Круглий стіл "Проблеми викладання предметів освітньої галузі «Мистецтво» перспективи, досвід, знахідки"

Про матеріал

Вплив мистецтва на становлення особистості дитини, її розвиток дуже великий. Без виховання естетично освічених людей, виховання з дитячих років поваги до духовних цінностей, уміння розуміти та оцінювати мистецтво, без пробудження в дітей творчих задатків неможливе становлення гармонійно розвиненої та творчо активної особистості.

Перегляд файлу

 

 

Міністерство освіти та науки України

Відділ освіти Слов'янської райдержадміністрації

Комунальний заклад «ЦОЗО»

Навчально-методичний кабінет

Сергіївська ЗОШ І-ІІІ ст.

 

 

 

 

 

 

Круглий стіл

вчителів освітньої галузі «Мистецтво»

З теми Проблеми викладання предметів освітньої галузі «Мистецтво» перспективи, досвід, знахідки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Мистецтво!

                                                                     Ти вмієш вирвать мить із плину часу
                                                                 І в ній божисту вічність передать.

 

Вільям Вордсворт 

Вплив мистецтва на становлення особистості дитини, її розвиток дуже великий. Без виховання естетично освічених людей, виховання з дитячих років поваги до духовних цінностей, уміння розуміти та оцінювати мистецтво, без пробудження в дітей творчих задатків неможливе становлення гармонійно розвиненої та творчо активної особистості.

Саме мистецтво відкриває нам безмежну гаму почуттів людини, що прагне в барвах, лініях, кольорі, у звуках, інтонаціях, темпі осягнути навколишній світ.

Метою освітньої галузі “Мистецтво” є:

  1.               формування і розвиток в учнів комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей;
  2.               здатність до сприймання;
  3.               розуміння і створення художніх образів;
  4.               художньо-творча самореалізація і духовне самовдосконалення.

Шкільний учитель... Саме на нього покладається відповідальність за долю підростаючого покоління.

Перед собою ставлю такі завдання:

  1. знайомство учнями з видами мистецтва та засобами їх виразності
  2. розвиток художньо-естетичних смаків та почуттів
  3. розвиток здатності дітей виражати власне ставлення до творів мистецтва
  4. формування здатності до творчої діяльності та самореалізації
  5. виховання щоденної потреби в спілкуванні з мистецтвом
  6. оволодіння учнями системою елементарних мистецьких знань.

  З цією метою визначила філософію своєї діяльності:

 1. Кожна дитина—це унікальна особистість, отож пріоритет – її інтересам і запитам.

 2. Зробити все, щоб кожен учень прагнув не лише  мати добрі знання з образотворчої грамоти, а й               намагався самовдосконалюватись, реалізуватись як творча особистість.

 3. Не тільки навчати дітей висловлювати свої задуми за допомогою художніх матеріалів, але               й зробити їх гідними послідовниками тих духовних надбань, які залишились у спадок від наших предків.

Але сьогодення, практика роботи виявила багато проблем у викладанні образотворчого мистецтва:

  1. спрощене уявлення про шкільні предмети художньо-естетичного циклу: їх  можуть успішно викладати вчителі будь-якого фаху;
  2. статус образотворчого мистецтва як «другорядної» шкільної дисципліни;
  3. відсутність кабінету образотворчого мистецтва;
  4. брак необхідного обсягу технічних засобів навчання: наочно-методичних, натурних, репродукційно-ілюстративних та художніх матеріалів і приладдя;
  5. обмеженість учнів сільської місцевості у відвідуванні закладів культури: музеїв, картинних галерей, театрів;
  6. недостатня кількість годин на вивчення предмету.

Ці проблеми щодо предметів художньо-естетичного циклу небезпечні тим, що школярі стають вразливими перед комп’ютерними іграми, соціальними мережами та гіршими зразками масового мистецтва.

Незважаючи на ці проблеми сучасної школи, намагаюся перебувати в постійному педагогічному пошуку,  щоб уроки естетичного циклу посіли належне місце в розкладі  предметів шкільної програми.

Мої педагогічні знахідки:

  • Використання ІКТ, готових мультимедійних програм.
  • Міжпредметна інтеграція
  • Віртуальні екскурсії до музеїв світу
  • Уроки на природі
  • Використання інтерактивних технологій

 використання комп'ютерних програм, які дозволяють створити пензлем (мишкою) малюнки;

  • Нетрадиційні техніки малювання: монотипія, воскографія, малювання пальчиком, ниткографія, видмухування .

Таким чином, удосконалити і осучаснити урок образотворчого мистецтва допомагають інформаційно-комп’ютерні технології, так як:

  • Звільняють вчителя від традиційного «двоколірного» використання дошки;
  • Допомагають унаочнити урок;
  • Реалізують міжпредметні зв’язки;
  • Підвищують рівень знань учнів;
  • Усвідомлюють  комп’ютер як універсальний інструмент для ефективної роботи в будь-якій галузі людської діяльності

 Отже, у процесі своєї роботи я переконалася, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інтерактивного, особистісно-орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить, і формувати творчу особистість учня.

Мені дещо уже вдалося. Мої учні  здобувають перемоги у  конкурсах, та ці заслуги я, в першу чергу, адресую їм і вдячна за любов до  предмета «Образотворче мистецтво».

Хай надалі надихає вас мистецтво,

А палітра хай натхнення надає.

Я  бажаю вам віри у прекрасне,

Бо воно тепло і радість всім несе.

Майстер клас Малювання пейзажу за уявленням в техніці пуантилізм.

Рефлексія

  1. Що ж було темою нашого круглого столу?
  2. Яка мета нашої зустрічі? Чи досягнута вона?

Підсумки круглого столу.

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Аболіна Т.Г. Естетичне виховання в школі /Т.Г.Аболіна, Н.Є.Миропольська. -К., 1987.
  2. Біда О.К. Роль уроків на природі в естетичному розвитку молодших школярів /О.К.Біда //Мистецтво та освіта. -2000. -№1.
  3. Бойко Л.М. Виховання дитячої уяви у художніх образах /Л.М.Бойко. –К., ІЗМН, -1997.
  4. Гусєва Л.О. Опанування напрямів сучасного мистецтва /Л.О.Гусєва //Мистецтво і освіта. -1998. -№4.
  5. Дейнеко М.Г. Образотворче мистецтво. 5-6 класи. Навчальний посібник /М.Г.Дейнеко. –К., Рад. Школа, -1981.
  6. Дичковська І. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник /І.Дичковська. –К., 2004.
  7. Зязюн І.А. Виховання естетичної культури школярів /І.А.Зязюн, Н.Є.Миропольська, Л.О.Хлєбнікова. - К., 1998.
  8. Зязюн І.А. Естетичний досвід особи. Формування і сфери вияву /І.А.Зязюн. -К.: Вища школа, 1976.
  9. Корнілова О.О. Про впровадження нової шкали оцінювання навчальних досягнень учнів із предметів художньо-естетичного циклу /О.О.Корнілова /Мистецтво та освіта. -2000. -№4.
  10. Інтернет ресурс
docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку