Тема: «Заяче сало»
Мета: удосконалювати навички читання вголос і мовчки; сприяти формуванню читацької компетентності; розвивати зв’язне мовлення; виховувати особистість, яка відрізнятиме правду від брехні.
І. Організація учнів до уроку.
Продзвенів уже дзвінок,
починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготувались?
Молодці!
Все у нас уже на місці,
залишилось тільки сісти!
Сядьте, дітки, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
і приємно посміхніться!
ІІ. Мовленнєва розминка.
Вишивала мишка ловко
Синім шовком мишоловку.
Мишоловка - грізна штука,
Мишеняткові наука.
Жа, жа, жа ‒ ми побачили вужа.
Жу, жу, жу ‒ по галявині ходжу.
Жи, жи, жи ‒ мені допоможи.
Жі, жі, жі ‒ гострі ножі.
Життя, не, проживеш, без, правди.
Любить, правду, Бог.
А, правда, багато, брехні, одна.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Казка – супроводжує нас протягом всього життя, адже в ній багато цікавого, казкового, повчального, доброго. В попередніх роках ми опрацьовували казки про тварин, про чарівні та героїчні вчинки героїв. В цьому році ми познайомимось з побутовими казками. Будемо спостерігати як живуть герої, в які ситуації потрапляють, які якості виявляють.
Тема нашого уроку – українська народна казка «Заяче сало».
V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1. Робота з поняттям «побутова казка».
- Прочитайте казку мовчки на ст.29-30.
- Як ви зрозуміли поняття «побутова казка»?
- Чи можна вважати казку «Заяче сало» побутовою? Аргументуйте свою відповідь.
2. Обговорення за змістом прочитаного.
- Назвіть головних героїв казки.
- Хто вам сподобався найбільше і чому?
- Охарактеризуйте головних героїв, назвіть позитивні та негативні якості.
3. Фізкультхвилинка (відео)
4. Словникова робота.
-Знайдіть в тексті слова, які були вам незрозумілі. Знайдіть їх значення та запишіть до зошита.
Кучер – перевізник;
Загонич – учасник облави, який жене звіра на мисливця;
Півпуда – близько 8 кг;
Фунт – близько 400г;
Долина – рівна ділянка між горбами або горами.
5. Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=B_gxXUHgWnM
- Поміркуйте! З якою метою народ склав цю казку?
- Що засуджується/схвалюється в казці?
6. Робота з тестовими завданнями.
1. Ким був Петро?
а) кухар пана;
б)кучер пана;
в) коваль пана.
2. З якою метою пан завів розмову з Петром?
а) йому набридла тиша, бо дорога була далекою;
б) Петро любив поговорити;
в) його цікавили зайці і він хотів дізнатися більше про них.
3. Чому розмова стосувалася зайців?
а) на дорозі показався заєць;
б) він любив зайців;
в) бо пан з Петром були мисливцями.
4. Скільки зайців вполював пан?
а)30;
б)10;
в) 20.
5. Заяче сало – це
а) народна казка;
б)авторська казка;
в) колективно складено казка.
VI. Рефлексія.