Вплив мистецтва на становлення особистості дитини, її розвиток дуже великий. Без виховання естетично освічених людей, виховання з дитячих років поваги до духовних цінностей, уміння розуміти та оцінювати мистецтво, без пробудження в дітей творчих задатків неможливе становлення гармонійно розвиненої та творчо активної особистості.
Міністерство освіти та науки України
Відділ освіти Слов'янської райдержадміністрації
Комунальний заклад «ЦОЗО»
Навчально-методичний кабінет
Сергіївська ЗОШ І-ІІІ ст.
Круглий стіл
вчителів освітньої галузі «Мистецтво»
З теми Проблеми викладання предметів освітньої галузі «Мистецтво» перспективи, досвід, знахідки.
Мистецтво!
Ти вмієш вирвать мить із плину часу
І в ній божисту вічність передать.
Вільям Вордсворт
Вплив мистецтва на становлення особистості дитини, її розвиток дуже великий. Без виховання естетично освічених людей, виховання з дитячих років поваги до духовних цінностей, уміння розуміти та оцінювати мистецтво, без пробудження в дітей творчих задатків неможливе становлення гармонійно розвиненої та творчо активної особистості.
Саме мистецтво відкриває нам безмежну гаму почуттів людини, що прагне в барвах, лініях, кольорі, у звуках, інтонаціях, темпі осягнути навколишній світ.
Метою освітньої галузі “Мистецтво” є:
Шкільний учитель... Саме на нього покладається відповідальність за долю підростаючого покоління.
Перед собою ставлю такі завдання:
З цією метою визначила філософію своєї діяльності:
1. Кожна дитина—це унікальна особистість, отож пріоритет – її інтересам і запитам.
2. Зробити все, щоб кожен учень прагнув не лише мати добрі знання з образотворчої грамоти, а й намагався самовдосконалюватись, реалізуватись як творча особистість.
3. Не тільки навчати дітей висловлювати свої задуми за допомогою художніх матеріалів, але й зробити їх гідними послідовниками тих духовних надбань, які залишились у спадок від наших предків.
Але сьогодення, практика роботи виявила багато проблем у викладанні образотворчого мистецтва:
Ці проблеми щодо предметів художньо-естетичного циклу небезпечні тим, що школярі стають вразливими перед комп’ютерними іграми, соціальними мережами та гіршими зразками масового мистецтва.
Незважаючи на ці проблеми сучасної школи, намагаюся перебувати в постійному педагогічному пошуку, щоб уроки естетичного циклу посіли належне місце в розкладі предметів шкільної програми.
Мої педагогічні знахідки:
використання комп'ютерних програм, які дозволяють створити пензлем (мишкою) малюнки;
Таким чином, удосконалити і осучаснити урок образотворчого мистецтва допомагають інформаційно-комп’ютерні технології, так як:
Отже, у процесі своєї роботи я переконалася, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інтерактивного, особистісно-орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить, і формувати творчу особистість учня.
Мені дещо уже вдалося. Мої учні здобувають перемоги у конкурсах, та ці заслуги я, в першу чергу, адресую їм і вдячна за любов до предмета «Образотворче мистецтво».
Хай надалі надихає вас мистецтво,
А палітра хай натхнення надає.
Я бажаю вам віри у прекрасне,
Бо воно тепло і радість всім несе.
Майстер клас Малювання пейзажу за уявленням в техніці пуантилізм.
Рефлексія
Підсумки круглого столу.
Список використаних джерел