Урок на тему: «Звуки [д], [д′]. Мала буква д. Читання складів, слів і тексту з вивченими літерами»

Про матеріал
Конспект відкритого уроку на тему: «Звуки [д], [д′]. Мала буква д. Читання складів, слів і тексту з вивченими літерами» за букварем К.Пономарьової
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                                                     

               

Конспект відкритого уроку на тему: «Звуки [д], [д′]. Мала буква д. Читання складів, слів і тексту з вивченими літерами»,

проведеного 30 листопада 2022 року в 1-В класі

 

 

                                           

                                             Розробила спеціаліст

                                                                                      вищої категорії, старший

                                                                                      вчитель: Калинюк Н.В.

                                                                                             

 

                                                       

 

 

Чернівці – 2022

 

 

Звуки [д], [д′]. Мала буква д. Читання складів, слів і тексту з вивченими літерами

Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою д; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання, уміння добирати заголовок до тексту, правильно вимовляти дзвінкий звук [д] в кінці складу і слова; розвивати вміння складати речення за малюнками; виховувати турботливе ставлення до навколишнього середовища.   

Очікувані результати: здобувач освіти вміє розпізнавати малу букву д, вивчені букви; робити звуковий аналіз, вміє складати речення за малюнками.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — букваря, бажання вчитися;  оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння;

соціальної: розвивати здатність співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати повагу до однокласників;

здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання;

інформаційної: удосконалювати вміння опрацьовувати інформацію з підручника.

 

Хід уроку

 

I Вступна частина

1.Організаційний момент

– Сьогодні останній день осені. Давайте пригадаємо яка осінь гарна.

Настав час нової мандрівки  українською абеткою. І сьогодні нас у гості чекає літера «д». Вона проживає у затишному будиночку. Тож у дорогу – рушаймо! Коли йдуть у гості беруть із собою гостинці. Визначитися з подарунком нам допоможуть чарівні цеглинки LEGO.

2. Інтерактивна вправа « Склади слово із LEGO-літер»

– Складіть слово із  LEGO-літер. Складаємо башту зверху вниз і повертаємо так, щоб слово читалося зліва направо.

                    

                                                         

3.Фізхвилинка

II Основна частина

1.Артикуляційні вправи. Робота над чистомовкою

Дерев дуже багато. І всі вони гарні. Назвіть дерева, які ви бачите на слайді. (Дуб, клен, ялинка)

Продовжіть чистомовку і оберіть деревце для подарунка.

Лен- лен- лен – заяснів маленький    .   (клен)

  •         Повправляємо наш язичок. Повторіть за мною.

Лен- лен- лен –

заяснів маленький клен.

– Будьте уважні я вимовлю другу частину, а ви пригадайте першу. А тепер навпаки.

Цікаво знати, що молоді дерева саджають навесні або восени. Гадаю, що тепер на подвір`ї у літери «д» стане гарно і затишно.

– Зростай, наш кленочку, рости, розростайся. А наша плідна праця на уроці додасть тобі ще більше краси, сили та доброти. ( дерево)

2. Робота з підручником

Відкрийте букварик на сторінці 9 і 0 , 90. Розгляньте першу світлину.

– Кого ведуть за руку велика і маленька літери «Д» ? ( Дитину.)

3.Звуковий аналіз слова дитина

Ділимо слово на склади.  Називаємо перший склад, другий, третій. Характеризуємо кожен звук. Ставимо наголос. Порівняйте свою схему зі схемою, яка знаходиться під малюнком.

4. Спостереження за вимовою звуків

– Виділіть перший звук у слові дитина. Який це звук? Як утворюються приголосні звуки? (За допомогою голосу і шуму.)

  Давайте вимовимо його разом. ([ д]) Під час вимови звука  [д] губи розтулені, язичок впирається у верхні зуби біля піднебіння. Отже виникають перешкоди. Цей звук приголосний, він утворюється за допомогою голосу і шуму. На схемах звук [д] позначають рискою.

5. Крісло автора. Робота над загадкою

Його дзьобик - молоток,

В лісі чути: «ток, -ток, -ток».

Він з кори комах виймає

Про дерева щиро дбає. (Дятел)

– Який звук ми чуємо на початку слова дятел?([д′]) Який це звук? Давайте вимовимо його. Кінчик язика міцно притискається до нижніх зубів, а його середня частина піднімається до піднебіння. На схемах цей звук позначається двома рисками. А зараз наші міцні, мужні хлопчики, як кленочки, наші захисники вимовлять твердий приголосний звук [д].

А наші ніжні красиві, як квіточки, дівчатка вимовлять м`який приголосний звук [д′].

Ці звуки вимовляються дзвінко. Спробуємо тепер зловити ці звуки дзвінкими оплесками.

6. Гра «Злови звук»

Дощик, дощик, постривай!

Дощик, дощик, зачекай!

Дай дійти додому

Дідусю старому.

Діти, погляньте від нашої плідної, дружньої роботи наш кленок пожовтів.

7. Робота в групах

– Давайте додамо йому ще більше сил і наснаги. Назвіть зображені предмети. (Диван, відро, велосипед, дуб, вудка, лід)

Група дітей з зеленими листочками обводить на малюнку ті предмети у назві яких звук [д] стоїть на початку слова, з жовтими – в середині, з червоними – в кінці слова.

8. Ознайомлення з малою і великою друкованою літерою «д»

– Звуки [д], [д′] на письмі позначаються літерою «д».  Ось велика і маленька літера «д». Порівняйте їх. На що схожа ця літера?

Буква «д» неначе дім,

Захотілось жити в нім.

9. Оголошення теми і мети  уроку.

– На уроці ми звами будемо читати склади, слова з літерою «д», досліджувати текст.

10. Читання складів з літерою «д»

  – А зараз я пропоную прочитати склади з літерою «д». Читаємо хором. (Перший рядок прочитає один учень, а другий – інший.)

11. Читання слів з літерою «д»

– Зараз на екрані будуть з`являтися слова ви маєте встигнути їх прочитати.

(Дині, діти, далеко, долина, думка, дерево)

Долина – частина землі, території, яка знаходиться між горами або біля річки.

12 Гра « Відлуння» Читання з другом

Одна дитина читає склад. Друга має знайти цей склад, показати і прочитати ще раз.

13 Читання слів з літерою «д»

дід       сад         вудка

лід       клад       складка

слід      склад     слідкувати

– Прочитаємо слова мовчки. А зараз Дмитрик прочитає слова з першого стовпчика, а ви послухайте, придивіться.

– Що побачили очі? (Змінилася літера. Дід- лід)

– Що почули вушка? (Зовсім інше слово.) Ось, як одна літера може змінити значення слова.

Лід- слід. Прочитаємо разом. Що трапилося, чому знову змінилося значення слова? Яку літеру дописали?

Тепер ви розумієте, як важливо при читанні, під час письма бути дуже уважними. Бо важлива кожна літера, як і кожен з нас.

Спробуємо дослідити, як змінюються слова в другому стовпчику. (Одна дитина читає.) Був сад, а став …  . (Клад з золотими монетами) Був клад, а став … .( Склад  –місце де тримають товар, меблі, одяг, посуд.)

– Прочитайте слова в  третьому стовпчику. А ці слова нам говорять про те, що ми маємо продовжити слідкувати за тим, що буде відбуватися на уроці далі.

14. Фізхвилинка 

– Погляньте і  наш кленок  теж порухав гілочками.

Ми з вами продовжуємо працювати над лексичним значенням слів. Погляньте на світлини. Я буду читати тлумачення слова, а ви міркувати про яку професію іде мова.

Професія, пов'язана з підтриманням чистоти і порядку у дворі, біля будинку і на вулиці. (Двірник) 

 Людина, яка доглядає за садом, парком. (Садівник)

Прочитаємо слова, які допоможуть нам пояснити , як утворилися назви цих професій.

То від яких слів утворилося слово двірник? Це слова родичі.

Від яких слів утворилося слово садівник? Як добре, що в світі є багато професій. І ви зможете собі обрати професію по душі.( Вчитель запитує дітей про їх мрії.)

III Заключна частина.

 Дослідження тексту

Повправляємося у вимові слів

Навесні         (Події в тексті будь відбуватися весною)

подалі    

дорослі

висадили

радив

1 Виразне читання тексту вчителем    

Що робили діти? Коли вони висаджували дерева?

2 Читання абзацами з елементами бесіди

I абзац

Ким працює тато Данилка? Куди він радив садити липи і клени? А тополі?

II абзац

Скільки дерев посадив Дмитрик? Які дерева він посадив? Які дерева посадив Данилко? Що робив Дениско?

III абзац

Що робили Даринка і мама? Прочитайте ще раз останнє речення. То яким тепер буде двір?

Доберіть до тексту заголовок. Чи ростуть біля ваших будинків дерева? Чи доводилося вам щось садити? Дбайте про чистоту своїх дворів, не зривайте квіти, не ламайте дерева, кущі.

IV Підсумок уроку

Ось і підійшло до кінця наше гостювання у літери «д». Весь час вона доглядала за нашим деревцем. Подивіться, як воно змінилося. А чарівниця осінь прикрасила наш клен. Сьогодні вона прощається з нами і ще раз нагадує яка вона                                                         гарна.

Літера «д» надіслала нам повідомлення. Прочитаємо його разом. (Дякую!)

І ми подякуємо літері за нові знання та розкажемо про те, що вам сподобалося, чого ви навчилися? Що нового дізналися?

Літера «д» навчила нас читати склади, слова, працювати в парах, групах. Літера «д» дуже старалася! І я вам, діти, дякую за роботу!

V Cамооцінювання

 

Кому сьогодні на уроці працювати було легко і цікаво підніміть зелену цеглинку. Хто вважає, що міг працювати краще підніміть жовту цеглинку. Хто відчував труднощі під час читання просигналізуйте червоною цеглинкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              

1

 

docx
Додано
23 грудня
Переглядів
3
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку