17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Урок "Написання малої букви м, складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток зв'язного мовлення (Сім'я).

Про матеріал
Конспект уроку має за мету ознайомити учнів з малою рукописною буквою м; навчити її писати. Формувати вміння читати і писати склади та слова з буквою м. Розвивати спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати, розповідати за малюнком. Виховувати охайність, старання, прагнення допомагати своїм рідним, цінувати свою родину.
Перегляд файлу

Тема. Написання малої букви м, складів, слів і речень

           з вивченими буквами. Розвиток звязного мовлення

           (Сімя).

Мета. Ознайомити учнів з малою рукописною буквою м; учити її писати.

             Формувати вміння читати і писати склади та слова з вивченими

             буквами. Удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита.

             Розвивати спостережливість, мовлення, уміння аналізувати, порів-

             нювати, розповідати за малюнком.

             Виховувати охайність, старання, прагнення допомагати своїм

             рідним, цінувати свою сімю.

Обладнання: плакат для складання «асоціативного куща» з малюнком ро-

   дини в центрі,малюнки для роботи в групах, таблиця-зразок написання букви  м, цеглинки LEGO.

Тип  уроку: комбінований.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, громадянська, здоровязбережувальна.

                                    Хід  уроку

I.Організація  класу

(Емоційне налаштування на урок.)

Всі мерщій сідайте, діти!

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

Руку вчасно підіймати.

І, щоб не було мороки,

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо!

II.Актуалізація  опорних  знань

  1. Гра «Впізнай  слово».

     сіл,  толі,  нила,  елв,  пала,  алн, скали (ліс, літо, лани, лев, лапа, лан,лиска)

  1.  Гра «Велика – маленька».  (Використання цеглинок LEGO)

Слово з великої букви – червона цеглинка;  слово з маленької букви – зелена цеглинка.

Лола, лікар, Лариса, ласкавий, Лука, леопард, Люда, любов, лінь, Леонід, ложка, Левко, Леся.

  1. Стратегія  «Входження в картину».

 

C:\Users\Vita\Desktop\Сім'я картинки\96167171_134465051534770_6527606822491127808_n.jpg

  • Кого ви бачите на картині?
  • Як можна назвати цих людей одним словом?
  • Який у всіх настрій?  Чому?
  • Як ви гадаєте ця родина дружна?
  • Чи велика ця родина?  Доведіть.
  • А ваша родина велика?
  • Чи люблять в родині тварин? Доведіть.
  • Складіть речення .

III.Повідомлення  теми  і  мети  уроку

Складання «асоціативного куща» до слова сімя.

  • Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово сімя?
  • Сьогодні на уроці ми будемо пригадувати нашу сімю, родину, навчимося писати нову букву.

IV.Робота  над  темою  уроку

  1. Робота над скоромовкою.
  • Слухання скоромовки учнями.

                    Мавпенятко мовить: «Мамо,

                    Масла, моркви, маку мало.

                    Миска, мамочко, мілка,

                    Мало містить молока».

  • Бесіда.
  • Про яку тваринку йдеться в скоромовці?
  • Чого мавпенятку було мало?
  • До кого зверталося мавпенятко?
  • Яка миска у тваринки? Що означає слово «мілка»?
  • Чого в мисці було мало?
  • Які звуки зустрічаються найчастіше?
  • Назвіть слова зі звуком  [м].
  • В яких словах заховався звук  [м' ]?
  • Якою буквою на письмі позначаються ці звуки?
  • Промовляння скоромовки:  всі разом, дівчатка – окремо, хлопчики – окремо, в парах.
  • Складання речень за змістом скоромовки.
  1. Звуковий аналіз слів : мама, мавпенятко.
  2. Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Час вставати, (встати, вийти із-за парт)

Будемо відпочивати.

Три, чотири! Присідаймо!  (присідання)

Швидко втому проганяймо.

Пять, шість! Засміялись!

А іще понахилялись.  (нахили тулуба вліво-вправо, вперед-назад)

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,  (стрибки на місці)

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.  (біг на місці)

Сім, вісім! Час настав

Повернутися до справ.

  1. Графічний аналіз рядкової букви  м.
  • Погляньте на рукописну малу букву  м. З яких елементів вона складається? Скільки їх?
  • Який з цих елементів зустрічається в буквах  а, у, л, и ?
  • Порівняйте друковану й рукописну букви  м.
  • Що вам нагадує буква  м? На що вона схожа?
  1. Робота над загадкою.

Ніг не має,

А по дорозі ганяє.   (Машина)

  • Які машини ви знаєте?
  • Складіть речення з цим словом.
  1. Робота в зошитах  (с.33)
  • Розгорніть зошити. Що ви бачите на малюнку?
  • Яка це машина?
  • Візьміть олівці і спробуйте провести машину по дорозі.
  1. Пояснення написання рядкової букви  м. Зразок написання букви.
  • Мала буква  м  складається з трьох елементів: переднього плавного і двох похилих паличок із заокругленням внизу.
  • Починаємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії. Заокруглюємо праворуч і піднімаємось похило вгору до верхньої рядкової лінії, звідки, не відриваючи руки, пишемо похилу вниз, яку біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч і піднімаємо вгору до верхньої рядкової. Знову ,не відриваючи руки, опускаємось униз до нижньої рядкової і заокруглюємо елемент праворуч майже до середини рядка.
  • Пишемо під такт: «раз-і-два-і-три-і».
  1. Написання малої букви  м:
  • обведення  на сторінці зошита;
  • письмо пальчиком на парті;
  • письмо у повітрі;
  • письмо у робочому рядку зошита.
  1. Пальчикова гімнастика.

                             Миша

                     У норі принишкла миша.

                     А у нірці в миші – тиша.

                     Може, миша в нірці пише?

                     Може , миша там читає?

                     Може, миша кашоварить,

                     Мишенятам кашу варить?

Середні та безіменний пальці впираються у великий. Вказівний і мізинець зігнуті в дуги і притиснуті до середнього з безіменним.

  1. Написання складів з рядковою буквою  м.(Пояснення способу поєднання букв).
  2. Письмо слів. Складання речень із записаними словами.
  3. Списування речення.
  • Прочитайте речення. Скільки в ньому слів?
  • Які слова пишуться з великої букви? Чому?
  • Що стоїть в кінці речення?
  • Спишіть речення.
  1. Руханка з цеглинками LEGO

Ми цеглиночки візьмемо,

Руханку дружньо проведемо.

Синя в ручку – покружляєм,

З жовтою – поприсідаєм.

Голубенька у руках – політаємо, як птах.

Вже зелену брати час, бо робота є у нас.

  1. Розвиток зв’язного мовлення з теми  «Сім’я».
  • Вправа «Вільний мікрофон».
  • Продовжте речення: «Сімя – це…  
  • Технологія «Крісло автора». Розповіді «Моя сімя».
  • Робота за малюнком (с. 34).  Робота в парах.
  • Поспілкуйтеся з сусідом по парті і розкажіть про родину, зображену на малюнку. Дайте всім імена. Розкажіть, ким працюють дорослі.
  • Розповіді дітей.
  • C:\Users\Vita\Desktop\Сім'я картинки\95614165_134464741534801_7723287359344607232_n.jpgРобота  в групах.

C:\Users\Vita\Desktop\Сім'я картинки\95569292_134464618201480_100997706448633856_n.jpg 

 

                                                                                                                                                                            

                                                 

 

 

 

C:\Users\Vita\Desktop\Сім'я картинки\95608180_134464761534799_9189491805815570432_n.jpgC:\Users\Vita\Desktop\Сім'я картинки\96234596_134464591534816_4066034715805614080_n.jpg                        

 

 

 

 

-Обговоріть,  які домашні справи роблять діти.

- Пригадайте, що вже вмієте робити ви.

- Складіть речення.

* Гра  «Відпочинок у сімі» (робота в групах).

Кожна група отримує картку із зображенням предмета:

     1 група – мяч;                     2 група – автомобіль;

     3 група  - рюкзак;                4 група – книжка.

Завдання: скласти розповідь про відпочинок сімї, зважаючи на отриманий малюнок.

V.Підсумок уроку.  Рефлексія.

1.Вправа «Незакінчене речення».

- Доповніть мої речення.

- На уроці ми навчилися писати    .

- Буква  м  позначає    .

- Буква  м  має  три    .

- Слово  мама  має два    .

- Сімя – це    .

- Моя сімя -    .

2. Гра «Знайди малюнок».

На сторінці зошита обвести малюнки, назви яких містять звуки [ м ] ,  [ л ].

  • Покажіть, який у вас настрій.
  • Позначте його на сторінці зошита.
  • Дякую за роботу!

 

docx
Додано
8 травня
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку