Тема: Наголос у словах. Наголошений склад. Спостереження за зміною значення слова залежно від наголосу. Моя школа.
Мета: Сформувати уявлення про наголос у слові, наголошений склад; навчити визначати в слові наголошений склад, позначати його відповідним значком; розвивати фонематичний слух, фонетичну увагу; розвивати логічне мислення, пам’ять, уміння аналізувати й порівнювати, формувати вміння працювати в парі; виховувати інтерес до рідної мови, дбайливе ставлення до книги.
Обладнання:
Буквар М. Вашуленко
Картинки із зображеннями різних предметів
Картки зі словами для індивідуальної роботи
Маркери
Фліпчарт або дошка
Магніти
Ілюстрації до казки «Колобок»
Хід уроку:
I. Організаційний момент.
1.1Привітання учнів.
1.2Перевірка готовності до уроку.
1.3Мотивація:
«Діти, сьогодні ми вирушимо у цікаву подорож до країни слів. Там ми дізнаємося багато нового і цікавого. Готові?»
II. Актуалізація опорних знань.
Бесіда:
- Що таке склад? (Частина слова, яка вимовляється одним поштовхом повітря.)
- Як ми ділимо слова на склади? (Правило: після голосного звука)
Гра «Хто більше?»: Діти по черзі називають слова і ділять їх на склади.
III. Повідомлення теми уроку.
- «Сьогодні ми будемо вивчати, як правильно вимовляти слова. Адже в кожному слові є один склад, який ми вимовляємо голосніше за інші. Цей склад називається наголошеним.»
IV. Вивчення нового матеріалу.
5.1Робота з букварем:
- Розглянути зображення в букварі.
- Послухати, як учитель вимовляє слова, звертаючи увагу на наголошений склад.
- Визначити разом з учнями, який склад у словах вимовляється голосніше.
5.2Практична робота:
- Роздати учням картинки із зображеннями різних предметів.
- Діти по черзі називають зображені предмети і визначають наголошений склад.
- Позначити наголошений склад у словах за допомогою маркера.
Фізкультхвилинка: Виконати вправи під музику, де потрібно підстрибнути, коли почують слово з наголосом на першому складі, і присісти, коли наголос падає на другий склад.
V. Узагальнення та систематизація знань.
- Гра «Знайди пару»: Роздати учням картки зі словами, де в одному слові пропущено наголос. Діти повинні знайти пару і поставити наголос.
- Робота в парах: Скласти невеликі розповіді за картинками, використовуючи слова з наголосом.
VI. Підсумок уроку.
Бесіда:
- Що ми сьогодні нового дізналися?
- Що таке наголос?
- Як знайти наголошений склад у слові?
Оцінювання: Провести вербальне оцінювання.
Додаткові завдання:
Казка «Колобок»: Прочитати казку і попросити дітей поставити наголос в назвах всіх героїв казки.
Гра «Хто більше?»: Об’єднати клас в групи. Кожна група повинна назвати слова, в яких наголос падає на різні склади.