф 12

ІV рівень. Підготуйте презентацію про найбільш руйнівні цунамі, що були спричинені землетрусами.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку