Вчити дітей правильно, виразно читати поетичні твори, зв'язно висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів, виховувати спостережливість, розвивати уяву, любов до природи.
Тема. Наталя Забіла “Чотири пори року”.
Мета: Вчити дітей правильно, виразно читати поетичні твори, зв’язно висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів, виховувати спостережливість, розвивати уяву, любов до природи.
Обладнання: Ребуси, презентація, портрет поетеси.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання
- Доброго дня, діти!
2. Перевірка готовності дітей до уроку
- Перевірте, чи все необхідне для уроку у вас лежить на партах, а саме підручник, зошит з друкованою основою, щоденник та пенал.
ІІ .Актуалізація опорних знань
Ребус — це загадка, в якій слово чи фразу зображено у вигляді комбінації малюнків із літерами та іншими знаками. Вік цієї гри налічує понад 400 років.
3. Читання прислів’їв.
... ходить по краю та Й виганяє птахів із гаю. (Осінь.)
тому зелениться, хто роботи не боїться. (Літо.)
То сніг, то завірюха, бо вже ... коло вуха. (Зима.)
Побачив шпака — знай:... біля порога. (Весна.)
ІІІ . Повідомлення теми та мети уроку
- - Сьогодні на уроці ми прочитаємо вірш Наталі Забіли «Чотири пори року» і дізнаємося, якими їх уявляє собі письменниця.
ІV.Вивчення нового матеріалу
- Я почну читати вірш, а хтось продовжить, тож слідкуйте за мною.
Учитель читає до слів “... з дерев зриває раз у раз ”.
лине день при дні
рясно йде на лад
буйно раз у раз
турботи по всіх усюдах
малюки дні йдуть
Читання слів вголос “луною” (за вчителем), тоді напівголосне в парі (один одному).
За таким зразком аналізується кожна пора року.
а) Завдання на швидку орієнтацію у тексті.
“Дівчинка Весна...” (весела, гарна, кучерява, маленька). “Дівчина Літо ...” (гарна, струнка, хороша).
“Молодиця Осінь ...” (працьовита, щедра).
“Бабуся Зима ...” (лагідна).
— Знайдіть і прочитайте дієслова, які вказують на дії кожної пори року.
б) Гра “Дослідники”.
- Знайдіть у вірші усі синоніми, використані автором до слова бродить і кажуть.
IV. Підсумок уроку. І В шан