Урок "Населення. Держави Північної Америки. Звязок України з державами Північної Америки"

Про матеріал

Розробка уроку географії для у 7 класі на тему "Населення. Держави Північної Америки. Україна і держави Північної Америки. Практична робота № 9 (закінчення). Позначення на контурній карті держав Північної Америки та їх столиць."

Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Радовельська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з географії

для учнів 7 класу на тему:

"Населення. Держави Північної Америки.

Україна і держави Північної Америки.

Практична робота № 9 (закінчення).

Позначення на контурній карті держав

Північної Америки та їх столиць."

 

 

 

 

Підготувала

вчитель географії

Радовельської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

Белан

Ніна Володимирівна

 

 

 

 

 

2018

Тема. Населення. Держави Північної Америки. Україна і держави Північної Америки. Практична робота № 9 (закінчення). Позначення на контурній карті держав Північної Америки та їх столиць.

 

Мета. Навчальна: поглибити й систематизувати знання про особливості заселення Північної Америки, кількісний, расовий та етнічний склад населення материка; сформувати в учнів уявлення про особливості політичної карти материка та зв’язки України з країнами Північної Америки.

Розвивальна: розвивати мислення учнів, вміння працювати з картами атласу; вдосконалювати практичні вміння та навич­ки характеризувати населення материка.

Виховна: виховувати інтерес до материка Північної Америки, повагу до представників інших національностей, рас, матеріальних та духовних надбань інших народів.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: карта світу, політична карта Північної Америки, підручники, атласи, зошити для практичних робіт, робочі зошити, роздатковий матеріал за темою (рейтингові картки, додатки до опорно-логічної схеми, таблиці «Найбільші держави Північної Америки»),наочний матеріал – фото та ілюстрації.

 

Опорні та базові поняття:  населення, етнічний склад населення, площа території, південь і схід материка — райони, що в першу чергу заселялись європейцями, найбільші міста, густота населення, корінні жителі — індіанці, ескімоси, алуети, столиці держав.

 

Географічна номенклатура: країни: Канада, Мексика, США, Куба, Панама, Коста-Ріка, Нікарагуа, Гондурас, Гватемала; столиці країн: Оттава, Мехіко, Вашинґтон, Гавана, Панама, Сан-Хосе, Манагуа, Тегусігальпа, Гватемала.

 

Очікуванні результати: Після цього уроку учні зможуть: характеризувати населення Північної Америки, його сучасний склад; називати найбільші держави материка, наводити приклади зв’язків з Україною; показувати на карті об'єкти географічної номенклатури.

Наскрізні змістові лінії: Громадянська відповідальність: учні установлюють  залежність  між  рівнем  соціального  розвитку  країн  і станом  природних  комплексів.

Підприємливість і фінансова грамотність: розуміння  важливості  різних  напрямків  взаємозв’язків  між  Україною  та  країнами  Північної  Америки

Міждисциплінарні та міжпредметні зв’язки: історія, біологія.

 

 

 

 

План уроку

I. Організація учнів до уроку (1–2 хв.). Перевірка присутніх, підготовка робочих місць, організація уваги присутніх. Створення позитивного психологічного настрою.

II. Перевірка засвоєння попереднього матеріалу (3-5 хв.). Перевірка якості, повноти й правильності засвоєного матеріалу, який вивчався на попередніх уроках. За допомогою використання прийому «Картографічна розминка» виявити прогалини у знаннях дітей. Ліквідувати їх у ході взаємоперевірки.

III. Мотивація навчальної діяльності учнів. (2–3 хв.). Збудження ін­тересу учнів до обговорюваної теми й розумової активності, підготовка до свідомого сприйняття нового матеріалу. Словесний метод (розповідь) – зв'язок навчального матеріалу з реаліями життя.

 IV. Повідомлення теми, мети та завдань (1–2 хв.). Оголошення теми уроку, його місця в навчальній темі, постановка досяжних завдань перед учнями.

V. Вивчення нового матеріалу (15–20 хв.). Послідовний виклад навчального матеріалу теми уроку за планом

1. Населення Північної Америки.

2. Політична карта материка.

3. Зв'язок України з державами Північної Америки.

Робота в групах.

Розповідь з демонстрацією: наочних посібників, використанням мультимедійних засобів навчання.

Робота з атласом.

Слово вчителя, виступ учнів з підготовленими міні проектами про найбільші держави материка, які отримали випереджаюче навчання.

Прийом «Картографічний практикум»

Прийом «Цікаве про зв'язок з Україною»

VI. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу (5–6 хв.).

Висновки з основних питань навчального матеріалу теми, закріплення отриманої навчальної інформації шляхом виконання системи вправи - прийом «Інтелектуальна розминка».

VII. Підсумкова частина заняття (3–5 хв.). Підбиття підсумків заняття, рефлексія, виставлення та коментування оцінок – прийом «Роблю висновок»

VIII. Повідомлення домашнього завдання та його коментування (1–2 хв.).


Хід уроку

I. Організація учнів до уроку (1–2 хв.). (слайд 2)

- Доброго дня! Сідайте, будь ласка. Перш за все, хочу привітати вас та побажати гарного настрою, натхнення, радості та добра.

Перед тим, як розпочати урок, я б хотіла, щоб ви посміхнулися мені, а тепер нашим гостям, та звичайно ж один одному; будьте уважними і доброзичливими; нехай ваш гарний настрій та володіння собою допомагають вам бути активними на уроці; аналізуйте нове; не бійтеся помилятися, продемонструйте знання, память, увагу, досвід. Я зичу вам успіхів!

А зараз пропоную сісти зручніше.

Перевірка присутніх на уроці.

Діти, зверніть увагу, у вас на партах лежать рейтингові картки оцінки ваших знань. Підпишіть її. Ваше завдання: на кожному етапі уроку виставляти зароблені бали до певної колонки (це буде і самооцінка, і оцінка товаришів, а також оцінка вчителя). На основі середньої кількості балів такої картки – вам буде виставлена оцінка за урок.

II.Перевірка засвоєння попереднього матеріалу (3-5 хв.).

На попередніх уроках ми вивчили з вами материк Північна Америка.

Давайте перевіримо ваші знання.

Прийом «Картографічна розминка» (слайд 3-4)

Я буду називати певну характеристику географічного об’єкта Північної Америки, ваше завдання відгадати, що це та підписати на контурній карті номер цього об’єкту.

Наприклад, підпишіть будь ласка, гори, які знаходяться на південному сході материка (Аппалачі). На місці розташування гір ставимо 1. Всі зрозуміли завдання?

Отож, №1 – затока, яку ще називають «мішок з льодом» - Гудзонова,

2 – найбільший острів на земній кулі – Гренландія,

3протока на заході материка, яка відокремлює Північну Америку від Євразії – Берингова,

4 – водоспад, назва якого ірокезькою означає «гуркіт води» - Ніагарський,

5 – найбільша річка Північної Америки – Міссісіпі,

6 – об’єкти, які утворюють величезне скупчення прісної води в Західній півкулі – Великі озера,

7 – море, яке омиває Великі та Малі Антильські острови – Карибське,

8 – найсхідніша точка материка, що знаходиться на півострові Лабрадор – м. Сент-Чарлз,

9 – по чому проходить південна межа материка Північна Америка – Панамський перешийок – Панамський канал,

10 – позначити об’єкт, який був названий в честь англійця Александра Маккензі – дослідника південно-східної та північної частини Америки – річка Маккензі,

11 –  географічний об’єкт – найбільший у світі – знаходиться в арктичному та субарктичному кліматичних поясах – Канадський арктичний архіпелаг,

12 – півострів, що знаходиться на заході материка в області висотної поясності – Аляска.

Тепер обміняйтеся контурними картами, перевіримо чи правильно ви виконали завдання. (Викликаю одного учня до дошки).

Будь ласка, покажи де ти поставив 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12? Назви ці об’єкти.  (слідкую за правильністю демонстрації, за роботою з картою)

Тепер підрахуйте кількість правильних відповідей ваших однокласників, кожна правильна відповідь – 1 бал.

Виставте кожен свою оцінку до рейтингової картки.

Підсумок: ми повторили з вами географічну номенклатуру з теми Північна Америка та узагальнили ваші знання. Я маю надію, що ви не допустили помилок, а якщо знайшлося декілька, то ви запам’ятали правильні відповіді і тепер помилятися не будете.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (2–3 хв.).

Чи уявляв собі Христофор Колумб, вирушаючи на пошуки західного морського шляху до Індії, масштаби свого відкриття? Що сталося б із доколумбовими цивілізаціями на материку в разі набагато пізнішого відкриття цих земель європейцями? Ці питання й дотепер викликають хвилювання та суперечки сучасних вчених. Але історію нікому ще не вдавалося повернути назад. Населення Північної Америки, як і Південної сформувалося внаслідок європейської колонізації материка. Але склад населення цих двох материків дуже різний: якщо у Південній Америці переселенці змішувалися з корінним населенням, то у Північній Америці більша частина індіанців була винищена колонізаторами чи витіснена у резервації, вихід за межі яких ще на початку ХХст. вважався злочином. У Північній Америці розташовані економічно високорозвинені держави, країни «великої сімки» - США та Канада. Вони займають величезні території.

Проте держави Центральної Америки не такі великі за площею, зі значно меншим населенням та нижчим рівнем розвитку господарства. Отже, в економічному плані Північна Америка – материк неоднаковий. Різноманітне й населення материка. Які ж ще контрасти існують у Північній Америці? Про це поговоримо сьогодні на уроці.

IV. Повідомлення теми, мети та завдань (1–2 хв.).

Отож, розгорніть свої робочі зошити. Запишемо тему нашого уроку.     

Тема уроку «Населення. Держави Північної Америки. Україна і держави Північної

Америки. Практична робота № 9 (закінчення). Позначення на контурній карті держав Північної Америки та їх столиць.». (слайд 5)

Сьогодні на уроці ми повинні: (слайд 6)

  • поглибити свої знання про особливості заселення материка;
  • дізнатися про кількісний, расовий та етнічний склад населення Північної Америки;
  • ознайомитися з політичною картою материка;
  • встановити, які існують зв’язки країн Північної Америки з Україною;
  • вдосконалити практичні вміння і навички характеризувати населення материка.

У ваших рейтингових картках є також колонки «Знаю», «Хочу дізнатися», «Дізналися, зрозуміли, навчилися». Заповніть будь ласка швиденько І та ІІ колонки, те що ви можливо вже знаєте про населення та держави Північної Америки, те що ви найбільше хотіли б дізнатися нового з теми. А в кінці уроку заповнивши колонку ІІІ, дізнаємося чи справдились ваші сподівання.

На уроці ми будемо працювати за таким планом:

План уроку (слайд 7)

1. Населення Північної Америки.

2. Політична карта материка.

3. Зв'язок України з державами Північної Америки.

V. Вивчення нового матеріалу (15–20 хв.).

1. Населення Північної Америки.

Робота в групах.

Діти, у вас на партах лежать аркуші з заголовком «Населення Північної Америки». Ви вже знаєте, що населення може бути корінним, прибулим та змішаним. Згадаймо, корінне населення це - ? (народи, та їх нащадки, які проживають на певній території споконвіків), яке називаємо прибулим - ? (народи, які заселились під час колонізації, еміграції та інших історичних причин), змішаним - ? (нащадків корінних жителів з прибулими, або нащадки різних рас прибулих народів).

Давайте складемо опорно-логічну схему про населення материка.  Попрацюємо в групах по 4 чоловіки.

Завдання першої групи: користуючись атласами та матеріалом підручника, визначити представників корінного населення Північної Америки, описати їх зовнішні ознаки.

Завдання другій групі: охарактеризувати прибуле населення материка, та їх шляхи, умови переселення, описати зовнішній вигляд.

Завдання третій групі: дослідити змішане населення Північної Америки.

Представлення роботи груп з з демонстрацією ілюстрацій, складання опорно-логічної схеми.

Як вам уже відомо, далекі предки корінних жителів материка — індіанців і ескімосів, та алуетів — прийшли з Азії багато років тому, їх відносять до американської гілки монголоїдної раси.

Під назвою індіанці об'єднані численні етноси, які відрізняються за зовнішнім виглядом, культурою, мовою. До приходу європейців індіанські племена перебували на різному рівні розвитку. На вищому щаблі стояли народи Мексики й Центральної Америки — майя, ацтеки. У середні віки майя вже будували міста, мали свою писемність і сис­тему лічби, володіли технологією обробки металу.

На півночі материка й у Ґренландії збереглися невеликі поселення ескімосів і алеутів, які з’явилися на материку пізніше індіанців і стали освоювати арктич­ні та субарктичні території. Усього їхнараховується близько 60 тис. осіб.

Від XV ст. на материк стали прибувати переселенці з Європи. Іспанці на чолі з Е. Кортесом завоювали сучасну Мексику. На початок XVII ст. великою територією на східному узбережжі материка володіла Англія. У долині річ­ки Св. Лаврентія жили французи.

І якщо до початку колонізації кількість індіанців становила близько 80—90 млн. осіб, то два століття по тому вона скоротилася до 15 млн. осіб, а в наш час становить близько 1,6 млн осіб.

У 1619 р. до Америки прийшов перший корабель із чорними невільни­ками з Африки. Сьогодні нащадки рабів — афроамериканці — становлять понад 12 % населення США.

Основну ж частину сучасного населення Північної Америки становлять нащадки переселенців із різних країн Європи: англійців, ірландців, іспанців, французів, німців.

Чимало людей переселяються до США і Канади і в наш час. У цих країнах Північної Америки проживають багато наших співвітчизни­ків: українська діаспора тут налічує близько як 2,5 млн осіб.

Більшість населення Північної Америки – американці (у США) і канадці – розмовляють англійською мовою, а ті, що живуть у нижній течії річки Св. Лаврентія – французькою. Основною мовою населення Мексики і Центральної Америки є іспанська.

Великий приплив переселенців у XVIII—XIX ст. і досить високі показники народжуваності забезпечили швидке зростання кількості населення на материку. Однак, починаючи з другої половини ХХ ст., народжуваність стала знижуватися у США і Канаді.Винятком є країни на півдні материка. Загальна кількість населення материка становить 586 млн. осіб.

 

Населення-Північної-Америки.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з атласом

Давайте з Вами розгорнемо  атласи, знайдемо карту «Густота населення світу» с.14-15, але перш ніж працювати з нею давайте пригадаємо як на карті позначається найбільша густота населення, а як найменша? (кольорами: коричневий – густота понад 100 осіб на км2, світло-коричневий – 10-100 осіб на км2, жовтий – 1-10 осіб на км2, світло-жовтий – менше 1 особи на км2)

Завдання.

За картами атласу: а) визначте райони найбільшої густоти населення;

б) найменшої густоти населення.

в)поясніть причини нерівномірного розміщення;

У містах Північної Америки проживає близько 3/4 його населення. На Північноаме­риканському континенті розміщені найбільші міста світу: Мехіко (із передмістям близько 20 млн осіб), Нью-Йорк (7,5 млн), Лос-Андже­лес (3,6 млн), Торонто (4,5 млн), Монреаль (3,4 млн). (показую на карті)

Отже, ми встановили що найбільш заселеними є південь і схід материка, район Великих озер і острови Карибського моря, найменш заселені території півночі та гір. Внутрішні області Гренландії і деякі полярні острови зовсім безлюдні. Розміщення населення по території материка є нерівномірним і залежить, насамперед від історії заселення материка та його природних умов

Повернемося, до нашої схеми, ось так вона мала б виглядати. (слайд 8)

хто правильно розмістив зображення – підніміть руки (молодці), всі інші хто допустив помилки у схемі – виправте їх. Отож, що ми можемо сказати про склад населення Північної Америки?

А тепер, оцініть кожен сам свою роботу в групі, правильність відповідей та активність у прийняті рішень – максимальна кількість балів 8, та занесіть результати до картки.

2. Політична карта.

Слово вчителя, робота з зошитом

У Північній Америці та прилеглих до неї островах. 23 незалежні держави, 14 з яких є острівними та 9 мають вихід до вод світового океану. Крім того на континенті розташовані 18 залежних територій, що належать 5 державам (США, Нідерланди, Велика Британія, Франція, Данія). Однак більш участину території займають три великі держави: Канада, США і Мексика. З острівних держав найбільшою є Куба, розташована на однойменному острові та дрібних островах у Карибському морі.

Ваші однокласники отримали випереджаюче завдання послухаємо їх повідомлення про найбільші держави Північної Америки.

Ваше завдання не тільки послухати, а й заповнити таблицю «Найбільші держави Пінічної Америки», вказавши назву держави, її площу, населення, столицю, найбільші міста та розвиток господарства та промисловості.

Виступ учнів з підготовленими міні проектами про найбільші держави материка

Канада(слайд 9-14)

США (слайд 15-21)

Мексика (слайд 22-27)

Ми з вами ознайомилися з найбільшими державами материка, їх природою, населенням та господарством.

Прийом «Картографічний практикум» (слайд 28)

А зараз попрацюємо з контурними картами.

Розгорніть зошити для практичних робіт на сторінці 27, політична карта Північної Америки.

Завдання. Нанесіть на контурну карту кордони  країн Північної Америки зі столицями. (США – Вашингтон, Канада – Оттава, Мексика – Мехіко, острівні країни Карибського моря - Куба – Гавана, Панама - Панама, Коста-Ріка – Сан-Хосе, Нікарагуа – Манагуа, Гондурас – Тегусігальпа, Гватемала – Гватемала.)

Пам’ятайте, що потрібно працювати охайно, підписувати об’єкти друкованими літерами.

В кінці уроку здасте зошити, я оціню вашу роботу, а результат зарахую до рейтингової картки.

3. Зв'язок України з державами Північної Америки.

Україна веде активну роботу майже з усіма країнами Північної Америки.

Найбільше ж наша держава співпрацює з Канадою та США. Канада - це перша країна, яка визнала незалежність України. Саме в Канаді проживає найчисельніша українська діаспора.

Нині українці становлять чималу частину населення північноамт-риканських країн. У Канаді - це 4 %, а в США - 0,5 % населення. Будівля Українського інституту Америки являє собою справжній палац, що височить на П'ятій авеню Нью-Йорка.

Якщо   на  початку   переселення   українців   до   Америки   переважали хлібороби, то тепер це - службовці, інженери, лікарі, юристи. Серед них багато відомих в Америці людей: бізнесмен Петро Яцик, нью-йоркський співак Павло Плішка, олімпійський чемпіон баскетболіст Мітч Купчак, хокеїст Майк Боссі.

Запитання: які на вашу думку існують зв’язки держав Північної Америки з Україною?

Україна підтримує різноманітні зв'язки з країнами Північної Америки. Особливо інтенсивними є торговельні, наукові та культурні відносини зі США та Канадою. США - один із важливих торговельних партнерів України. Ми продаємо в цю країну метал, продукцію машинобудування, літаки, а закуповуємо новітні технології та обладнання, комп'ютерну техніку. Країни співпрацюють у різних наукових проектах. Наприклад, український космонавт Леонід Каденюк здійснював свою подорож на американському космічному кораблі «Колумбія».

У Канаді споруджено пам'ятники князю Володимиру, Маркіяну Шашкевичу, Тарасу Шевченку, Лесі Українці, Василю Стефанику, Івану Франку. Є монументи, присвячені жертвам Голодомору, а в пам'ять про Чорнобильську аварію посаджено дуб.

У канадському місті Веґревіль встановлена 20-метрова писанка. Отже, українці материка не втрачають культурного зв'язку зі своєю батьківщиною, шанують рідну мову та традиції. Вони постійно беруть участь у всесвітніх форумах українців, які раз на чотири роки відбуваються у Києві.

 

 

VI. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу (5–6 хв.).

Прийом «Інтелектуальна розминка»

Отже ми плідно попрацювали, а саме дізналися про історичне заселення материка, склад населення, його кількість, ознайомилися з країнами які розташовані на материку і прилеглих до нього островів.

Перевіримо,що ще ми сьогодні на уроці дізналися. Я буду ставити запитання, ваше завдання швидко відповісти. Хто готовий відповідати – піднімайте руки, не викрикуйте. Будьте активними, адже цю форму роботи також буду оцінювати я, максимальна кількість 10 балів.

1) Індіанці Північної Америки є представниками раси:

монголоїдної;

2) Найбільша за площею держава на материку Північна Америка:

Канада.

3) Державною мовою Мексики визнана:

 іспанська;

4) Найбільшим містом на материку вважається:

Мехіко

5) Більша частина населення Північної Америки проживає:

у містах;

6) Найбільша острівна державаКуба

А тепер давайте покажемо на карті:

найбільші держави материка, (США, Канада, Мексика)

найбільшу острівну державу, (Куба)

назвіть острівні країни Карибського моря, (Панама, Коста-Ріка, Нікараґуа, Гондурас, Куба, Ґватемала)

найбільші міста материка, (Вашингтон, Оттава, Мехіко)

які країни омиваються водами трьох океанів. (США, Канада)

VII. Підсумкова частина заняття (3–5 хв.).

Прийом «Роблю висновок» (слайд 29)

(сформулювати головні положення вивченої теми)

У ваших рейтингових картках залишилось заповнити колонку в якій ви повинні вказати, що ви сьогодні на уроці: дізналися, зрозуміли, навчилися?

Тож, будь ласка запишіть ваші висловлювання.

Чи справдились ваші сподівання, що нового ви дізналися з теми?

Де в майбутньому ви зможете використовувати отримані  знання?

(слайд)

  • Таким чином населення Північної Америки складається з представників різних рас, які заселили материк на різних етапах його історії,
  • Корінними жителями материка є індіанці та ескімоси, алуети, які належать до монголоїдної раси.
  • У Північній Америці розташовані США – одна з найбільших високорозвинених країн світу, Канада, Мексика, Куба та інші країни.
  • В Канаді та США проживають багато українців – вони утворюють діаспору.
  • Україна підтримує зв’язки з країнами Північної Америки, насамперед політичні та торгівельні.

Зараз здайте ваші рейтингові картки, на їх основі я виставлю вам оцінки за урок.

Поки що хочу відмітити, що всі активно працювали, давали правильні, обґрунтовані відповіді. Дякую вам плідну роботу та гарний настрій.

VIII. Повідомлення домашнього завдання (1–2 хв.). (слайд 30)

Діти, запишіть домашнє завдання: опрацювати §41-42 ваших підручників, підготуватися до тематичного оцінювання з тем «Антарктида. Північна Америка» - повторити §33-40.

На цьому наш урок завершено. Дякую всім! До побачення!


Рекомендований матеріал повідомлень

 

Сполучені  Штати   Америки (CША)

Площа - 9363,2 тис. км 2. Населення - 318,9 млн. осіб. Столиця - Вашингтон. Сполучені Штати Америки складаються із 50 штатів. Вони володіють значними природ­ними ресурсами. Особливо великі запаси вугілля, нафти, природного газу, залізної, мідної, уранової руд, сірки, фосфоритів і калійних солей. Дуже багато марганцевих і олов'яних руд, бокситів, рідкісних металів.

Американська нація утворена багатьма народами. Основна роль належить європейцям. Щороку населення цієї країни збільшується приблизно на мільйон. Тут проживає близько ста різних народів, у тому числі й українці.

США - найрозвиненіша держава світу. Електроенергетика країни базується па власному та імпортному паливі. За видобутком вугілля США посідає друге місце в світі та є однією з головних газодобувних держав. У машинобудуванні     особливо     розвинене автомобілебудування,    приладобудування, авіакосмічна промисловість і електроніка. Добре  розвинена  хімічна  промисловість.

Чільна увага в країні приділяється розвитку нових технологій, електроніки та космічної техніки. Країна має кілька космодромів, найвідоміший з яких знаходиться на мисі Канаверал.

У сільському господарстві більше половини продукції дає тваринництво. у якому переважає розведення великої рогатої худоби. У землеробстві провідна роль належить зерновим - пшениці й кукурудзі.

Найбільшими містами США є Нью-Йорк, Лос-Анджелес, Чикаго. Детройт, Філадельфія.

Інтенсивне використання природних ресурсів країни помітно погіршило стан природи.

 

Канада

Площа - 9985 тис. км2. Населення - 34,8 млн осіб. Столиця -Оттава. Основу населення становлять англо-канадці і франко-канадці. Корінні жителі - - індіанці та ескімоси. Офіційні мови - англійська і французька.

Канада - одна з найбільш незаселених країн світу. 80 % населення проживає у південній зоні, ширина якої близько 300 км. Це розвинена індустріально-аграрна держава, яка має власну потужну сировинну й енергетичну базу; спеціалізується на виробництві та експорті енергетичної, мінеральної, лісової і сільськогосподарської сировини.

У промисловості особливо розвинені кольорова металургія з переважанням виплавки нікелю і алюмінію, машинобудування (автомобі­лебудування, радіоелектроніка), електронна, хімічна промисловість. Сіль­ське господарство спеціалізується на вирощуванні пшениці, ячменю, вівса. У тваринництві переважає м'ясо-молочне скотарство, вівчарство, розвинене птахівництво.

Найбільшими містами Канади є Торонто та Монреаль. Це сучасні промислові та фінансові центри. У Канаді проживає багато українців, особливо у степових провінціях Альберта, Манітоба, Саскачеван.

 

 

Мексика

Площа - 1972 тис. км2. Населення - 120,3 млн. осіб. Столиця -Мехіко. Це найбільша з центральноамериканських держав. Природні умо­ви країни мало сприяють сільськогосподарському виробництву. Близько 40 % території розташовано в посушливих районах. Мексика посідає про­відне місце у світі за виробництвом срібла. Є родовища золота, свинцю, цинку, міді, ртуті. Країна - світовий лідер за запасами сірки.

Основне населення - мексиканці - нація, що сформувалася в результаті змішаних шлюбів індіанців з іспанцями. Корінне населення проживає переважно в центральних і південних районах. Офіційна мова - іспанська. У цій країні - найвищі у світі показники народжуваності. Майже 70 % населення живе в містах.

Мексика - індустріально-аграрна країна. Має багату сировинну базу. Родовища природного газу і нафти зосереджені на узбережжі Мексиканської затоки. Це - одна з основних нафтопереробних держав світу. Гірничо-видобувна промисловість експортує насамперед нафту і нафтопродукти. Добре розвинена переробна промисловість. На власних ресурсах розвивається кольорова металургія. У промисловості країни велику роль відіграє машинобудування.

У сільському господарстві рослинництво випереджає тваринництво. На світовому ринку дуже ціниться мексиканська бавовна. Вирощують п кукурудзу, квасолю, кавове дерево, цукрову тростину. У тваринництві переважно розводять велику рогату худобу.


__________________________

 

Форма роботи

Вид оцінювання

Максимальна

кількість балів

Моя оцінка

«Картографічна розминка»

взаємоперевірка

12 (1 правильна відповідь – 1 бал)

 

Складання опорно-логічної схеми «Населення материка»

самооцінка

8 (1 правильна відповідь – 1 бал)

 

Картографічний практикум

вчитель

10 (правильність, акуратніть)

 

«Інтелектуальна розминка»

вчитель

10 (активність, правильність)

 

Оцінка за урок

 

 

Знаю

Хочу дізнатись

Дізнались, навчились, зрозуміли

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куряченко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
25 березня 2018
Переглядів
7914
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку