21.01.2019
1 клас
Навчання грамоти
Тема уроку. Написання малих букв восьмої групи: з, д, в. Написання малої букви з.
Мета уроку. Ознайомити учнів із зображенням та назвами малих рукописних букв восьмої групи: з,д, в. Учити правильно писати малу рукописну букву з та поєднувати її у буквосполучення; відрізняти друковану літеру від рукописної. Закріплювати вміння писати вивчені літери. Удосконалювати правильну посадку під час письма, вміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті.
Розвивати фантазію, вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати графічний матеріал.
Виховувати охайність, старанність, наполегливість, працелюбність.
Обладнання: плакат «Чарівне дерево», «чарівні листочки» з буквами, іграшки лялькового театру, відеозапис «Сонечко» Леоніда Ямкового для фізкультхвилинки, планшети.
Хід уроку
І. Організація класу
Всі сідаймо тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руки гарно піднімати,
Чітко влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Створення емоційного настрою.
Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Веселіше подивіться,
Один одному всміхніться.
ІІІ. Актуалізація опорних знань: диктант
ж, х, е, є, с, ф, а, ю, б, о
(Здобувачі освіти пишуть по одній літері, показують, витирають написане)
ІV. Кольоропис. Казкова сторінка – с. 4
- Сьогодні Мудра Сова принесла нам останній восьмий листочок на наше «Чарівне дерево» (прикріплюю листочок до плакату)
- Знайдіть у прописах цей листочок і зафарбуйте його.
Казкова сторінка – с. 61
- Ось підійшли до дерева звірята Лісової школи (даю школярам іграшки лялькового театру: Лисичку, Ведмедика, Вовчика, Зайчика)
- Розгляньте уважно начерк букв я, ь, о, б, ю, а, ф на листочку чарівного дерева. Як ви гадаєте, шановні учні Лісової школи, чому саме ці літери зібрані разом і належать до восьмої групи? (Бо всі букви мають однаковий елемент – петлю)
- А як ви вважаєте, чому раніше ми не вчили цих літер? Можливо, треба було їх помістити на перший чи на четвертий листочок? (Спочатку ми навчилися писати півовали й овали, а тепер до них приєднаємо ще й петлю. Ці букви – найважчі)
- Запам’ятайте зображення рукописних букв в, д, з та відрізняйте їх від друкованих
- Знайдіть між ними схожість і відмінність
- Знайди та наведи на малюнку контури букв з, д, в на предметах – с. 62. Де ж від вас заховалися ці літери? (У дятла тулуб і хвіст – це буква д, у бабки голова та крила – буква з, у хмаринці – три букви з, квіточка має букву з, друга квітка має букву в, ромашки заховали букву д, бурячок має літеру в)
- Пофантазуйте та перетворіть вивчені букви в малюнки предметів за власним задумом
- Доповніть малюнок
Розгляд зразка написання букви з.
- Запам’ятайте правильне написання букви. Який звук чи звуки позначає ця літера?
V. Фізкультхвилинка
VІ. Письмо букви з – с. 63
1) Аналіз зразка
2) Наведення букви
3) Самостійне письмо
VІІ. Зарядка для очей
VІІІ. Письмо складів і буквосполучень із буквою з: зі, зи, зо, за, зе, зл, оз
ІХ. Письмо слів «зима», «козак»
Х. Гра «Я – вчитель»
- Закресліть неправильно написані букви. Скільки їх? Назвіть порядковий номер літер, написаних із помилками? Які саме помилки ви помітили? (П’ять літер написані неправильно: в третьої – півовал занадто великий, у п’ятої – дуже товста петля, в шостої – петля не торкається міжрядкової лінії, в десятої – малий півовал, дванадцята – написана не похило)
ХІ. Списування: списати друковані букви рукописним шрифтом, списування слова «зозуля».
ХІІ. Підсумок уроку, рефлексія.