Урок. Населення та політична карта Північної Америки.

Про матеріал
Мета: дати учням поняття про загальну характеристику населення, вчити учнів розуміти політичну карту, наносити на контурну карту країни і міста з великою кількістю населення, ознайомити учнів із населенням та господарством США та іншими державами материка.
Перегляд файлу

Населення та політична карта Північної Америки.

Мета: дати учням поняття про загальну характеристику населення, вчити учнів розуміти політичну карту, наносити на контурну карту країни і міста з великою кількістю населення, ознайомити учнів із населенням та господарством США та іншими державами материка.

 

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:

  • характеризувати населення Північної Америки, його сучасний склад;
  • розповідати про формування політичної карти континенту;
  • показувати на карті об'єкти географічної номенклатури.

 

Опорні та базові поняття: метиси, мулати, діаспора, населення, раси, густота населення, господарство, політична карта.

 

Географічна номенклатура: країни: Канада, Мексика, США, Панама, Коста-Ріка, Нікараґуа, Гондурас, Куба, Ґватемала; столиці країн: Оттава, Вашинґтон, Мехіко, Панама, Сан-Хосе, Манаґуа, Теґусіґальпа, Гавана, Ґватемала.

 

 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1. Прийом «Мікрофон»

Я кі природні зони розташовані на материку?

В чому відмінність природних зон материка від інших материків?

 

2. Прийом «Експрес-тест»

1.  Пустелі на території Північної Америки розташовані в основному:

а) у Аппалачах;

б) у Кордільєрах;

г) на Великих рівнинах;

г) на Центральних рівнинах.

2. Природна зона, що характеризується найродючішими ґрунтами:

а) зона пустель; б) прерії; в) зона мішаних лісів;

г) зона хвойних лісів.

3. Природна зона, землі якої в основному використовуються під ріллю:

а) високотравні прерії; б) низкотравні прерії;

в) перемінно-вологі ліси; г) мішані ліси.

4. Природні умови в Мексиці дозволяють вирощувати культури:

а) помірного, субтропічного і навіть тропічного поясів;

б) тропічного поясу;

в) тільки помірного поясу;

г) субтропічного поясу.

 

 

 

 

Географічний диктант

Учитель читає твердження, а учні позначають, яким природним зонам вони відповідають: арктичні пустелі (1), тундри й лісотундри (2), широколисті ліси (3), лісостепи й степи (4).

 

  1. Із рослинності в цій природній зоні найбільше представлені мохи, лишайники, карликові дерева.
  2. Для цієї зони характерні різні види дуба, бук, клен, липа, в'яз, платан, горіх, каштан, дикі яблуні.
  3. Із тварин у цій природній зоні широко представлені різні гризуни, зараз її територія є розораною.
  4. Ця зона розташована на південь від тайги й на захід від мішаних і ши­роколистих лісів, у районах із недостатньою кількістю опадів (400— 500 мм).
  5. Рослинність цієї природної зони надзвичайно бідна, деякі тварини живуть у прибережних водах.
  6. У цій природній зоні в минулому переважав трав'яний покрив із не­великими групами дерев і чагарників.
  7. У цій природній зоні живуть лемінги, песець, північний олень — ка­рибу, полярний вовк, вівцебик, росомаха.
  8. Ця природна зона займає більшу частину Ґренландії та Канадського Арктичного архіпелагу.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

                                                    

  ПЛАН

1. Населення: расовий та етнічний склад. Зайнятість населення.

2. Найбільші країни материка.

 3. Українська діаспора «Нашого цвіту - по всьому світу»

 

1. Розповідь учителя про чисельність населення, особливості його розташування по території материка, найбільші країни.(презентація)

 

2. Розповідь учителя (презентація)

Прийом «Картографічна лабораторія»

Завдання. Знайдіть на політичній карті Північної Америки країни, про які йшла розповідь, покажіть їх на стінній карті, назвіть їх столиці та країни материка, з якими вони межують.

Завдання. Нанесіть на контурну карту країни Північної Америки зі столицями.

 

3. Випереджувальні завдання. Виступи учнів.

 

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Експрес-тест»

1. Індіанці Північної Америки є представниками раси:

а) європеоїдної; б) монголоїдної; в) негроїдної.

2. Найбільшою державою на материку Північна Америка є:

а) США; б) Мексика; в) Канада.

3. Державною мовою Мексики визнана:

а) іспанська; б) англійська; в) французька.

4. Найбільше місто на материку:

а) Нью-Йорк; б) Мехіко; в) Монреаль.

 

Закінчи фразу:

1. Корінні жителі Пн. Америки…

  1. Дата офіційного відкриття Америки...
  2. На материку приживає приблизно …чоловік
  3. Найрозвинутішими країнами є…
  4. На прапорі якої країни зображено кленовий лист…
  5. Де найчисельніша українська діаспора…

 

2. Прийом «Мікрофон»

У чому причини нерівномірного розселення населення на материку?

Я кі райони Північна Америки заселені найбільш густо? Чому?

Чому США та Канаду відносять до числа багатонаціональних держав?

 

VI. Підсумок уроку

Що ми вивчили і чого навчились сьогодні на уроці?

 

 

 

VII. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал підручника.

Підготувати повідомлення з тем:

1. Українська діаспора в Канаді.

2. Українська діаспора в США.

Скласти питання до теми Північна Америка, що починатимуться зі слова «Чому?»__

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
3 березня 2023
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку