Тема: Натуральні числа. Дії з натуральними числами.
Мета:
Дидактична: Повторити, систематизувати та узагальнити набуті під час вивчення теми знання.
Розвивальна: Розвивати логічне та творче мислення; пам'ять; уяву; увагу; навички усної мови та усного розв’язування задач, їхню цікавість до математики.
Виховна: Виховувати культуру письма, почуття взаємоповаги, вміння раціонально використовувати час, організованість та культуру поведінки.
Застосовані технології:
презентація уроку; інтерактивні технології «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Робота в парах», інтерактивна гра «Знайди помилку».
Епіграф:
«Математика – гімнастика розуму».
О. В. Суворов.
Девіз:
Ми з насолодою пізнаємо математику, вона захоплює нас, наче квітка лотоса.
Аристотель.
Хід уроку
I. Організований момент.
Розпочинаємо урок.
Давайте розкладемо слово «урок» по літерах:
У – успіх
Р – радість
О – обдарованість
К – кмітливість
Я сподіваюсь, що сьогодні на уроці на вас чекають успіх і радість, і ви зможете продемонструвати свою обдарованість та кмітливість.
II. Мотивація навчальної діяльності. Колись в Америці було обіцяно велику премію тому, хто напише книжку під назвою «Як людина жила без математики». Бажаючих одержати премію знайшлося чимало, та написати таку книжку ніхто не зміг. Дуже важко уявити життя людини без математичних знань.
Учениця: Математика виникла дуже давно. Але абсолютно безумовно можна стверджувати, що ще дві тисячі років до нашої ери люди розв’язували задачі на арифметичні дії, застосовували математику при будівництві палаців і споруд, у фінансових розрахунках, землеробстві , при прогнозі затемнень. Сьогодні без математики не може обійтися жодна сфера людської діяльності. Математика потрібна інженерові, технологові, менеджерові, агрономові, психологові, лінгвістові. Сьогодні математика потрібна не тільки в професійній діяльності, а й в звичайному житті кожній освіченій людині.
Тому дуже важливо в шкільні роки навчитися застосовувати математику для розв’язування різних задач. Так от сьогодні ми покажемо, як ми вміємо це робити.
Учениця (вірш):
І сувора, й солов’їна
Математики країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати,
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути
Першим в відповіді бути .
Ледарів у нас немає,
Хто руки не підіймає?
Вирушаймо всі у путь –
Нас цікаві речі ждуть.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Проведемо розминку.
«Мозковий штурм» (дошка)
а) Порівняйте числа, якщо це можна зробити:
8** і 9**; **9 і ***1;
4*8** і 499**; 91*** і *02**.
б) При яких значеннях Х можлива рівність:
Х • 1 = Х; Х + Х = 0; Х • Х = Х;
Х – Х = 0; 0 • Х = Х; Х : 1 = Х;
0 • Х = 0; Х : Х = 1; Х • 1 = 1.
в) Обчислити зручним способом:
8 • 327 • 125
4500 + 798 + 500
873• 64 + 873 • 36
297 • 918 – 297• 818
г) Спростити вираз:
5• а • 9• в;
10х • 18у;
2m • 3n• 4p.
а) За останніми даними вчених, вік планетної системи Земля – Місяць нараховує чотири мільярди чотириста п’ятдесят мільйонів років. Запишіть це число цифрами (4 450 000 000).
б) Найвищі гори України – Карпати – здіймаються над рівнем моря на дві тисячі шістдесят один метр. Запиши його в см і прочитай це число (2. 061м = 206.100см).
в) Довжина найбільшої ріки України – Дніпра – дві тисячі двісті вісімдесят п’ять км. Запишіть цю довжину в м і прочитайте це число (2285км = 2285.000м).
г) Запиши найменше п’ятицифрове число і найбільше чотирицифрове. Знайди їх суму і різницю.
(10000 + 9999 = 19999; 10000 – 9999 = 1).
д) Запиши найменше трицифрове число і найбільше двоцифрове число. Знайди їх добуток.
(100 • 99 = 9900).
е) Запиши найбільше шестицифрове число і найменше шестицифрове число, що складається лише з однакових цифр. Знайти їх частку.
(999 999 : 111 111 = 9).
(Відповіді висвітлюються на слайді, учні перевіряють себе і на дошці, робимо висновки).
(Дітям роздаються карточки з рівневими завданнями).
а) високий рівень
ти ма
ма
те ка
(математика)
б) достатній рівень
нас
ти
гім
ка
(гімнастика)
в) середній рівень
му
ро
зу
(розуму)
«Математика – гімнастика розуму». Таким чином ми отримали епіграф до нашого уроку.
- Ми вже втомилися, а тому трішки відпочинемо. Чи знаєте ви про що розповідають числа? (Дві учениці по черзі знайомлять учнів з числовими даними).
Учениця:
Фізкультхвилинка.
Слухати ми перестали
І тепер всі дружно встали.
Будем ми відпочивати,
Нумо вправу починати:
Руки – вгору, руки – вниз
І легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На секунду зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз присіли, другий встали.
1. 395• 5• 2• 0 • 10 = 39500
2. 421 • 87 + 579• 87 = 87• (421 + 579) = 8700
3. 50 – 2х = 10
2х = 50 + 10
2х = 60
х = 60 : 2
х = 30
7. Склади задачу.
Хто за 1 хвилину придумає цікаву задачу, розв’язком якої є рівняння х + (х – 9) = 85.
Запитання для кросворду:
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
ІV. Підсумки уроку. Оцінки.
Рефлексія:
Виставлення оцінок.
V. Домашнє завдання:
Скласти кросворд або цікаву пригоду про натуральні числа.