Урок української мови
Тема: звук и, букви Ии. Звук й, букви Йй (Йот). Письмо великих літер И, Й.
Мета: ознайомити дітей з буквами И и, звуком и, буквами Й й (Йот), звуком й; вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів, розвивати фонематичний слух, пам'ять, увагу. Вчити писати великі літер И, Й. Продовжувати формувати навички відповідати на питання, виділяти інформацію, пояснювати, висловлювати думку, аналізувати відеоінформацію. Виховувати любов до рідної мови, бережливе ставлення до природи.
Перебіг уроку
- Отож, починаємо роботу. Прочитаємо разом зі мною тему уроку у зошиті, саджаючи кожне слово в човник
Проведемо вправу «Передбачення»
- Як ви вважаєте, які букви завітають сьогодні на урок.
- Давайте це перевіримо і попрацюємо із 2 завданням. Нам треба знайти і обвести у 2 рядку великі букви, які мають елемент подовжена похила з нижнім правим заокругленням. (показ елемента – дошка). Це великі букви И, Й. Молодці, ви правильно знайшли букви.
- А зараз гра: «Влови звук» (И, Й)
Йогурт, ручка, лис, собака, Йосип, сир, йоршик
Молодці.
- Наступне завд. від Гвинтокрила. Він хоче, щоб ви допомогли йому злетіти і навчилися писати подовжену похилу з верхнім і нижнім правим заокругленням.
- відео,
- робота у каліграфічному квадратику
- 1-й рядок,
- про гвинтокрила (відпочинок)
- 2-й рядок
Фізкультхвилинка (Пісня «Алфавіт»)
3. Повідомлення теми уроку
- Підготовчу роботу ми з вами провели, а тепер навчимося писати велику букву И. Це – тема нашого уроку.
Але спочатку давайте дещо пригадаємо про цю букву, проведемо гру «Продовжи речення»
* Буква и, позначає звук ….., він …(голосний), позначаємо звук и …..
- відео,
- викласти із ниток букву.
- робота у каліграфічному квадратику
- 1-й рядок,
- письмо у повітрі
- 2-й рядок
- Букву И навчилися писати, молодці у всіх вийшло, а тепер навчимося писати велику букву Й.
- відео,
- гра «Веселі кухарі»
Виберіть із макаронних виробів елемент, якого немає у букви И, а є у букви Й. Що це за елемент?
- робота у каліграфічному квадратику
- 1-й рядок,
- письмо у повітрі
- 2-й рядок
Фізкультхвилинка (Руханка)
4. Засвоєння знань.
Молодці, я сподіваюсь ви добре відпочили, тому переходимо до подальшої роботи.
- завд. 8
* диктор
* бджілки
* пам'ять
Гра «Дзеркало» (тверді л, н, п, т, с – а ви мені м’які звуки, а потім навпаки м’які дь, зь, бь – а ви мені тверді)
5. Вправи з письма
- А до нас завітав Веселий папужка (завд. 9) їй, ий
- завд. 10
А зараз вправа «Фотоапарат. Ця вправа дає змогу розвивати пам'ять та увагу, тож будьте уважні. Приготуйте свої оченята – фотоапаратики, покліпайте ними для підготовки. Увага на екран.
- Що сфотографували ваші фотоапаратики?
- Перевіримо, як впорались ваші оченята з завданням? (Відео)
- Молодці, маєте гарні фотоапаратики.
- Хто знає, чому слово Йосип написане з великої букви? Складіть речення із словом Йосип. Ск-ки складів у слові Йосип? Який склад наголошений?
Як розумієте слово йорж? Що це таке? (малюнок). Що знаємо про риб? Молодці, ви багато знаєте про риб.
- Придумайте ще слова з буквою й.
- А перед нами з’явився Поспішайко. Він хоче, щоб ми провели диктант слів. Знайдіть схему , яка підійде до 1 слова, до 2.
- А ось мудра сова пропонує навчитися писати з’єднання.
- Молодці. Все вийшло чудово.
- А перед нами відчинила двері чарівна майстерня. Хто зображений? А що допомагає рибам плавати? Оживіть йоржа, нехай швидко плаває.
6. Підсумок уроку
- Ось і закінчився наш урок. З якими ж буквами працювали на уроці? Справдились наші очікування? Що запам’ятали про звук й? Дякую вам за роботу. Я бажаю всім вам гарного дня і пропоную заспівати пісню «Про Україну».