Конспект уроку містить проблемні питання, що дозволить зацікавити учнів на уроці та спияє формуванню критичного мислення дітей.Використання набутих знань під час виконання практичної роботи.
Тема: Набута поведінка
Мета: Ознайомитися з поняттями «умовний рефлекс», формувати вміння робити аналіз і синтез: закріпити на практиці практичні вміння та дотримання правил техніки безпеки під час виконання лабораторної роботи №10 «Безумовні і умовні рефлекси»
Тип уроку: комбінований
Обладнання: фотографії, малюнки, що дозволяють характеризувати набуту поведінку людини.
Хід уроку.
І.Організаційний момент. (3 хв.)
Привітання з хорошим днем.
Учитель.
Проблемне питання. Чи можуть безумовні рефлекси забезпечити виживання організму в умовах швидкозмінного середовища?
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (5 хв.)
Виконання різнорівневих завдань (індивідуальні та групові завдання)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (обговорення проблем) (15 хв.)
Питання: Як ви вважаєте, що таке умовні рефлекси?
Сходинки до утворення умовного рефлексу:
Для утворення умовного рефлексу необхідне поєднання в часі певної зміни в навколишньому середовищі зі здійсненням певного безумовного рефлексу.
Питання: Чи зберігаються умовні рефлекси протягом всього життя?
Умовні рефлекси несталі, вони можуть формуватися й зникати залежно від умов середовища. Безумовні рефлекси здійснюються у відповідь на певні подразнення, а умовні рефлекси можуть виникати під дією найрізноманітніших подразнень умовні рефлекси істотно розширюють спектр адаптивних можливостей організму, а їхня швидка динамічна зміна надає поведінці високого ступеня пластичності.
Творчі групи виділяють спільні для всіх умовних рефлексів ознаки
ІV. Закріплення вивченого матеріалу. (10 хв)
Виконання лабораторної роботи №10 «Безумовні й умовні рефлекси людини»
V. Оцінювання роботи (5хв )
VIРефлексія уроку. (5 хв.)
Чи сподобалося урок?
Що запам’яталось?
VII. Домашнє завдання. (2 хв.)
1Вивчити & виконати завдання 4 - 5