Конспект уроку з літературного читання для 4 класу. Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. В. Чухліб. "Чомга і весна (скорочено)". Сприяє формуванню предметних читацьких компетентностей.
Тема: Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. Чомга і весна (скорочено)
Мета.
Формувати ключові компетентності –соціальну компетентність (вміння продуктивно працювати в колективі, ефективно взаємодіяти з різними партнерами у групі, виявляти ініціативу); моральну компетентність (любов до Батьківщини, рідної природи, усвідомлення її чарівності).
Формувати предметні читацькі компетентності: поглибити знання учнів про творчість Василя Чухліба, поетичний твір; формувати навички аналізу прозових творів, учити учнів визначати зміну настрою персонажів тексту за допомогою зміни пейзажу описаноного в творі ,розпізнавати і знаходити в тексті яскраві образні слова, вислови, пояснювати мету їх використання у тексті, розрізняти речення за емоційним забарвленням; розвивати вміння виразно декламувати поетичні твори; виховувати естетичні почуття, любов до поетичного слова.
Обладнання: ноутбук, презентація уроку, портрет В.Чухліба, корзинка з пір’їнками, наклейки смайликів.
Література:
Літературне читаня: підруч. для 4-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ Віра Науменко. – Київ: Генеза, 2015. – 176 с.: іл.
Джерело: http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kachku/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Слайд№1
Щоб урок пройшов немарно,
Треба сісти рівно, гарно
І виконувати те,
Про що мова зараз йде
1.«Психологічна настанова»
"Самоналаштування"
- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці
Прийом «Настрій»
-Зврніть увагу, на ваших партах лежать смайлики з різним настроєм. Знайдіть смайлик, який відповідає вашому настрою.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Артикуляційна гімнастика «Пісенька язичка»
2. Вправа «Логоритміка»
3.Гра «Швидкочитання»
IV.Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Слайд №6
Загадка
V.Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
1. Розповідь про автора.
- Пригадайте які твори Василя Чухліба ми вже читали?
(«Равлик»-3 кл.)
Перегляд відео про автора.
- Прослухавши твір, назвете ще одного героя твору і проведіть спостереження чи змінювався настрій чомги у тексті.
2. Виразне читання твору вчителем
— Чи сподобався вам твір? Чим сподобався?
- Крім Чомги ще хто є героєм оповідання?
- Чи змінювався настрій Чомги під час читання твору? Який він був?Від чого це залежало?
3.Словникова робота
Слайд №8
Чомга, Валун, дзеркальне плесо.
- Значення ще яких слів вам не зрозуміле?
- Якими словами автор називав качку?
Слайд №9
VI.Осмислення, узагальнення і систематизація з знань
1. Читання тексту учнями ланцюжком, дощиком
2. Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання
3. Робота в групах
а) І – відшукайте у тексті слова, якими описано озеро.
ІІ - відшукайте у тексті слова, якими описано весну.
ІІІ - відшукайте у тексті слова, якими описано літо.
б) І –знайдіть частину тексту в якій описується сумний настрій Чомги.
ІІ - знайдіть частину тексту в якій описується грайливий настрій Чомги.
ІІІ - знайдіть частину тексту в якій описується радісний настрій Чомги.
в) І – складіть сенкан до слова качка
ІІ - складіть сенкан до слова весна
ІІІ - складіть асоціативний кущ до слова качка
VIІ. Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання
1.Бесіда
— З яким текстом ознайомилися на сьогоднішньому уроці?
— Яким настроєм закінчився твір?
2.Прийом «Настрій»
- А тепер, дітки, знову зверніть увагу на смайлики. Оберіть собі такий який відповідає вашому настрою на кінець уроку.
- Чи змінився у вас настрій?
2.Рефлексія
VIII. Домашнє завдання.
Слайд №12
І група - читати оповідання с. 65-66. Переказувати, давати відповіді на запитання.
ІІ група – складіть план до тексту.
Намалюйте будь-ласка малюнок до прочитаного тексту. А щоб вам було легше дарую вам малюнок поетапного малювання качечки.