Урок "Натуральні числа. Дії з натуральними числами"

Про матеріал
Розробка уроку з математики на тему "Натуральні числа. Дії з натуральними числами" з використанням інтерактивних технологій
Перегляд файлу

Тема: Натуральні числа. Дії з натуральними числами.

Мета:

Дидактична: Повторити, систематизувати та узагальнити набуті під час вивчення теми знання.

Розвивальна: Розвивати логічне та творче мислення; пам'ять; уяву; увагу; навички усної мови та усного розв’язування задач, їхню цікавість до математики.

Виховна: Виховувати культуру письма, почуття взаємоповаги, вміння раціонально використовувати час, організованість та культуру поведінки.

Застосовані технології:

презентація уроку; інтерактивні технології «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Робота в парах», інтерактивна гра «Знайди помилку».

Епіграф:

«Математика – гімнастика розуму».

  О. В. Суворов.

Девіз:

Ми з насолодою пізнаємо математику, вона захоплює нас, наче квітка лотоса.

   Аристотель.

 

Хід уроку

I. Організований момент.

Розпочинаємо урок.

Давайте розкладемо слово «урок» по літерах:

У – успіх

Р – радість

О – обдарованість

К – кмітливість

  Я сподіваюсь, що сьогодні на уроці на вас чекають успіх і радість, і ви зможете продемонструвати свою обдарованість та кмітливість.

II. Мотивація навчальної діяльності. Колись в Америці було обіцяно велику премію тому, хто напише книжку під назвою «Як людина жила без математики». Бажаючих одержати премію знайшлося чимало, та написати таку книжку ніхто не зміг. Дуже важко уявити життя людини без математичних знань.

Учениця: Математика виникла дуже давно. Але абсолютно безумовно можна стверджувати, що ще дві тисячі років до нашої ери люди розв’язували задачі на арифметичні дії, застосовували математику при будівництві палаців і споруд, у фінансових розрахунках, землеробстві , при прогнозі затемнень. Сьогодні без математики не може обійтися жодна сфера людської діяльності. Математика потрібна інженерові, технологові, менеджерові, агрономові, психологові, лінгвістові. Сьогодні математика потрібна не тільки в професійній діяльності, а й в звичайному житті кожній освіченій людині.

  Тому дуже важливо в шкільні роки навчитися застосовувати математику для розв’язування різних задач. Так от сьогодні ми покажемо, як ми вміємо це робити.

Учениця (вірш):

І сувора, й солов’їна

Математики країна.

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно рахувати,

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути

Першим в відповіді бути .

Ледарів у нас немає,

Хто руки не підіймає?

Вирушаймо всі у путь –

Нас цікаві речі ждуть.

ІІІ.  Актуалізація опорних знань.

  1. Інтелектуальна розминка (інтерактивна технологія «Мікрофон»).

Проведемо розминку.

  1. Які числа називаються натуральними?
  2. Скільки існує натуральних чисел?
  3. Яке найменше натуральне число? А найбільше?
  4. З допомогою чого можна записати будь – яке натуральне число?
  5. Скільки існує цифр?
  6. Скільки арифметичних дій ви знаєте? Які це дії?
  7. Що таке рівняння?
  8. Як знайти невідоме зменшуване?
  9. А невідоме ділене?
  1. Інтерактивна технологія

«Мозковий штурм» (дошка)

а)  Порівняйте числа, якщо це можна зробити:

8**  і  9**;                      **9  і  ***1;

4*8**  і  499**;              91***  і  *02**.

б)  При яких значеннях Х можлива рівність:

Х • 1 = Х; Х + Х = 0; Х • Х = Х;

Х – Х = 0; 0 • Х = Х; Х : 1 = Х;

0 • Х = 0; Х : Х = 1; Х • 1 = 1.

в)  Обчислити зручним способом:

8 • 327 • 125

4500 + 798 + 500

873•  64 + 873 • 36

297 • 918 – 297•  818

г)  Спростити вираз:

5•  а • 9•  в;

10х • 18у;

2m 3n  4p.

  1. Математичний диктант (два учні біля дошки, решта – в зошитах).

а)  За останніми даними вчених, вік планетної системи Земля – Місяць нараховує чотири мільярди чотириста п’ятдесят мільйонів років. Запишіть це число цифрами (4 450 000 000).

б)  Найвищі гори України – Карпати – здіймаються над рівнем моря на дві тисячі шістдесят один метр. Запиши його в см і прочитай це число (2. 061м = 206.100см).

в)  Довжина найбільшої ріки України – Дніпра – дві тисячі двісті вісімдесят п’ять км. Запишіть цю довжину в м і прочитайте це число (2285км  = 2285.000м).

г)  Запиши найменше п’ятицифрове число і найбільше чотирицифрове. Знайди їх суму і різницю.

(10000 + 9999 = 19999;  10000 – 9999 = 1).

д)  Запиши найменше трицифрове число і найбільше двоцифрове число. Знайди їх добуток.

(100 • 99 = 9900).

е)  Запиши найбільше шестицифрове число і найменше шестицифрове число, що складається лише з однакових цифр. Знайти їх частку.

(999 999 : 111 111 = 9).

(Відповіді висвітлюються на слайді, учні перевіряють себе і на дошці, робимо висновки).

  1. Інтерактивна технологія «Робота в парах», інтерактивна гра «Лабіринти знань».

(Дітям роздаються карточки з рівневими завданнями).

  •   Робота починається з виконання завдання в прямокутнику. Відповідь записано у нижній частині одного круга та склад слова, а у верхній частині круга нове завдання. Вам потрібно перейти від круга до круга і скласти слово:

 


а) високий рівень

 

  

 

   

           ти     ма

 

 

 

                          ма

 

 

 

    те   ка

 

(математика)

б) достатній рівень

 

 

 

     

     нас

  ти

  

 

 

 

 

 

   гім

      ка

     (гімнастика)

 

 

 

в) середній рівень

 

 

 

 

 

            му

 

 

 

 

 

  ро

 

 

 

       зу

(розуму)

 

«Математика – гімнастика розуму». Таким чином ми отримали епіграф до нашого уроку.

  1. Хвилинка відпочинку.

- Ми вже втомилися, а тому трішки відпочинемо. Чи знаєте ви про що розповідають числа? (Дві учениці по черзі знайомлять учнів з числовими даними).

  • Без сну людина може прожити 10 діб, а без їжі кілька тижнів.
  • На голові людини близько 125 тисяч волосин. Щоденно випадає 45 волосин. А за життя випадає і виростає понад півтора мільйона.
  • За ідеальних умов людське око може побачити світло сірника на відстані 80кілометрів.
  • З одного грама золота можна витягнути дротину завдовжки 3км 420м.
  • Найтоншу нитку створює павук. Вона така тонка й легка, що 40 000кілометрів цієї нитки важить 230грамів.
  • У комарів є зуби. Під мікроскопом їх можна налічити 22.
  • Для того, щоб зібрати 1кілограм меду, бджола повинна «налітати» близько трьохсот тисяч кілометрів і відвідати 12мільйонів квіток.
  • Протягом життя людина проходить приблизно 403 тисячі кілометрів.
  • Серце людини є дивним насосом, який працює впродовж життя людини. Воно перекачує за одну хвилину 6 л крові, за добу – 8600 л, за 1 рік – близько 3 млн л, а за 70 років життя  – близько 220 млн літрів.

Учениця:

Фізкультхвилинка.

Слухати ми перестали

І тепер всі дружно встали.

Будем  ми відпочивати,

Нумо вправу починати:

Руки – вгору, руки – вниз

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На секунду зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз присіли, другий встали.

  1. Інтерактивна гра «Знайди помилку».

1.  395•  5•  2•  0 • 10 = 39500

2.  421 • 87 + 579•  87 = 87• (421 + 579) = 8700

3.  50 – 2х = 10

     2х = 50 + 10

     2х = 60

     х = 60 : 2

     х = 30

7. Склади задачу.

Хто за 1 хвилину придумає цікаву задачу,  розвязком якої є рівняння    х + (х – 9) = 85.

  1. Кросворд.

Запитання для кросворду:

  1. Якою дією знаходиться невідоме ділене?
  2. Результат дії множення?
  3. Перший компонент дії ділення?
  4. Властивість додавання?
  5. Скільки в математиці існує цифр?
  6. Результат дії віднімання?
  7. Як називається рівність, що містить невідоме число?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV.  Підсумки уроку. Оцінки.

       Рефлексія:

  1. З якими числами ми працювали на уроці?
  2. Мені сподобалося…
  3. Мені не сподобалося…
  4. Хто на уроці, на вашу думку, був найактивнішим?

Виставлення оцінок.

V.   Домашнє завдання:

Скласти кросворд або цікаву пригоду про натуральні числа.

doc
Додано
10 березня 2020
Переглядів
1113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку