Виступ на секційному засіданні районого методичного об`єднання вчителів предметів природничого циклу на серпневій учительській конференції. Матеріали зібрані на основі власного вчительського досвіду
Використання тренінгових технологій на уроках біології
Номер слайду 2
І. Вступна частина зворотний зв’язок; виявлення очікувань; знайомство; повторення правил. Структура тренінгу
Номер слайду 3
ІІ. Основна частина. Теоретичний блок Практичний блок Допоміжні вправи Структура тренінгуІнтерактивні презентаціїінформаційні повідомленнямозкові штурмиміні-лекції з елементами бесідисамонавчання і взаємонавчаннявідповіді на запитанняопитування думокробота в групахвиконання проектіваналіз історій і ситуаційрольові ігриінсценуваннякеровані дискусії і дебатиоб’єднання в групивправи на зняття м’язового та психологічного напруження-руханки
Номер слайду 4
ІІІ. Заключна частина підведення підсумківзворотний зв’язок за тематикою поточного тренінгурелаксаціяпроцедури завершення тренінгу Структура тренінгу
Номер слайду 5
Тренінгові вправи. Вправа «Знайомство»Мета: зняти психологічне напруження, створити умови для ефективної праці. Вправа «Правила групи»Мета: створити атмосферу відкритого, розкутого й дружнього спілкування, забезпечення демократичної дисципліни. Вправа «Наші очікування»Мета: отримання зворотного зв’язку від учасників тренінгу. Вправа «Інформаційне повідомлення(презентація)»Мета: підвищення активності учасника, його особистий внесок. Вправа «Робота в групах»(колаж, презентації, обговорення)Мета: організація самостійного опрацювання матеріалів уроку. Вправа «Мозковий штурм»(бліц-турнір)Мета: систематизація отриманної інформації, виявлення проблем у дітей при вивченні матеріалу. Вправа «Руханки»Мета: зняття м’язового та емоційного напруження. Вправа «Відкритий мікрофон»Мета: отримання зворотного зв’язку. Вправа «Прощання»
Номер слайду 6
Вправа І. „Знайомство”(Мета: самопізнання і самовираження за допомогою метафоричних засобів)Вправа ІІ. „Правила роботи групи”(Мета: підтримання демократичної дисципліни). Вправа ІІІ. „Зворотний зв’язок”(Мета: актуалізація опорних знань). Вправа ІУ. „Очікування”(Мета: активізувати увагу групи, виявити індивідуальні очікування). Вправа У. „Інформаційна презентація.(Мета: підвищення активності учасника і його особистого внеску). Вправа УІ Головоломка.(Мета: закріплення одержаних знань). Вправа УІІ Руханки (Мета: Зняття м‘язового та емоційного напруження)Вправа УІІІ Колаж.(Мета: активізувати самостійне опрацювання значення молюсків). Вправа ІХ „Бліц - турнир”(Мозковий штурм)Вправа Х. „Очікування”.(Мета: чи виправдалися індивідуальні очікування). Вправа ХІ „Зворотний зв‘язок”. (Мета: домашнє завдання). Вправа ХІІ „Прощання”. Урок – тренінг„Клас Головоногі. Значення головоногих у природі та житті людини”
Номер слайду 7
1. Організованість.2. Вміння слухати.3. Толерантність.4. Взаємоповага.5. Не критикувати.6. Посмішка.7. Правило піднятої руки.8. Регламент.9. Не запізнюватись.10. Добровільність. 11. Говорити по черзі.12. Бути активним. Правила групи