Урок "Написання рядкової букви я, складів, слів і речень з вивченими буквами.Списування друкованого речення. Розвиток зв'язного мовлення (Птахи)

Про матеріал
Конспект уроку має за мету ознайомити учнів з малою рукописною буквою я. навчити її писати Удосконалювати уміння списувати друковані речення. Збагачувати й активізувати лексичний запас учнів. Розвивати мовленнєві навички, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Формувати компетентності спілкування державною мовою, природничу та соціальну компетентності. Виховувати бережливе ставлення до птахів, прагнення допомагати їм у скрутний час, пізнавальні інтереси.
Перегляд файлу

Тема.  Написання малої букви я, складів, слів і речень з    

           вивченими буквами. Списування друкованих речень.    

          Розвиток зв’язного мовлення (Птахи)

Мета. Ознайомити учнів з малою рукописною буквою я, навчити її писати. Формувати вміння читати і писати склади і слова з вивченими буквами, списувати друковані речення. Розвивати увагу, мовленнєву і пізнавальну активність, творчу уяву, мислення, вміння порівнювати, робити висновки.

Формування компетентності спілкування рідною мовою, природничу і соціальну компетентності.

Виховувати пізнавальні інтереси, бережливе ставлення до птахів, прагнення допомагати їм у скрутний час.

Обладнання:предметні малюнки із зображенням птахів, таблиця – зразок написання букви, цеглинки LEGO, листочки з рукописною буквою  я.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно – літературна, соціальна, природнича.

                                Хід   уроку

I.Організація  класу

Емоційне налаштування на урок

                                  Нумо, діти, підведіться.

                                  Всі приємно посміхніться!

                                  Пролунав уже дзвінок,

                                  Починаємо урок!

II.Актуалізація  опорних  знань  учнів

  1. Гра «Спіймай букву»  (Цеглинки LEGO)

Слова, в яких є буква я – синя цеглинка;

слова, в яких немає букви я – червона цеглинка.

Сова, ясен, сосна, явір, бук, ягідка, тополя, горобина, ялівець, лелека,

яструб,  орел, перепілка, ялинка, шпак, журавель, суниця.

  • На скільки груп можна розділити слова? Які саме?
  1. Робота над чистомовкою – добавляночкою  «Щоб язичок був слухняним».

Уля-уля-уля – кує в лісі …  (зозуля).

Ець-ець-ець – зацвірінькав …(горобець).

Иця-иця-иця – нищить комах … (синиця).

Ак-ак-ак – ходить по лану …(грак).

Ята-ята-ята – у ластівки - …(ластів’ята).

Узі-узі-узі – птахи – наші … (друзі).

Ів-ів-ів – не турбуй … (птахів).

  • Чому птахів називають пернатими друзями?
  • Яку користь вони приносять?
  • Чим радують нас?
  • В яких назвах птахів «заховалася» буква я?
  1. Звуко-буквений аналіз слів: зозуля, синиця, ластів’ята.

III.Повідомлення  теми  і  мети  уроку

  • Як ви гадаєте, діти, яку букву ми сьогодні будемо вчитися писати? А про кого будемо говорити?
  • Що нового ви хотіли б дізнатися?  Чого навчитися?

IV.Вивчення  нового  матеріалу

  1. Графічний аналіз рядкової букви  я.
  • Розгляньте рукописну рядкову букву  я. Із яких елементів вона складається?
  • В яких буквах ви зустрічали ці елементи?
  • Порівняйте друковану і рукописну букви Чим вони схожі і чим відрізняються?
  • Порівняйте рукописні буки я, л, м, і. Що в них спільного?
  • За ознаками відгадайте, що це.

                            Соковиті, запашні,

                            Рум’яненькі чарівні.   (Яблука)

  • На партах у вас є листочки з рукописною буквою я.
  • Перетворіть її на яблучко. (Демонстрація малюнків учнів).
  1. Робота за сторінкою зошита. (с. 24)
  • Подивіться на малюнок. Що ви бачите?
  • Яблучка розсипалися по сторінці. Вони просять нас обвести їх і пригадати, якими вони бувають.

Обведення яблучок .

  1. Пояснення і демонстрація написання рядкової букви  я.
  • Мала буква я складається з трьох елементів: плавного переднього елемента, овалу і похилої палички із заокругленням унизу.
  • Починаємо писати трішки вище нижньої рядкової лінії рухом униз і плавним переходом на рух угору до верхньої рядкової, де заокруглюємо ліворуч, утворюючи овал. Третій елемент пишемо від верхньої рядкової. Ведемо пряму похилу, торкаючись першого елемента, і заокруглюємо праворуч біля нижньої рядкової майже до середини рядка.
  • Пишемо під такт: «раз-і-два-і-три-і».
  1. Пальчикова гімнастика.

                              Пташенята у гнізді

                           Полетіла пташка-мати

                           Малюкам жуків шукати.

                          А малята не літають –

                          Із гніздечка виглядають.

Усі пальці правої руки обхопити долонею. Утворити «гніздо». Ворушити пальцями правої руки. (Створюється враження, що у «гнізді» - «живі пташенята»)

  1. Робота в зошитах.
  • Обведення букви я в яблучках.
  • Написання букви я у повітрі.
  • Написання букви я пальчиком на парті.
  • Написання букви я у робочому рядку.
  1. Письмо складів і слів із рядковою буквою я.
  • Пояснення способу поєднання буквосполучень:

ям – нижнє безвідривне;    яв – верхнє безвідривне;

яр – верхнє безвідривне;    яб – середнє відривне.

  • Утворення слів із записаними складами.
  • Гра «Шифрувальники».
  • Розшифруйте слова:  амя, кияз, аябн,  каям.
  • Поясніть значення слів.
  • Складіть з одним із слів речення.
  • Запишіть слова в зошити.
  1. Списування  речень.
  • Прочитайте перше речення. Скільки в ньому слів? (Чорниця і суниця – ягоди.)
  • Як починаємо писати речення?
  • Що поставимо в кінці речення?
  • Запишіть перше речення.
  • Продовжіть речення.

Помідор і огірок - …  .

Яблуко і слива - …  .

Дуб і береза - …  .

Дятел і сойка - …  .

  • Прочитайте друге речення. (І кавун – ягода.)
  • Про яку ягоду ви дізналися? А чи знали ви , що кавун теж ягода?
  • Чому на вашу думку кавун відносять до групи ягід?
  • Скільки слів у реченні? З якої букви почнемо писати? Чому?
  • Запишіть друге речення.
  1. Фізкультхвилинка.

Виростем великими –           (Стрибки, руки вгору.)

Яблук нарвемо.                     (Імітація рухів зривання яблук.)

В кошики великі                   (Розвести руки в сторони.)

Ми їх складемо.                    (Присісти, імітація складання яблук.)

V.Розвиток  зв’язного  мовлення

1. Робота за малюнком зошита (с. 26).

- Розгляньте малюнки. Яких пташок ви впізнали?

- Поєднайте назву пташки з її зображенням.

- Що цікавого ви знаєте про цих пташок?

2. Цікаві  факти  про  птахів.

* Науці відомо понад 10 000 різновидів нині існуючих птахів.

* У птахів піря важить більше ніж скелет.

* Найбільший птах у світі – африканський страус.

* Найменшим птахом на нашій планеті є колібрі-бджілка.

* Найбалакучішим птахом вважається жако(сірий папуга).

* Ківі є єдиним птахом на планеті, що не має крил.

3. Гра «Хто як співає?»

Лелеки                                   курличуть.

Солов’ї                                  цвірінькають.

Горобці                                 скрекочуть.

Зозулі                                    тьохкають.

Журавлі                                клекочуть.

Сороки                                 кують.

  1. Прочитати і пояснити прислів’я. (Робота в парах)
  • Сова соколу не пара.
  • Не вчи орла літати, а соловя співати.
  • Кожній пташці своє гніздо миле.
  • Де багато пташок, там нема комашок.
  1. Робота за сторінкою зошита. (Робота в групах)
  • Обговорити, про яких птахів складені прислів’я. Довести свою думку.
  • Порівняти малюнки. Знайти відмінності. Замалювати стільки кружечків, скільки відмінностей.
  1. Бесіда.
  • Яку користь приносять птахи?
  • Як ми, люди, можемо віддячити їм?
  • Коли птахам найбільше необхідна наша допомога?
  • Складіть невеличку розповідь «Як можна допомогти птахам»  (Робота в групах).

7. Презентація роботи груп.

V.Підсумок  уроку.  Рефлексія

1.Вправа  «Вільний мікрофон».

- Яку букву навчилися писати на уроці?

- Які звуки вона позначає на початку складу?

- Який звук позначає буква я у складах  ря, ня, тя ?

- Назвіть слова з буквою я.

- Що нового дізналися?

2. Гра  «Можна – не можна» ( Цеглинки LEGO).

Зелена цеглинка –можна;        червона – не можна.

  • Зробити годівницю.
  • Руйнувати пташині гнізда.
  • Поводитись у лісі тихо.
  • Спостерігати за птахами.
  • Кидати в птахів каміння.
  • Робити і розвішувати шпаківні.
  • Галасувати у лісі, у парку, у садку.

3. Вправа  «Тістечко».

Кожен учень має зображення  тістечка. Пропонується розфарбувати його у певний колір. 

Зелений – учень задоволений своєю роботою.

Жовтий – працював добре, але міг би й краще.

Червоний – робота не вийшла, собою не задоволений.

  • Дякую за роботу!

 

 

 

 

 

          

 

docx
Додано
20 травня 2020
Переглядів
2220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку