Конспект уроку з літературного читання для 4 класу на тему "Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. В. Чухліб. Чомга і весна (скорочено)"

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання для 4 класу. Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. В. Чухліб. "Чомга і весна (скорочено)". Сприяє формуванню предметних читацьких компетентностей.

Перегляд файлу

Тема: Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. Чомга і весна (скорочено)

Мета.

Формувати ключові компетентності –соціальну компетентність (вміння продуктивно працювати в колективі, ефективно взаємодіяти з різними партнерами у групі, виявляти ініціативу); моральну компетентність (любов до Батьківщини, рідної природи, усвідомлення її чарівності).

Формувати предметні читацькі компетентності: поглибити знання учнів про творчість Василя Чухліба, поетичний твір; формувати навички аналізу прозових творів, учити учнів визначати зміну настрою персонажів тексту за допомогою зміни пейзажу описаноного в творі ,розпізнавати і знаходити в тексті яскраві образні слова, вислови, пояснювати мету їх використання у тексті, розрізняти речення за емоційним забарвленням; розвивати вміння виразно декламувати поетичні твори; виховувати естетичні почуття, любов до поетичного слова.

Обладнання: ноутбук, презентація уроку, портрет В.Чухліба, корзинка з пір’їнками, наклейки смайликів.

Література:

   Літературне читаня: підруч. для 4-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ Віра Науменко. – Київ: Генеза, 2015. – 176 с.: іл.

Джерело: http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kachku/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 

Слайд№1

   Щоб урок пройшов немарно,

   Треба сісти рівно, гарно

   І виконувати те,

   Про що мова зараз йде

 

1.«Психологічна настанова»

"Самоналаштування"

- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці

Прийом «Настрій»

-Зврніть увагу, на ваших партах лежать смайлики з різним настроєм.  Знайдіть  смайлик, який відповідає вашому настрою.

 

ІІ. Актуалізація і корекція  опорних знань учнів. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 

1. Артикуляційна гімнастика  «Пісенька язичка»

2. Вправа «Логоритміка»

3.Гра «Швидкочитання» 

IV.Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Скажіть будь-ласка, як ви розумієте, що таке пейзаж?
  • Хто може зображувати пейзаж? (Художник, письменник)
  • А які «таємниці» допомагають письменникам описувати картини природи, передавати свої думки, настрій, почуття? (Художні засоби: слова-ознаки, порівняння, слова з переносним значенням, а ще звукопис).

Слайд №6

  • Тема нашого уроку: Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. Будемо читати твір під назвою «Чомга і весна» (скорочено) автор Василь Чухліб.
  • Чи знайоме вам слово чомга?
  • Що воно може означати?

                          Загадка

  • В неї ноги — наче ласти,
  • Дзьоб плескатий, червонястий,
  • — Кря-кря-кря, — пливе по річці,
  • Їсть зерно, скубе травичку…
  • Ви вгадали, що за пташка?
  • Хто це, діти? Звісно, …(качка).

 

  • Саме вона допоможе вам заробити на уроці високі бали, за допомогою  чарівного пір’ячка.
  • Вам цікаво, як саме чарівне пір’ячко вам допоможе?
  • За кожну правильну відповідь на уроці, ви будете отримувати по одній пір׳їнці, а в кінці уроку ви підрахуєте все це чарівне пір’ячко і в кого буде його багато, той отримає гарну оцінку!

 

V.Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. Розповідь про автора.

- Пригадайте які твори Василя Чухліба ми вже читали?

(«Равлик»-3 кл.)

Перегляд відео про автора.

  • - Яку назву мало село де він народився?
  • -  На берегах якої річки проходило дитинство  поета?
  • - В якому віці він написав свій перший вірш?
  • - Яку професію здобув поет?
  • - Як звуться твори письменника?(Пісня тоненької очеретини, Сопілкарик  з джмелиного оркестру, Неслухняний гарбузик, Олень на тому березі, Тарасикова знахідка)

- Прослухавши твір, назвете ще одного героя твору і проведіть спостереження чи змінювався настрій чомги у тексті.

2. Виразне читання твору вчителем 

— Чи сподобався вам твір? Чим сподобався?

- Крім Чомги ще хто є героєм оповідання? 

- Чи змінювався настрій Чомги під час читання твору? Який він був?Від чого це залежало?

3.Словникова робота

Слайд №8

  • Погляньте на слайд, чи всі слова вам зрозумілі?

Чомга, Валун, дзеркальне плесо.

     -    Значення ще яких слів вам не зрозуміле? 

- Якими словами автор називав качку?

Слайд №9

  • Час настав для відпочинку, розпочнем фізкультхвилинку.
  • Давайте разом з качечкою та каченятами відпочинемо.

 

VI.Осмислення, узагальнення і систематизація з знань

1. Читання тексту учнями ланцюжком, дощиком

2. Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання 

3. Робота в групах

а)  І – відшукайте у тексті слова, якими описано озеро.

     ІІ - відшукайте у тексті слова, якими описано весну.

     ІІІ - відшукайте у тексті слова, якими описано літо.

б) І –знайдіть частину тексту в якій описується сумний настрій Чомги.

    ІІ - знайдіть частину тексту в якій описується грайливий настрій Чомги.

    ІІІ - знайдіть частину тексту в якій описується радісний настрій Чомги.

в) І – складіть сенкан до слова  качка

    ІІ - складіть сенкан до слова  весна

    ІІІ - складіть асоціативний кущ до слова  качка

 

 

 

VIІ. Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання

1.Бесіда

— З яким текстом ознайомилися на сьогоднішньому уроці? 

Яким настроєм закінчився твір? 

        2.Прийом «Настрій»

- А тепер, дітки, знову зверніть увагу на смайлики. Оберіть собі такий який відповідає вашому настрою на кінець уроку.

- Чи змінився у вас настрій?

2.Рефлексія

  •    Сьогодні на уроці мені сподобалось….
  •    А тепер давайте підрахуємо наші чарівні пір’їнки.

VIII.     Домашнє завдання.

Слайд №12

І група - читати оповідання  с. 65-66. Переказувати, давати відповіді на запитання.

ІІ група – складіть план до тексту.

Намалюйте будь-ласка малюнок до прочитаного тексту. А щоб вам було легше дарую вам  малюнок поетапного малювання качечки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок літературного читанняв 4 класіЩепанська Ірина Олексіївна

Номер слайду 2

Самоналаштування

Номер слайду 3

Мовленнєва розминка1. Артикуляційна гімнастика  «Пісенька язичка»2. Вправа «Логоритміка»3. Гра «Швидкочитання» 

Номер слайду 4

Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється

Номер слайду 5

“Чомга і весна” Василь Чухліб. В неї ноги – наче ласти,Дзьоб плескатий, червонястий,Кря-кря-кря, - пливе по річці,Їсть зерно, скубе травичку…Ви вгадали що за пташка?Хто це, діти? Звісно …

Номер слайду 6

Качка

Номер слайду 7

Словникова робота. Валун – старий камінь. Дзеркальне плесо – водяні простори

Номер слайду 8

Малюємо качку

Номер слайду 9

zip
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
1566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку