Урок навчання грамоти "Наголос у словах. Наголошений склад. Спостереження за змінною значення слова залежно від наголосу. Моя школа. "

Про матеріал
Базовий урок, що містить основні види і форми роботи на уроці. Під час уроку важливо використовувати різноманітні форми роботи: індивідуальну, парну, групову. Для кращого засвоєння матеріалу можна використовувати ігрові елементи та візуальні матеріали. Важливо створити на уроці атмосферу доброзичливості та взаємоповаги.
Перегляд файлу

Тема: Наголос у словах. Наголошений склад. Спостереження за зміною значення слова залежно від наголосу. Моя школа.

Мета: Сформувати уявлення про наголос у слові, наголошений склад; навчити визначати в слові наголошений склад, позначати його відповідним значком; розвивати фонематичний слух, фонетичну увагу; розвивати логічне мислення, пам’ять, уміння аналізувати й порівнювати, формувати вміння працювати в парі; виховувати інтерес до рідної мови, дбайливе ставлення до книги.

Обладнання:

Буквар М. Вашуленко

Картинки із зображеннями різних предметів

Картки зі словами для індивідуальної роботи

Маркери

Фліпчарт або дошка

Магніти

Ілюстрації до казки «Колобок»

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

1.1Привітання учнів.

1.2Перевірка готовності до уроку.

1.3Мотивація:

«Діти, сьогодні ми вирушимо у цікаву подорож до країни слів. Там ми дізнаємося багато нового і цікавого. Готові?»

II. Актуалізація опорних знань.

Бесіда:

- Що таке склад? (Частина слова, яка вимовляється одним поштовхом повітря.)

 - Як ми ділимо слова на склади? (Правило: після голосного звука)

         Гра «Хто більше?»: Діти по черзі називають слова і ділять їх на склади.

III. Повідомлення теми уроку.

- «Сьогодні ми будемо вивчати, як правильно вимовляти слова. Адже в кожному слові є один склад, який ми вимовляємо голосніше за інші. Цей склад називається наголошеним.»

IV. Вивчення нового матеріалу.

5.1Робота з букварем:

- Розглянути зображення в букварі.

- Послухати, як учитель вимовляє слова, звертаючи увагу на наголошений склад.

- Визначити разом з учнями, який склад у словах вимовляється голосніше.

5.2Практична робота:

- Роздати учням картинки із зображеннями різних предметів.

- Діти по черзі називають зображені предмети і визначають наголошений склад.

- Позначити наголошений склад у словах за допомогою маркера.

Фізкультхвилинка: Виконати вправи під музику, де потрібно підстрибнути, коли почують слово з наголосом на першому складі, і присісти, коли наголос падає на другий склад.

V. Узагальнення та систематизація знань.

- Гра «Знайди пару»: Роздати учням картки зі словами, де в одному слові пропущено наголос. Діти повинні знайти пару і поставити наголос.

- Робота в парах: Скласти невеликі розповіді за картинками, використовуючи слова з наголосом.

VI. Підсумок уроку.

Бесіда:

- Що ми сьогодні нового дізналися?

- Що таке наголос?

- Як знайти наголошений склад у слові?

Оцінювання: Провести вербальне оцінювання.

Додаткові завдання:

Казка «Колобок»: Прочитати казку і попросити дітей поставити наголос в назвах всіх героїв казки.

Гра «Хто більше?»: Об’єднати клас в групи. Кожна група повинна назвати слова, в яких наголос падає на різні склади.

 

docx
Додано
8 листопада
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку