Населення та політична карта Північної Америки.
Мета: дати учням поняття про загальну характеристику населення, вчити учнів розуміти політичну карту, наносити на контурну карту країни і міста з великою кількістю населення, ознайомити учнів із населенням та господарством США та іншими державами материка.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:
Опорні та базові поняття: метиси, мулати, діаспора, населення, раси, густота населення, господарство, політична карта.
Географічна номенклатура: країни: Канада, Мексика, США, Панама, Коста-Ріка, Нікараґуа, Гондурас, Куба, Ґватемала; столиці країн: Оттава, Вашинґтон, Мехіко, Панама, Сан-Хосе, Манаґуа, Теґусіґальпа, Гавана, Ґватемала.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
1. Прийом «Мікрофон»
• Я кі природні зони розташовані на материку?
• В чому відмінність природних зон материка від інших материків?
2. Прийом «Експрес-тест»
1. Пустелі на території Північної Америки розташовані в основному:
а) у Аппалачах;
б) у Кордільєрах;
г) на Великих рівнинах;
г) на Центральних рівнинах.
2. Природна зона, що характеризується найродючішими ґрунтами:
а) зона пустель; б) прерії; в) зона мішаних лісів;
г) зона хвойних лісів.
3. Природна зона, землі якої в основному використовуються під ріллю:
а) високотравні прерії; б) низкотравні прерії;
в) перемінно-вологі ліси; г) мішані ліси.
4. Природні умови в Мексиці дозволяють вирощувати культури:
а) помірного, субтропічного і навіть тропічного поясів;
б) тропічного поясу;
в) тільки помірного поясу;
г) субтропічного поясу.
Географічний диктант
Учитель читає твердження, а учні позначають, яким природним зонам вони відповідають: арктичні пустелі (1), тундри й лісотундри (2), широколисті ліси (3), лісостепи й степи (4).
IV. Вивчення нового матеріалу
ПЛАН
1. Населення: расовий та етнічний склад. Зайнятість населення.
2. Найбільші країни материка.
3. Українська діаспора «Нашого цвіту - по всьому світу»
1. Розповідь учителя про чисельність населення, особливості його розташування по території материка, найбільші країни.(презентація)
2. Розповідь учителя (презентація)
Прийом «Картографічна лабораторія»
Завдання. Знайдіть на політичній карті Північної Америки країни, про які йшла розповідь, покажіть їх на стінній карті, назвіть їх столиці та країни материка, з якими вони межують.
Завдання. Нанесіть на контурну карту країни Північної Америки зі столицями.
3. Випереджувальні завдання. Виступи учнів.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Прийом «Експрес-тест»
1. Індіанці Північної Америки є представниками раси:
а) європеоїдної; б) монголоїдної; в) негроїдної.
2. Найбільшою державою на материку Північна Америка є:
а) США; б) Мексика; в) Канада.
3. Державною мовою Мексики визнана:
а) іспанська; б) англійська; в) французька.
4. Найбільше місто на материку:
а) Нью-Йорк; б) Мехіко; в) Монреаль.
Закінчи фразу:
1. Корінні жителі Пн. Америки…
2. Прийом «Мікрофон»
• У чому причини нерівномірного розселення населення на материку?
• Я кі райони Північна Америки заселені найбільш густо? Чому?
• Чому США та Канаду відносять до числа багатонаціональних держав?
VI. Підсумок уроку
Що ми вивчили і чого навчились сьогодні на уроці?
VII. Домашнє завдання
• Опрацювати відповідний матеріал підручника.
• Підготувати повідомлення з тем:
1. Українська діаспора в Канаді.
2. Українська діаспора в США.
• Скласти питання до теми Північна Америка, що починатимуться зі слова «Чому?»__