Урок навчання грамоти
«Пізнавальний цирк»
Мета: закріпити і поглибити знання отримані на попередніх уроках; розвивати та вдосконалювати вміння учнів працювати в групах, в парах, увагу, мислення, уяву; перевірити навички читання, письма, усного мовлення, звукового аналізу слів, списування з друкованого тексту; закріплювати вміння ділити слово на склади; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів; виховувати працелюбність, самостійність, інтерес до професії циркового артиста.
Обладнання: різнокольорові кульки із завданнями, кулі зі складам.
Хід уроку.
І Організаційний момент
- Діти, сьогодні нас запросили в гості. А хто саме, дізнаєтеся коли відгадаєте загадку.
На арені виступає
І шалений успіх має
Його витівки і сміх
Звеселяють нас усіх. (Клоун )
На екрані зображення клоуна.
ІІ Актуалізація опорних знань.
Вчитель читає. «Дорогі діти, мені терміново потрібно від’їхати. Щоб ви не нудьгували, я придумав для вас цікаві завдання. Завдання на кольорових повітряних кульках. Розважайтеся, незабаром зустрінемося. Ваш друг Клоун.»
1кулька. Завдання від фокусника (кулька з зображенням фокусника) . «Я так захопився фокусами , що постирав деякі букви. Допоможіть їх відновити.»
Робота в парах . На листочках частково написані букви. Потрібно їх доповнити.
(діти виконують).
ІІІ Повторення і закріплення вивченого.
2 кулька: завдання від друзів клоуна – акробатів. А ви знаєте, що вміють акробати? (відповіді дітей : стрибати, сідати на шпагат, робити «колесо», робити різні акробатичні трюки). Акробати пропонують «прострибати» слово по складах. Скільки складів в слові, стільки раз треба підстрибнути. (Слова для гри: цирк,клоун, арена, тигр, акробат, купол, слон, жонглер, булав, браво аплодисменти, глядачі).
3 кулька: у дресирувальника розбіглися звірі. Допомогти їх відвести у свої клітки.
Написати каліграфічно в зошити назви тварин зображених на малюнках.( Списування з друкованих слів : лев, вовк, ведмідь, тигр,слон.) Зробити звуковий аналіз слова лев.
Антракт (фізхвилинка)
4кулька: жонглери були не дуже вправні, коли підкидали кулі. Ті упавши, розкололися на дві частини. Потрібно скласти їх і прочитати склади. (сильні учні можуть скласти слова) . Склади на різнокольорових кульках розрізані навпіл.
Робота в групах : Н/А, Ш/А ,М/И, Л/О, Р/И, Б/А, Т/А, Т/О, Д/І, Т/И, М/А, Т/И.
Вчитель перегортає кульки, на звороті кожної кульки буква, діти складають слово ЦИРК.
ІV Підсумок уроку .
Вправа «Мікрофон»
Чи сподобався урок?
Що саме сподобалося?
З якими цирковими професіями ви познайомилися?
Покажіть смайликами свій настрій після уроку.