Урок навчання грамоти "Наголос у словах"

Про матеріал
Формувати в учнів уявлення про наголос у словах; ознайомити з терміном наголос; формувати вміння визначати в слові наголошений склад, позначати відповідним значком у схемі слова; удосконалювати вміння поділяти слова на склади; пригадати казки, персонажів, розвивати вміння будувати речення, розповідати за малюнками, розповідати казки за ілюстраціями; формувати загальнокультурну грамотність, мовно-літературну та громадянську компетентності; виховувати інтерес до книжок через інсценізацію казок.
Перегляд файлу

Навчання грамоти 1 клас

Тема уроку: Наголос у словах.

Тема для спілкування: Казки. Ляльковий театр.

Мета: формувати в учнів уявлення про наголос у словах; ознайомити з терміном наголос; формувати вміння визначати в слові наголошений склад, позначати відповідним значком у схемі слова; удосконалювати вміння поділяти слова на склади; пригадати казки, персонажів, розвивати вміння будувати речення, розповідати за малюнками, розповідати казки за ілюстраціями; формувати загальнокультурну грамотність, мовно-літературну та громадянську компетентності; виховувати інтерес до книжок через інсценізацію казок.

Обладнання: світлини лялькового театру, схеми слів, картки-слова до «Стіни слів», ляльки для театралізації казки,

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

 Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий?.. Молодці!

Зараз, любі друзі, з вами

Вирушаємо в далеку путь.

Поспішаймо в ту країну,

Що всі казкою зовуть.

2. – Як ви здогадалися з привітання, ми з вами будемо мандрувати казками.

- Розгляньте світлини ( світлини з вистав в ляльковому театрі).

- Де нам можна побачити ці казки?

- Хто з вас був в ляльковому театрі?

- Сьогодні ми самі спробуємо стати акторами лялькового театру.

3. Чіпляємо на «Стіну слів» слова: театр, ляльковий театр, актори.

- Утворимо схеми речень з наших слів (відповіді дітей).

ІІ. Основна частина

  1. Поділ слів на склади

-      Назвемо героїв казок на світлинах і поділимо слова на склади. Визначимо наголошений склад (відповіді дітей).

  1. Групова робота

-      Складемо правила поведінки в театрі. Я починаю речення, а ви закінчуйте:

  1. У театр я приходжу…. (завчасно).
  2. Знімаю верхній … (одяг).
  3. Відшукую ряд і місце зазначені …( в квитку).
  4. До свого місця в ряду проходжу обличчям до … (глядачів).
  5. Своїми враженнями ділюся під час … (перерви, антракту).
  6. Удячність артистам висловлюю … (оплесками чи квітами).
  1. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=vrPUPNhlQdw

  1. – Зараз і ми з вами побудемо артистами нашого класного лялькового театру. Але для цього нам потрібно відгадати героїв казки.

1. Невеличка та сіренька

В норці мешкаю тихенько.

Уночі по хаті – нир,

Я шукаю сало й сир.

(Миша)

2. У зеленому жакеті
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
І не риба, і не рак.
(Жаба)

3. Він із казки, він із пісні,
В нього зубки як залізні.
Капустину він гризе
Зветься звір на букву Зе.
(Заєць)

4. В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться.

Як зовуть її?…

(лисиця)

5. Вдалині посеред ночі

засвітились хижі очі.

Від його пісень у звірів

морозець біжить по шкірі.

 (Вовк)

6. Ще не впав на землю сніг,

Він ховається в барліг.

І до теплої весни

Поринає він у сни.

(Ведмідь)

-      Молодці, дітки, героїв казки ви відгадали. Може здогадалися з якої казки ці герої?

(Рукавичка)

  1. - Щоб обрати акторів до казки проведем конкурс акторської майстерності. Хто найартистичніше виконає розспівку, ті і стануть акторами.

 https://www.youtube.com/watch?v=Z6A6w67D5rA

  1. Інсценування казки.

ІІІ. Заключна частина

  1. - Глядачі нашого театру отримали замість квитків схеми слів, їх потрібно з’єднати з героями казки. ( Діти-глядачі зі своїми схемами слів підходять до героїв-артистів).
  2. Рефлексія

-      Якщо вам сподобалося на уроці, плескайте в долоні, якщо не цікаво – тупайте ногами.

 

docx
Додав(-ла)
колодочка юлія
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку