Урок навчання грамоти та трудового навчання

Про матеріал
Тема. Навчання грамоти. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Колобок». Трудове навчання. Колобок. Аплікація з паперу (за шаблоном). Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Вид уроку: бінарний урок-казка.
Перегляд файлу

Урок навчання грамоти та трудового навчання

Тема. Навчання грамоти. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Колобок».

            Трудове навчання. Колобок. Аплікація з паперу (за шаблоном).

Мета:

навчання грамоти: вчити дітей розуміти фактичний зміст  невеликих за обсягом і нескладних текстів:  пояснювати, яка подія відбулася, називати персонажів твору, відповідати на запитання  за змістом прочитаного;

пояснювати, якими словами  в тексті автор описує характер героя, його зовнішність, переказувати близько до змісту прочитаний твір  чи окремі його епізоди з опорою на ілюстрації, запитання вчителя; висловлювати  власне ставлення до прочитаного: хороший / поганий вчинок, хто сподобався / не сподобався в творі, які епізоди найбільше запам’яталися, вразили; продовжувати вчити працювати з дитячою книжкою: знаходити і називати  елементи дитячої книжки (прізвище автора, заголовок, ілюстрації), спираючись на них, висловлювати здогад, про що може розповідатися в книжці; розрізняти дитячі книжки казок, оповідань, віршів у виданнях з чітко вираженим поліграфічним оформленням (ілюстраціями, заголовком, графічним представленням тексту); дотримуватися правил  збереження книжки та гігієни читання; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати усне зв’язне мовлення, уміння слухати.

трудове навчання: вчити дітей користуватися шаблонами, формувати навички копіювання найпростіших форм за допомогою шаблону та створення з вирізаних форм аплікацій; відпрацьовувати навички правильного вирізання деталей аплікації; розвивати уяву, естетичний смак, фантазію; виховувати старанність, охайність, почуття дружби.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: бінарний урок-казка.

Обладнання: книжка з текстом української народної казки «Колобок», мультимедійний проектор, кольоровий папір, ножиці, клей, клейонка, шаблони, зразки виконаної роботи, лялька Колобок.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Привітання.

Діти! На уроці-казці вас вітаю.

Гарного настрою всім нам бажаю!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Казок чимало є на світі.

Веселих, добрих і сумних.

Хіба ми можемо прожити

Скажіть, хоч день, хоч два без них?

  • Насправді, казки полюбляють не тільки діти, а й дорослі. Справедливо підмічено, що той, хто вірить у казки – щасливий. Казка – це глибока і мудра книга життя.
  • А до якої казки потрапимо ми? Послухайте цю пісеньку.(Звучить запис пісеньки Колобка. Учні називають казку «Колобок»)

ІІІ. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Колобок».

  1. Розгляд книжки з текстом української народної казки «Колобок».
  • Розглянемо книгук. Починаємо з обкладинки. Що написано на ній? (Назва книжки – «Колобок».)

Книжку розглядають посторінково. Діти ознайомлюються з ілюстраціями, пригадують казкових героїв; добирають відповідні інтонації до голосів Зайця, Вовка, Ведмедя, Лисиці.

  • Розгляньте ілюстрацію. Хто на ній зображений?

Картинки по запросу ілюстрації колобок 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Чи подобається вам, як Колобок розмовляв із Зайчиком-побігайчиком? Обґрунтуйте свою думку.
  • Давайте заспіваємо Вовкові ту ж саму пісеньку, яку заспівав йому Колобок. Розкажіть, чим закінчилася зустріч Колобка з Вовком?

Картинки по запросу ілюстрації колобок 

 

 

 

 

 

 

 

  • Перегляньте уважно фрагмент мультфільму. «Озвучте» переглянутий фрагмент.
  1. Колективне відтворення змісту казки.
  • Пригадаємо сюжет казки (один учень починає розказувати, другий продовжує, вчитель зупиняє дітей, коли вони розповідатимуть про зустріч Колобка з Лисицею).
  • Як ви гадаєте, чому Колобок від усіх тікав? Згодна з вами, всі звірі хотіли його з’їсти. Так і говорили: «Колобок, Колобок, я тебе заїм!» А Колобку було сумно самому, він хотів знайти друга. Чому? (Хотів поговорити з кимось, пограти)

 

ІV. Ознайомлення з темою та метою уроку.

  • Чи хочете ви погратися з Колобком? У яку гру? (учитель показує іграшку Колобка)
  • Про що можна поговорити з цим казковим персонажем?
  • Давайте виготовимо Колобка із паперу. Зробимо Колобку очі, носик, ротик, одягнемо капелюха або приладнаємо ніжки!
  • Як ви гадаєте, чи однаковими будуть наші вироби? (Різними, тому що різним був настрій у виконавця роботи, його уява, здібності).

Учитель демонструє варіанти виконаної роботи.

 

V. Повторення правил техніки безпеки під час роботи з інструментами.

- тримати ножиці закритими на парті;

- передавати інструмент кільцями до товариша;

- не гратися ножицями;

- економно використовувати клей та папір;

- підтримувати порядок на робочому місці на всіх етапах уроку.

 

                                                          Руханка

Засиділись в царстві казки,

Встали дружно. Без підказки

Лінь, як пил, струхнули з себе.

Пострибати ще нам треба.

Раз, два, три, чотири, п’ять

Починаймо присідать.

Нахилилися ще раз.

Досить! До роботи клас!

Дружно сіли, стало тихо,

Колобку не буде лиха.

Він співає, він сміється,

Бо вже другом нам зоветься.

 

VІ. Обговорення етапів виконання аплікації.

  1. Розповідь вчителя про значення шаблону та роботу з ним: розмістити шаблон на папері, обвести олівцем, вирізати.
  2. Бесіда про можливі дрібні елементи (ніс, очі, ротик).
  • Поміркуйте, від чого залежить вираз обличчя (адже Колобок  - це казковий герой). (Від настрою, характеру, стану)
  • За допомогою яких елементів портрету ми можемо передати стан? (очей, посмішки)
  • Що може прикрасити Колобка? (чубчик, вії, ямочка біля рота, капелюшок тощо)

Учитель звертає увагу учнів на зразки виконаної роботи.

Картинки по запросу аплікація колобок 

Картинки по запросу аплікація колобок 

 

 

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

  1. Вирізання дрібних елементів.
  2. Розміщення основної деталі – Колобка – на аркуші паперу та дрібних елементів на основній деталі.
  3. Приклеювання елементів.
  4. Створення закінченої композиції.

VІІ. Послідовне виготовлення аплікації вчителем.

VІІІ. Практична діяльність учнів. Виконання аплікації.

ІХ. Підбиття підсумків роботи.

  1. Створення виставки аплікацій «Мій казковий друг»
  • Якби Колобок подивився на себе в дзеркало сподобався б йому його теперешній вигляд? Чи захоче колобок із вами дружити? Чи цікаво цьому персонажу серед нас? Чому ви так гадаєте?
  • Придумайте власне закінчення казки «Колобок».
  • Подаруємо Колобку пісню про дружбу!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 травня 2019
Переглядів
1598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку