Урок "Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування" призначений для вивчення учнями у 8 класі. Мова програмування C#. Рекомендується середовище програмування Visual Studio 2015 (2017).
Тема уроку: Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування.
Мета уроку:
Тип уроку: Урок застосування знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вітання з учнями.
Налаштування учнів на роботу на уроці.
Девіз уроку:
«Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.»
Встановіть відповідність:
1 |
BackColor |
1 |
використовується для відображення на формі текстової інформації, яку не можна змінювати (лише для читання) |
2 |
Label |
2 |
колір фону |
3 |
ForeColor |
3 |
параметри шрифту напису (гарнітура шрифту, накреслення, розмір) |
4 |
Font |
4 |
колір елемента |
5 |
Visible |
5 |
видимість |
6 |
Width, Height |
6 |
текст елемента |
7 |
Enabled |
7 |
ширина, висота компонента |
8 |
Text |
8 |
копіюється сам об’єкт та його властивості |
9 |
TextBox |
9 |
доступність |
10 |
Під час копіювання об’єкта на формі |
10 |
призначений для введення і редагування тексту |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Відгадайте анаграми:
IV. Повідомлення теми та мети уроку.
Діти, тема нашого сьогоднішнього уроку «Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування»
Діти, сьогодні ми виконаємо цікаві завдання. Будьте уважними.
Давайте повторимо правила поведінки та безпеки в комп’ютерному класі.
Увага! Під час роботи за комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Зараз перейдемо до виконання практичної роботи.
V. Практична робота.
Завдання1. Місяць – єдиний природний супутник планети Земля. Його радіус становить 1737 км. Обчислити площу поверхні та об’єм планети . Вивести результат з точністю до сотих.
Хід виконання:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
double r = 1737;
double S = 4 * Math.PI * Math.Pow(r, 2);
double V = 4 * Math.PI * Math.Pow(r, 3) / 3.0;
S = Math.Round(S, 2);
V = Math.Round(V, 2);
label4.Text = S.ToString();
label5.Text = V.ToString();
}
Завдання2. Відомо, що врожайність трьох сортів пшениці становить відповідно 36 т/га, 40 т/га, 44 т/га. Увести площі трьох відповідних полів (га). Створити проект, у якому в обчислити скільки зібрали пшениці з кожного поля і трьох полів разом.
Хід виконання:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
float v1 = 36;
float v2 = 40;
float v3 = 44;
float s1 = float.Parse(textBox1.Text);
float s2 = float.Parse(textBox2.Text);
float s3 = float.Parse(textBox3.Text);
float m1 = v1 * s1;
float m2 = v2 * s2;
float m3 = v3 * s3;
float m4 = m1 + m2 + m3;
label4.Text = m1.ToString() + " т";
label5.Text = m2.ToString() + " т";
label6.Text = m3.ToString() + " т";
label7.Text = "Зібрали з трьох полів разом: " + m4.ToString()+ " т";
}
Завдання3 (творче задання). Дано два цілих числа а та b (відмінних від нуля). Якщо а ділиться на b або b ділиться на а, то вивести одиницю, інакше – будь-яке інше число. Умовний оператор та оператори циклів не використовувати.
Методичний прийом «Мозковий штурм». Учні розмірковують та висловлюють велику кількість ідей для того, щоб вирішити поставлену задачу. Кожен пояснює свою ідею.
Підказка. Добре відомо, що подільність а на b або b на а означає, що в залишку ми отримаємо нуль. Слід зауважити, що числа а та b цілі. Таким чином, якщо розглянути добуток залишків (a % b) * (b % a), то в разі подільності обов’язково отримаємо нуль. Залишається додати до виразу 1. В результаті ми отримаємо очікуваний результат.
Якщо число а не ділиться на b та число b не ділиться на а, то отримаємо число відмінне від нуля, яке потім збільшиться на одиницю.
Вигляд форми:
Хід виконання:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
int a = int.Parse(textBox1.Text);
int b = int.Parse(textBox2.Text);
int result = (a % b) * (b % a) + 1;
label4.Text = result.ToString();
}
VІІ. Рефлексія.
«Дерево успіху» – зелений лист – без помилок, жовтий лист – 1 помилка, червоний лист – 2-3 помилки.
VІІІ. Підведення підсумків. Оцінювання.
Яка операція позначається знаком %?
Для чого призначені елементи TextBox, Label, PictureBox, Button?
Назвіть властивості спільні (відмінні) для TextBox і Label?
IX. Домашнє завдання.
Завдання додому. Створити проект, у якому обчислити кінетичну та потенціальну енергії тіла заданої маси m, яке рухається на висоті h зі швидкістю v.
1