Урок навчання грамоти в 1 класі
Тема: Буква ї, позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання віршів.
Мета: ознайомити учнів з новою буквою ї та її звуковим значенням; формувати навички свідомого правильного читання слів з літерою ї, уміння робити звуко-буквений аналіз; розвивати мовлення, увагу; виховувати у дітей цікавість, допитли-вість, бережливе ставлення до тварин.
Хід уроку
Ось дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав
Тож і ми часу не гаймо
А урок читання розпочинаймо.
Визначення настрою дітей.
Девіз уроку
У – уважні
Р- розумні
О – організовані
К – кмітливі
Правила
Сьогодні на нашому уроці діють 5 правил:
- Правило піднятої руки
- Співпраця з другом
- Уміння слухати
- Працювати старанно
- Бути активними
- Яку букву вивчали на попередніх уроках?
Гра ,,Хто добре чує звук є’’ (злови оплеском)
Є єноти в зоопарку
Є єхидна, заєць є.
У вольєрі дуже жарко-
Наш єнотик воду п’є.
Гра ,,Букви розгубилися’’
ТОЄН ВАЄ ГОЄР
ЄНОТ ЄВА ЄГОР
Відгадування загадки.
В лісі він без сумки ходить
Яблука й гриби знаходить.
Спина – голки. Очі – намистинки.
Хто це там біля ялинки?
Розповідь про їжачка. (робота в парах або трійках)
- Що ви знаєте про цю тваринку?
- Їжачок гладенький чи колючий?
- Великий чи малий?
- У нього пір’я чи голки?
- Він їсть яблука чи траву?
- Носик в їжачка чорний чи білий?
Cьогодні ми знайомимося з новою буквою ї, будемо читати слова з нею, а також працювати над віршами.
І без ї не ступить кроку
Поміж ними чвар нема.
І до ї моргає оком
Ї у відповідь двома.
Звуковий аналіз слова їжак.
Запам’ятайте, що в українській мові звуки [йі] позначаються букою ї.
Буква ї завжди позначає 2 звуки.
Читання колонок слів.
Їжа гаї
Їжак краї
Їхав лілеї
Їдемо музеї
Робота з підручником
Читання слів ,,Однина-множина’’
Опрацювання вірша ,,Трамвайчик’’
Первинне ознайомлення з текстом.
- Про що йдеться у вірші?
- Які звірі їхали в трамваї?
- Куди їхав трамвайчик?
- Давайте порахуємо, скільки їхало звірят в зоопарк?
Читання напівголосно ,,Бджілки’’
Фізкультхвилинка.
Робота над віршем ,,У трамваї’’
- Хто є головним героєм вірша?
- Хто був контролером?
- Який квиток був у зайця?
- Як називають пасажира, який не купує у транспорті квиток?
Опрацювання вірша ,,Чиї ручаї’’
Читання пошепки.
Бесіда за змістом вірша.
Читання ,,Буксир”
Гра ,,Полювання’’
Послухайте уважно вірш і назвіть слова зі звуками [йі]
Їжак покликав їсти й пити
Своїх маляток – їжачків.
Та не схотіли їсти діти,-
Він їхню їжу сам поїв.
Підсумок уроку.
- Яку букву вивчали?
- Якими звуками вона позначається?
- Які слова з цією літерою запам’ятали?
- Що сподобалося на уроці?