Урок позакласного читання в 4 класі на тему "Казки Івана Франка"

Про матеріал

Урок позакласного читання в 4 класі сладений з використанням інтерактивної дошки та інноваційних технологій. Така робота на уроці дозволяє дітям розкрити свої творчі здібності, розвиває в учнів креативне мислення. Робота в групах виховує вміння співпрацювати один з одним чого вимагає нова школа.

Перегляд файлу

Урок позакласного читання в 4 класі на тему: Іван Франко «Казки для дітей»

Мета: закріпити  знання дітей про життєвий та творчий шлях Івана Франка-людини патріота України, викликати інтерес учнів до його творів, удосконалювати навички свідомого читання, розвивати логічне мислення, мовлення, творчу уяву, збагачувати словниковий запас, виховувати любов до рідної землі, рідного слова.

Обладнання: портрет І.Я.Франка, ілюстрації до казок Франка, емблеми для учасників команд.

Хід уроку:

                                                                              На дошці епіграф до уроку:

                                                                              «Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним

                                                                               сонячним промінням, яке зігрівало моє серце»

                                                                                                                                       І.Я.Франко

І. Організаційний момент

ІІ.Оголошення теми та мети уроку

-Сьогодні наш урок буде присвячений казкам Івана Франка.

Мета нашого уроку показати, як ми вміємо працювати з творами, продемонструємо як ми справляємось із логічними завданнями, як творчо мислимо…

ІІІ.Робота над темою уроку

-Під час підготовки до уроку діти розділились на команди. Самі придумали назви команд, намалювали емблеми.

Сьогодні на уроці у мене та учнів буде помічник. Він буде слідкувати за виконанням дітьми завдань, буде допомагати їх перевіряти, якщо ж у якоїсь команди виникнуть труднощі, то  вони можуть звернутись  до нього за допомогою.

Всі цікаві завдання ми взяли зі збірок на логіку.

 

 

  1. Біографія І Франка

(Кожна команда отримала аркуш паперу на якому написана стисло біографія письменника з пропущеними словами. Завданням учнів  вставити пропущені дані.)

Іван Франко народився в ___________________, що на_______________________.

Бать називали сина не Іваном, а______________, тому,що___________________.

Мати письменника померла, коли Франку було_______ років.

Батько помер, коли Івану було _______ років.

Іван Франко володів_____________ мовами.

За своє життя письменник написав понад   _______ творів.

Франко був засновником туристичного руху, подорожував пішки горами ______________.

Іван Франко прожив__________ років. З них __________ років писав твори.

Іменем Франка названі вулиці в Україні, Білорусі і, навіть, _____________________.

Портрет Франка є на банкноті в __________гривень.

(Учень-помічник збирає виконані завдання , перевіряє їх та виставляє бали 13 балів –максимальна  кількість)

 

 

  1.   Гра «Угадай назву»

 

Серед англійських букв, сховані українські, з яких потрібно скласти слова.

WQWQЛVZEVNJBGGFWQTRRAOFFWWQCRRWQWWQ         («Лев та осел»)

 

  1.   Гра «Біг асоціацій»
  • Небезпечна, отруйна, жорстока, лісова (гадюка)
  • Невпевнений, обдурений, сильний (лев)
  • Річковий, невеликий, хитрий (рак)
  • Відданий, хоробрий, Вдячний (пес)

 

  1.   Гра «Реставратор»

Вибрати з дужок потрібне слово, яке є в даній казці по змісту.

Ішов Кабан у Київ на ( ярмарок, базар, обід). Ішли, йшли, аж ( уночі, вранці, надвечір) наскочили на( яму, горба,пня). …

(Учень- помічник збирає, виконані завдання , перевіряє їх, виставляє бали.)

 

  1. Гра «Розшифруй героїв, назви казку»

Овкв сли

єьзца здрод …

  1. Гра «Най..най…най…»

З кожної команди по одному учаснику . Учитель говорить по казках, що у них най…, а учні здогадуються.

-Найкоротша казка?    («Мурко та Бурко»)

-Найсумніша казка?   (« Лис та Дрозд»)

-Найжорстокіший герой?  (Гадюка)

-Найсамовпевненіший герой?   (Осел)

-_Найменший герой?   (Комар)

-Найдовший ніс героя?   (Журавель)

-Найтрагічніша кінцівка казки? (Осел та Лев)

-Найщасливіший кінець в казці?

7.     Гра «Похваліть негативного героя»

В усіх казках є негативні герої, яких ми засуджуємо. Сьогодні ми з вами спробуємо їх похвалити.

-За що можна похвалити Вовка з казки «Війна між Вовком та Псом»?

-За що можна похвалити Гадюку з казки «Ворона та Гадюка»?

-За що можна похвалити Осла з казки «Лев та Осел»?

-За що можна похвалити Лисичку з казки «Лисичка та Журавель»?

8.   Гра «Реаліті»

У нашій грі є 3 варіанти відповідей різної складності, які оцінюються 3 балами, 2 балами, 1 балом. Якщо команда дає неправильну відповідь , то вона не має права далі відповідати на задане запитання.

 

3 бали  Він любив життя, тримався за нього всіма силами, навіть, був рішучим у складній ситуації.

2 бали  Не боявся сильнішого за себе, розраховував на свій розум, везіння і виграв.

1 бал  Він об хитрив царя звірів, і не лише його.

3 бали

Дружба між ними не можлива, хоча вони намагались, гарна хатинка та незадоволені гості.

2 бали

Той звір, той птах, там сметанка, там овочі.

1 бал

Добре приймали, та не тим пригощали.

9.   Гра «Що спільного? Що не так?»

На дошці або на екрані зображено предмети та герої казок. Знайти, що в них спільного, що не так?

Наприклад: Лев, Царівна Жаба, Золота Рибка, склянка води.

3 їжачки, а треба 2, лелека, а треба журавель, поні, а треба –осел…

10.   Гра «Погоня за лідером»

Запитання по казках «Бліц»

ІV  Підсумок уроку

Нагородження переможців грамотами.

 

docx
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
3217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку