Урок "Настрій у пейзажі. Техніка пуантилізм"

Про матеріал

Урок "Настрій у пейзажі. Техніка пуантилізм".

Цей урок сформулює естетичне ставлення дітей до природи, розвине естетичні почуття. Урок дасть можливість підвищіти художню культуру дітей шляхом ознайомлення їх із творами мистецтва, розвине художнє мислення і смак учнів.Діти ознайомляться з технікою пуантилізм.

Перегляд файлу

Тема: Настрій у пейзажі. Малювання пейзажу за уявленням

Мета: дати поняття про «пейзажні настрої»; формувати естетичне ставлення до природи; розвивати естетичні почуття, підвищувати художню культуру дітей шляхом ознайомлення їх із творами мистецтва; розвивати художнє мислення і смак учнів; розширювати і поглиблювати творчу уяву, фантазію; удосконалювати зорову систему.

Корекційно-компенсаторна спрямованість уроку: розвиток уявлення, пам’яті, мислення і мовлення; зміцнення рухової сфери (загальної та дрібної моторики).

Тип уроку: комбінований, створення самостійних творчих робіт.

Обладнання для вчителя: репродукції картин художників.

Обладнання для учнів: фарби, пензлі.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент.

 Добрий день діти. Сьогодні я вас знову запрошую в світ Образотворчого мистецтва, де ми працюватимемо разом і звичайно розраховую на вашу підтримку та допомогу. Кожному з вас хочу побажати на цьому уроці бути:

 

Слайд 2.

 

У – успішним

С – самовпевненим

П – працьовитим

І – інформованим

Х – хоробрим

У – уважним

          Тобто я вам бажаю Успіху!

 

2.  Актуалізація опорних знань.

Для того, щоб пригадати попередню тему нашого уроку, будь ласка подивіться на дошку:

 (Демонструються фотографії з різними пейзажами.)

Слайд 3

- Назвіть жанр образотворчого мис­тецтва, який  представлений на цих зображеннях. (Відповіді учнів.)

 

     Якщо бачиш - на картині
     Намальована ріка,
     Чи то іній на ялинці,
     Чи хмаринка здалека,
     Чи засніжена рівнина,
     Чи вузький провулок наш,
     То, звичайно, ця картина
Називається …

 

- Так що ж належить до поняття «пейзаж».

 

Слайд 4

 

 Пейзаж – жанр живопису, присвячений зображенню природи, міст, архітектури. У своїх роботах художники - пейзажисти зображують гори, ліси, річки, озера, моря, села.

 

Добре діти, а які бувають пейзажі?

 

Асоціативний кущ:

                                               парковий

 

 

                  міський                 Пейзаж                сільський

 

 

                                                      морський

 

Слайд 5

 

 

 

 

3. Викладання нового матеріалу.

 

Та перш ніж розпочати працювати над темою нашого сьогоднішнього уроку давайте дізнаємось, який у вас сьогодні настрій.  А дізнаємось ми це за допомогою вправи «Візерунок настрою». Слайд 6

  На дошці ви бачите чудовий орнамент у вигляді виноградної лози, у кожного із вас на парті листочки різного кольору, які асоціюються з вашим сьогоднішнім настроєм ( синій - …, червоний -…) Ваше завдання взяти листочок відповідного кольору, по черзі підійти до орнаменту і прикрасити його вашим настроєм.

  Так впоралися з завданням. Діти, а як ви гадаєте чому я запитала про ваш сьогоднішній настрій?

  Давайте поглянемо на дошку. Перед вами літери та цифри з цих літер вам потрібно викласти слова, ставлячи літери в порядку зростання чисел. Ці слова і будуть темою нашого уроку.

1   3   4   2   7   6   5                    2   6    1    3    5    4

Н  С   Т   А   Й   І   Р                 Е  Ж   П    Й   А    З

 

Тема нашого уроку «Настрій у пейзажі». Отже, сьогодні на уроці ми

 продовжимо ознайомлюватися з поняттям «пейзаж»;

 вчитимемося виявляти задум в композиції, відповідний настрій засобами художніх технік у пейзажі;

 та ознайомимося з художньою технікою пуантилізм.

 

- Діти що для вас є успіхом на уроці? (Учні висловлюють свої думки.)

Успіх:

  • Уміння
  • Старання
  • Хвала
  • Пізнання
  • Інтерес

   Після того, як ви дізналися назву теми для досягнення успіху вам необхідно сформулювати завдання уроку. Це може зробити кожен із вас, використовуючи формулу:

Слайд 7

« Після цього уроку я зможу:

      Пояснити…

      Створити…

 

 

 

Учитель.  Природа в пейзажному творі – це своєрідне дзеркало, яке відображує душу художника.

 Під час роботи над пейзажем художник відтворює своє ставлення до природи, передає свої враження, думки та звичайно ж свій настрій – тобто вкладає душу.

  Такі пейзажі часто називають «пейзажі-настрої». Отже  «пейзаж настрій» - це пейзаж в якому художник передає своє ставлення до природи, свої враження, свій настрій.

Слайд 8

зверніть увагу на ці композиції(малюнки). Вони одинакові?

Чим вони відрізняються?

дивіться, у людини змінюється настрій, а у природи, що буде змінюватись?

Звісно ж, погода!

А за допомогою чого передають художники різний настрій? Наприклад, як ви гадаєте, який настрій ось на цьому малюнку? слайд 9

чому ви так вирішили?

– Значить, веселому настрою притаманні яскраві кольори! А ось наступна картина «На острове Валааме » (слайд 10) і другий настрій. Який?

– А які кольори використав художник, щоб передати не веселий настрій?

– А, якщо ми не будемо малювати небо, землю, а візьмемо тільки різні кольори (слайд 11) як тут. Зможемо ми так передати настрій? Який тут настрій?

– А які кольори, теплі чи холодні?

Теплі кольори притаманні, якій порі року? Як ви гадаєте?

– А холодні?.. А якому настрою відповідають?

Значить що допомагає художник передати свій настрій?

Так колір! Ось що допомагає художнику передати свій настрій.

Колір – це потужний і активний засіб передачі настрою.

  • Давайте ще раз повернемося до наших картин (слайд 12). Скажіть хто тут головний персонаж? (дерева)

 

  • А дерева допомагають художнику передати   настрій?

– Давайте це докажемо!

  • Скажіть, а дерева можна порівняти з людиною?

 

  • Тоді, що буде тулубом у дерева? Ногами? Руками?

 

  •  А якщо дерево схоже з людиною, то у нього може бути свій настрій, характер?

 

  • Давайте спробуємо побути в ролі дерева, щоб краще зрозуміти їх настрій!

 

  • Хто сміливий? Два учня покажуть нам дерева?!

 

  • Покажіть нам берізку і тополю, які радіють сонечку….

 

  • А тепер уявіть, що ви дуб і ялинка. Весна, тепло і ви радієте сонечку. Ялинка росте, стає дорослою….  Прийшла зима і зрубали ялинку. І дуб, який раніше стояв поруч  ялинкою починає сумувати…

 

 А зараз підведіться усі! Ми спробуємо показати ліс, де ростуть різні дерева. Закрийте очі і уявіть себе в ролі дерева. Гріє сонечко, тиша… ви тягнете свої листочки до сонечка…грієтесь…  Подув невеличкий вітерець…. Вітер посилився… вдарила блискавка, гримить… здійнялася буря… пішов дощ. Вітер стих …перестав іти дощ, все стихло. З´явилася веселка. І ви радієте.

  • ви відчули, як змінюється настрій? А характер може змінитися?

http://festival.1september.ru/articles/609799/f_clip_image002.jpg

Малюючи ми використовуємо лінію. Якщо я проведу ламану, гостру лінію (Показую на дошці) вона яка за характером?

(колючий, грізний)

 

А плавна лінія(на дошці)http://festival.1september.ru/articles/609799/f_clip_image004.jpg

(спокій, урівноваженість)

  • Злим чи добрим можна показати будь яке дерево. Навіть берізку, якщо зробити з колючих, ламаних ліній.

 (учитель делает изображение на доске)

http://festival.1september.ru/articles/609799/f_clip_image007.jpghttp://festival.1september.ru/articles/609799/f_clip_image006.jpg

 

  • Сьогодні  під час практичного завдання вам потрібно буде створити пейзаж в радісному та сумному настрої. Але цей пейзаж буде виконаний в новій для вас техніці, яка називається пуантилізм (від франц. слова – крапка) -  це метод малювання окремими кольоровими крапками однаковими за розміром.

  Яскравим представником пуантилізму вважається французьки художник Поль Сіньяк (Слайд 13). Він багато подорожував Францією, відвідав Голандію, Італію, привозячи із поїздок чудові пейзажі, побачені очима художника, закоханого в життя (слайд 14).

 

Алгоритм виконання роботи 

(Слайд 15)

1. Чітко визначте ідею майбутньої композиції.

2. Оберіть формат картини.

3. Визначте необхідні зображувальні засоби.

4. Легким дотиком олівця визначте місця розташування предметів.

5. Задайте розмір предметів так, щоб ближчі до глядача були великими, а ті, що далі – малими.

6. Виконайте пейзаж у відповідному настрої.

 

4. Самостійна практична робота учнів.

 Ви вже поділені на дві групи. Перша група (даю листочок) буде зображувати __________ пейзаж, а друга___________ пейзаж.

Та перш ніж розпочати, давайте створимо асоціативний кущ. Які кольори ви використаєте для радісного пейзажу? А для сумного?

Перша група по черзі підходить до дошки і вішає той колір, який відповідає_____________ настрою у пейзажі. Теж саме робить і друга група.

Створення асоціативного куща.

 

  Ваше завдання передати настрій в радісному та сумному  пейзажі, використовуючи: погоду, пори року, але саме головне – колір, та лінію. Починайте роботу…..(звучить музика)(20хв).

 

  В кінці уроку перегляд і обговорення готових робіт. Діти по черзі виходять по групам Радісний пейзаж, Сумний пейзаж.

1. Як ви гадаєте чи вдалося вам передати настрій в пейзажі за допомогою кольору? Ліній?

2. Яке враження, настрій викликав у тебе цей малюнок?

 

5. Актуалізація набути знань.

  А на закріплення ми проведемо з вами опитування, використовуючи прийом «Заморочки з бочки» (слайд 16).

Ось в цій бочці знаходяться запитання, ваше завдання підійти, витягти запитання і дати на нього відповідь. Бажаючі є? Виходь…Сідай. Дуже добре справились з завданням.

 

  Коли ми збираємося у похід,  подорож, ми завжди складаємо необхідні речі в рюкзак. Завершуючи урок, давайте також зберемо «рюкзак», щоб узяти в дорогу знання, вміння і настрій сьогоднішнього уроку.

 

 

6. Домашнє завдання.

 

  •     Спасибі вам за урок. Мені сподобалося як ви відповідали та працювали на уроці. І мені хочеться, щоб ви подарували мені свій настрій. Ви мені сьогодні посміхалися, як сонечко і я беру жовтий колір, сонячну фарбу і залишаю на папері…. Наберіть будь ласка фарбу, яка відповідає вашому настрою і зробіть мені подарунок. (Мажуть долоні фарбою і роблять сонечко).

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савченко Тетяна Терентіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
5333
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку