Урок навчання грамоти та трудового навчання
Тема. Навчання грамоти. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Колобок».
Трудове навчання. Колобок. Аплікація з паперу (за шаблоном).
Мета:
навчання грамоти: вчити дітей розуміти фактичний зміст невеликих за обсягом і нескладних текстів: пояснювати, яка подія відбулася, називати персонажів твору, відповідати на запитання за змістом прочитаного;
пояснювати, якими словами в тексті автор описує характер героя, його зовнішність, переказувати близько до змісту прочитаний твір чи окремі його епізоди з опорою на ілюстрації, запитання вчителя; висловлювати власне ставлення до прочитаного: хороший / поганий вчинок, хто сподобався / не сподобався в творі, які епізоди найбільше запам’яталися, вразили; продовжувати вчити працювати з дитячою книжкою: знаходити і називати елементи дитячої книжки (прізвище автора, заголовок, ілюстрації), спираючись на них, висловлювати здогад, про що може розповідатися в книжці; розрізняти дитячі книжки казок, оповідань, віршів у виданнях з чітко вираженим поліграфічним оформленням (ілюстраціями, заголовком, графічним представленням тексту); дотримуватися правил збереження книжки та гігієни читання; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати усне зв’язне мовлення, уміння слухати.
трудове навчання: вчити дітей користуватися шаблонами, формувати навички копіювання найпростіших форм за допомогою шаблону та створення з вирізаних форм аплікацій; відпрацьовувати навички правильного вирізання деталей аплікації; розвивати уяву, естетичний смак, фантазію; виховувати старанність, охайність, почуття дружби.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: бінарний урок-казка.
Обладнання: книжка з текстом української народної казки «Колобок», мультимедійний проектор, кольоровий папір, ножиці, клей, клейонка, шаблони, зразки виконаної роботи, лялька Колобок.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Привітання.
Діти! На уроці-казці вас вітаю.
Гарного настрою всім нам бажаю!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Казок чимало є на світі.
Веселих, добрих і сумних.
Хіба ми можемо прожити
Скажіть, хоч день, хоч два без них?
ІІІ. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Колобок».
Книжку розглядають посторінково. Діти ознайомлюються з ілюстраціями, пригадують казкових героїв; добирають відповідні інтонації до голосів Зайця, Вовка, Ведмедя, Лисиці.
ІV. Ознайомлення з темою та метою уроку.
Учитель демонструє варіанти виконаної роботи.
V. Повторення правил техніки безпеки під час роботи з інструментами.
- тримати ножиці закритими на парті;
- передавати інструмент кільцями до товариша;
- не гратися ножицями;
- економно використовувати клей та папір;
- підтримувати порядок на робочому місці на всіх етапах уроку.
Руханка
Засиділись в царстві казки,
Встали дружно. Без підказки
Лінь, як пил, струхнули з себе.
Пострибати ще нам треба.
Раз, два, три, чотири, п’ять
Починаймо присідать.
Нахилилися ще раз.
Досить! До роботи клас!
Дружно сіли, стало тихо,
Колобку не буде лиха.
Він співає, він сміється,
Бо вже другом нам зоветься.
VІ. Обговорення етапів виконання аплікації.
Учитель звертає увагу учнів на зразки виконаної роботи.
VІІ. Послідовне виготовлення аплікації вчителем.
VІІІ. Практична діяльність учнів. Виконання аплікації.
ІХ. Підбиття підсумків роботи.