Урок на тему:"Змінна, її властивості. Прості типи даних. Введення та виведення даних."

Про матеріал

Є розроблена самостійна робота з теми "Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування". Навички і вміння ми перевіряли практичними роботами, а ось і перевірка теорії.

І це є перший урок з теми : "Алгоритми роботи з об'єктами та величинами" Учні згадають математику, а саме: що таке змінна і основні арифметичні операції. Навчаться вводити дані з клавіатури та виводити їх на мові програмування Python. Є розроблена картка із практичними завданнями для учнів.

Перегляд файлу

Тема: Змінна, її властивості. Прості типи даних. Введення та виведення даних.

Метою є формування таких компетентностей:

Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).

Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.

Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові ) методи для вирішення прикладних завдань. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей.

 

Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави.

 

Тип уроку: урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.

Обладнання: комп’ютер, зошит, проектор, дидактичні картки.

ПЗ: Python.

Структура уроку

1. Організаційний момент.
2.    Актуалізація опорних знань та їх коригування.

 Самостійна робота.

 Самостійна робота

  1. Заповнити схему 

 

 

  1. Продовжити речення.

Комп’ютерна   програма – це набір команд для виконання комп’ютером, __________________________________________

  1. Закреслити не потрібний вид компіляції.

Який вид трансляції використовує мова програмування Python - компіляція програми чи її інтерпретація.

  1. Продовжити речення.

Файли з кодом на Python зазвичай мають розширення ________.

  1. Продовжити речення.

Щоб підключити модуль для створення графічного інтерфейсу використовується конструкція____________________________.

  1. Знайти і виправити помилки

from  TKinter import *

My_window=Tk(My_window)

My_window.geometry(“600x500+10+50 )

My_window.zaholovok(“Моє перше вікно”)

My_window.resizable(45,150) #заборонити змінювати розмір вікна

My_window[“bg”]= (light blue)

My_window.mainloop(Stop)

  1. Перелічити події  в роботі із вікнами на мові Python:
  1. ________________            4. __________________
  2. ________________            5. __________________
  3. ________________
  1. З’єднати лініями

Зміна властивостей об’єкта, взаємодія між об’єктами, утворення нового або знищення існуючого.

 

Функція

У Python обробником подій є?

Обробник подій

Фрагмент програми, який буде одразу виконуватися після настання події.

Подія

  1. Продовжити речення.

Функцією створення вікна повідомлень є________________________________

 і застосовується вона наступним  чином ________________________________

___________________________________________________________________.

 

  1.                            7.jpg
    Записати значення властивостей з даного коду програми та намалювати(розмалювати, 10 px=1 см) об’єкт що утвориться:

Об’єкт що утвориться:______________;

Ім’я об’єкта: ______________________;

Ширина об’єкта: ___________________;

Висота об’єкта: ____________________;

 

 

 

 

 

 

 

  1.                            Коментувати, що буде в результаті виконання наступного коду програми, підписати дію кожного рядка.

 

from  tkinter import *

def fun1(event):

 label1=Label1(Window, text= “Привіт, користувачу”,

              font= “Times 12”,   fg= “green”)

  label1.place (x=60, y=40)

Window=Tk()

Window.geometry (“300x200”)

but=Button (Window)

but.place (x=30, y=40)

but.bind (“<Button-1>”, fun1)

Window.mainloop()

 


3.    Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети.

Ми вже попрацювали із мовою програмування  Python  як із  об’єктно-орієнтованою програмою, що створює об’єкти вікно, повідомлення, кнопка, напис тепер повернемось до роботи із командним рядком. Почнемо із найпростішого, обчислення, арифметичні операції,  що таке змінна, її властивості, найпростіші типи даних, введення та виведення даних.
4.    Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням або вивченням невеликих порцій нового матеріалу та ознайомленням з правилами, алгоритмами виконання певних дій).

Змінна – це математична величина, яка має свою назву та певне значення, яке може змінюватись від умов задачі.

Назва змінної може складатись із латинських великих та малих літер, може містити цифри, знак нижнього пробілу. Головне щоб програміст сам розумів що це за змінна.( назва змінної не може починатись із цифри, змінні Second та second вважаються різними )

Щоб надати змінній значення після назви ставимо знак «=» і вводимо значення. Значенням змінної може бути число, текст, математична дія, чи значення запитується у користувача. Якщо значення змінної текст то слід пам’ятати наступне: літери англійського алфавіту потрібно брати в одинарні лапки (a=‘Hello World ’), українського у подвійні (b= “ Привіт Світ ”). Взявши у лапки цифри вони розумітимуться програмою, як текст.

У високорівневих мовах програмування всі дані належать до певних вбудованих типів. Тип даних визначає множину допустимих значень змінної. До простих типів даних належать наступні:

! дробове число потрібно друкувати з крапкою

типи даних.jpg

Арифметичні операції


+ додати

- відняти

* помножити

/ поділити

** піднести до степеня

// частка від ділення

% остача від ділення



5.    Пробні та тренувальні вправи (Використання вивченого в стандартних умовах).

Програма "Знайомство"

imya=input('What is your name? ')

print ("It's so great to meet you,", imya,)

print ("Hope we'll be friends!")

Результат:

It's so great to meet you, Svitlana. Hope we'll be friends!

 

Виконаємо експеримент

first=input('Enter number ')

second=input('Enter number ')

sum=first+second

print (first,'+',second,'=',sum)

Результат:

Enter number 5

Enter number 4

5 + 4 = 54

Висновок: введені числа сприймаються як символи

Виправлена програма

first=int(input('Enter number '))

second=int(input('Enter number '))

sum=first+second

print (first,'+',second,'=',sum)

 

Виконаємо експеримент

print(10 * 'a')

Результат виконання

aaaaaaaaaa

Висновок: над символами можна виконувати деякі математичні операції (зокрема, додавання і множення)

 

Завдання «Прямокутна клумба»

Потрібно порахувати довжину огорожі та кількість саджанців, котрі слід закупити для клумби, довжиною a та шириною b, значення яких вводяться з клавіатури. 
На1 м2 площі – 4 саджанці

Довжина

Ширина

Огорожа

Саджанці

2

3

10

24

5

25

60

500

1

8

18

32

123

654

1554

321768

 


6.    Творчі вправи.

У рядку можна використовувати змінну підстановки, яку записують у вигляді%s - це означає, що на місці цієї змінної буде підставлено вміст певного рядка, ім'я якого записують після символу %.

Експеримент

money=100

message = 'I have %s coins'

print(message % money)

Результат виконання

I have 100 coins

Проаналізуємо: змінна message містить рядок підстановки %s. При її друкуванні командою printвказано, який саме рядок потрібно розмістити на цьому місці вміст змінної money.

 

7.    Підсумки уроку.

Ми вивчили поняття змінної, ознайомились із типами даних, детальніше про них і операції над даними розглянемо на наступному уроці.

Знаємо що існує функція для запиту інформації користувача  input(«Повідомлення»). В круглих дужках можна вносити повідомлення з яким у користувача будуть запитуватися дані. Наприклад: «Введіть а:» або «Натисніть Enter» та інше.

Для виведення інформації існує наступна функція print (). Це може бути текст, взятий у лапки, числа, змінні, вирази. Можна виводити одразу декілька значень різних типів даних, розділивши їх комою. Наприклад: print (а, «або»,b )
 

8.    Домашнє завдання.

  1. Опрацювати конспект.
  2. Вивчити прості типи даних.
  3. Виконати завдання на комп’ютері, зберегти на флешку.

"Підписати зошит", розмістивши посередині екрану відповідні написи. Попередньо потрібно запитати у користувача його ім'я та прізвище, школу, клас, та предмет, з якого підписати зошит. Для вирівнювання можна використати множення пробілів.

 


Завдання для учнів

Виконати завдання на комп’ютері, зробити висновок і записати його  у зошит.


Програма "Знайомство" (2 бал)

imya=input('What is your name? ')

print ("It's so great to meet you,", imya,)

print (". Hope we'll be friends!"

Результат:

It's so great to meet you, Svitlana. Hope we'll be friends!

Висновок:_______________________________________________________________________

________________________________________

________________________________________

 

Виконаємо експеримент (3 бали)

first=input('Enter number ')

second=input('Enter number ')

sum=first+second

print (first,'+',second,'=',sum)

Результат:

Enter number 5

Enter number 4

5 + 4 = 54 Треба виправити програму!

Висновок:_______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________


Виконаємо експеримент (1 бал)

print(10 * 'a')

Висновок:______________________________________________________________________________

Завдання «Прямокутна клумба» (4 бали)

Потрібно порахувати довжину огорожі та кількість саджанців, котрі слід закупити для клумби, довжиною a та шириною b, значення яких вводяться з клавіатури. 
На1 м2 площі – 4 саджанці

Довжина

Ширина

Огорожа

Саджанці

2

3

 

 

5

25

 

 

1

8

 

 

123

654

 

 

 

Експеримент (2 бали)

Записати у зошит : «У рядку можна використовувати змінну підстановки, яку записують у вигляді %s - це означає, що на місці цієї змінної буде підставлено вміст певного рядка, ім'я якого записують після символу % »

money=100

message = 'I have %s coins'

print(message % money)

Результат виконання I have 100 coins

Проаналізуємо: змінна message містить рядок підстановки %s. При її друкуванні командою print вказано, який саме рядок потрібно розмістити на цьому місці вміст змінної money.

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
4325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку