Урок з теми "Велика буква В. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів)"

Про матеріал
Конспект уроку з предмету «Навчання грамоти» за темою «Велика буква В. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів)» розроблено відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), створеної під керівництвом О.Я. Савченко. Використано матеріали підручника «Українська мова. Буквар. 1 клас» К.І. Пономарьової (видавництво «Оріон», 2018).
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка конспекуту уроку з навчання грамоти (читання)

1 клас

C:\Users\IraOni\Desktop\quadrados-azuis-vetoriais-resumo-de-fundo_2065-442.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "клипарт дети читают на прозрачке"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Бахмут, 2019

Автор:  Оніщенко Ірина Валентинівна, учитель початкових класів, методист міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області, тренер НУШ.

 

Урок 38 (с. 76-77)

Тема. Велика буква В. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів).

Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою В, навчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; формувати навичку читання, уміння замінювати іменники займенниками він, вона, воно, вони (без уживання термінів), добирати заголовок до прочитаного тексту; розвивати вміння розповідати за малюнком і про події з власного життя, розгадувати кросворди; формувати  компетентності спілкування державною мовою, соціальну та громадянську; виховувати інтерес до навчальної діяльності.

Обладнання: плакат «Велосипед», аркуші з зображенням велосипеда для групової роботи, табличка для стіни слів, картки для словникової роботи, репродукція картини Є. Сегала «Велосипедист», синельні палички, аркуші білого паперу, контейнери з манною крупою, цеглинки Лего, картки для проведення рефлексії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма уроку: уявна мандрівка

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна, мистецька.

 

Хід уроку

І. Вступна частина (учні разом із вчителем утворюють коло, промовляють вірш, супроводжуючи рухами)

Доброго ранку містам і містечкам,

(руки розводять у сторони, а потім зводять,опускаючи донизу)

Селам великим, малим хуторам!

(повторюють попередні рухи)

Доброго ранку бажаєм сердечно!

(руки кладуть на ліву сторону грудей)

Доброго ранку, люди, всім вам!

(руки розводять від грудей у сторони, посміхаючись один одному).

  1. Вправа на знайомство.
  •                Назвіть своє ім’я  та розкажіть про те, яким транспортом ви любите мандрувати (Наприклад: «Мене звати Іринка. Я люблю мандрувати автомобілем»)

(Якщо у класі велика кількість учнів, можна виконати цю вправу в парах)

  1. Вступна бесіда:
  • Любі діти! Я недаремно запропонувала вам під час нашого знайомства розповісти про той транспорт, яким ви любите подорожувати. Саме сьогодні хочу запросити  вас вирушити у  мандрівку, під час якої ми познайомимося з  великою друкованою буквою В, навчимося її друкувати, виконаємо багато цікавих вправ. Чи готові ви?
  •  У нашій подорожі буде сім зупинок. І зараз ми з вами на першій зупинці – «Зупинці для кмітливих». Інформація про транспорт, на якому будемо рухатися, міститься на плакаті. Здогадайтесь, що це за транспорт?

 

C:\Users\IraOni\Desktop\bike-sprockets-vectors.jpg

  •    Хто має власний велосипед і вміє на ньому їздити?
  •    Чи давно ви навчилися кататися на ньому?
  •    Де і з ким ви любите їздити на велосипеді?
  1.     Складання асоціативного куща до слова «велосипед». Робота в групах.

Алгоритм роботи:

  1. Об’єднання учнів у групи.
  2. Повторення правил роботи в групі.
  3. Виконання завдання.
  4. Презентація робіт.

(учасники кожної групи отримують аркуш паперу із зображенням велосипеду, пишуть або малюють асоціації з цим словом. Наприклад: спорт, рух, здоров’я, задоволення, навантаження, навички, спільний відпочинок або сімейний відпочинок тощо )

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розміщення слова «велосипед» на стіні слів:
  •      Сьогодні ми будемо мандрувати на велосипеді сторінками Букваря, візьмемо у подорож букву в. Як ви гадаєте чому?
  •      Де ми чуємо звук [в] у слові «велосипед»?

C:\Users\IraOni\Desktop\2.gif

  1. Словникова робота. Робота в парах за карткою.

C:\Users\IraOni\Desktop\3.gif

  1. Вивчення уривка вірша «Велосипед»:
  • Щоб нам продовжити мандрівку, необхідно вивчити слова вірша:

Маю я велосипед!

Поспішаю уперед –

Натискаю на педалі:

Нумо, швидше! Нумо, далі!

  • Готові рухатися далі? Уперед! (діти імітують рух на велосипеді)

ІІ. Основна частина

C:\Users\IraOni\Desktop\39303220_evgeniy_segal___velosipedist.jpgЗупинка друга  – «Мистецька».  Робота за картиною.  Прийом «Входження в картину».

  •    Подивіться на репродукцію картини.
  •    Що відбувається на ній? 
  •    Який настрій має дитина?  Чому ви так вважаєте?
  •    Де і коли відбуваються події?
  •    На вашу думку, це сучасна картина? Чому?
  •    Чи є сучасним велосипед, на якому їде хлопчик? Чому?
  •    Щоб зробили би ви, опинившись на цій картині?
  •    Який заголовок можна дібрати до цієї картини?
  •    Перед вами була репродукція картини художника Євгена Сегала «Велосипедист». Сподіваюсь гарний настрій від маленького велосипедиста перейде і до вас та збережеться протягом всього уроку.
  •    Рухаємося далі! (діти імітують рух на велосипеді)

Зупинка третя – «Друзі Букваря»

  1. Робота за сторінкою Букваря (с.76).
  1. Бесіда за малюнком:
  •    Кого ви бачите на малюнку?
  •    На чому катаються діти? Вони такі ж велосипедисти, як і ви!  
  •    Пропоную вам дібрати імена нашим маленьким друзям. Але умова – імена повинні починатися на букву «ве».
  •    Пригадайте, з якої букви пишуться імена?  (з великої)
  •    У яких випадках на письмі ми використовуємо велику букву?
  •    А в кого з вас імена та прізвища починаються  на букву «ве»?
  •    Запросіть дітей до участі в нашій мандрівці.
  1. Робота в групах. Обговорення та складання  правил велосипедиста.
  •    Скажіть, а яких правил необхідно дотримуватися велосипедистам? (Протягом 1 хвилини учні в групах обговорюють правила велосипедиста, потім по черзі презентують їх.

Орієнтовні відповіді дітей: намагатися їздити в шоломі;  кататися у спеціально відведеному місці; пам’ятати, що рухатися велосипедом проїжджою частиною можна з 14 років; необхідно перевіряти справність велосипеда тощо).

  •    Дякую за відповіді!
  1. Порівняння великої друкованої букви В із малою. Побудова букв із синельних паличок (пухнасті палички).
  •    Подивіться і скажіть, чим схожі велика друкована буква В  та мала?
  •    А чим вони різняться?
  •    Змоделюйте з синельних паличок велосипед (діти з декількох паличок моделюють велосипед).
  1.     Гра «На що схожа буква В». Робота в парах (на аркуші паперу діти малюють предмети, які схожі на  букву В)

Зупинка четверта – «Тренування для велосипедистів» (руханка)

  •    Навіть гарно треновані велосипедисти зупиняться, відпочивають та роблять зарядку. Готові?

Руки в сторону та вгору –

На носочки піднялись.

Підніміть голівку вгору

Й на долоньки подивись

Руки в сторони розводим

Опускаєм плавно вниз

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо

Раз присіли — руки прямо,

Встали. Знову все так само

Вправу дружко почали

Нахил вліво — раз, два, три!

Повертаємося вправо

Все виконуємо гарно

Вліво, вправо повернулись

Ось розминці вже й кінець

Хто ж старався — молодець!

  •         Молодці! Тепер можна мандрувати далі!

Зупинка п’ята -  «Пиши - читай»

  1. Друкування  літери В та слів з нею:
  •   письмо букви В у повітрі за зразком вчителя;
  •   письмо букви В пальчиком у контейнері з манною крупою;
  •   письмо в зошиті за клітинками;
  •   письмо слів із буквою В за зразком.
  •         Чому подані  слова надруковано з великої букви?
  1.     Робота за Букварем (с.76):
  •         На вас чекає Читалочка. Читаємо склади. 
  1.     Вправа «Читання, спускаючись з гірки» (ланцюжком, індивідуально, хором, прискорюючи темп).
  •         Читалочка пропонує вам прочитати імена дітей. Прочитайте слова самостійно.
  1. Вибіркове читання:
  •    Увага завдання! Прочитайте жіночі імена.
  •    Прочитайте чоловічі імена.
  •    Прочитайте імена, що складаються з 4-х букв.
  •    Прочитайте найдовше ім’я.
  •    Прочитайте імена, які починаються на букву В.
  1.     Слуховий диктант. Завдання: за допомогою цеглинок Лего учні сигналізують, яку букву писати -  велику чи малу (велика буква – цеглинка жовтого кольору, мала буква – цеглинка зеленого кольору).

Орієнтовні слова для диктанту: Віталій, витирати, відомий, Катруся, мандрувати, Валентина, верба, одиниця, Настуня, Світланка, крокодил, Володя, лагідний, вечір.

  1.     Ознайомлення з займенниками (без уживання термінів) (с.77).
  •         Дуже часто для того, щоб наше мовлення було красивим, щоб слова не повторювалися, одні слова замінюються іншими. Так назви предметів, тварин і людей можна замінити словами він, вона, воно, вони. Наприклад: учень – він, учениця – вона, сонце – воно, квіти – вони.
  •         Спробуємо дібрати до кожного малюнка слово (під керівництвом учителя діти замінюють зображені малюнки відповідними займенниками).
  1.               Побудова звукової схеми до слова ведмідь за допомогою цеглинок Лего (твердий приголосний – синя цеглинка, м’який приголосний – зелена цеглинка, голосний – жовта цеглинка). Робота в  парах.
  2.               Пальчикова гімнастика:

Вовк ведмедя розбудив:

— Вже весна, гуляти йди!

Виліз велетень з барлоги —

Вовк тікає в ліс від нього.

 

(Середній і безіменний пальці притисну­ті згори великим. Вказівний і мізинець трохи підняті вгору й зігнуті)

  1.     Читання тексту (с. 77).
  •    Діти, зверніть увагу на слово в першому рядочку, в якому рамочкою обведено букву. Це буква «пе», ми будемо її вивчати пізніше.
  •    Хто знає цю букву і зможе прочитати це слово? (купили)
  •    Читаємо текст ланцюжком.
  1.     Бесіда за змістом тексту:
  •    Що купили мама і Клава?
  •    Якими були сливи? А кавуни?
  •    Що мила мама? А що мила Клава?
  •    Хто ласував сливами та кавуном?
  •    Який заголовок ви би дібрали до цього тексту?
  •    Прочитайте слова, в яких є буква «ве».

Зупинка шоста – «Малий розумник»

  1.  Розгадування кросворду (с.77) (діти розгадують кросворд – записують у клітинки назви малюнків, позначені відповідною цифрою).

1) Грізний погляд, буйна грива,

дужий, спритний, гордівливий.

Заричить — усяк змовкає,

бо він цар, це кожен знає. (Лев)

 

2) Ой цвіте на Україні красне літо,

Ой збирають чорноброві в гаю квіти,

В’яжуть стрічку й квіточку в стіжок,

Щоб до танцю вбратись в оберіг –…(Вінок).

 

3) Не гіркий і не солоний,
А солодкий і червоний.
Як же зветься цей товстун?
Здогадалися? … (Кавун)

 

4) Світло в дім несе воно,

Називається... (вікно).

 

  •         Яке слово утворилося по вертикалі у виділених клітинках? (слово вовк)
  •         Розгляньте малюнки. Чи є на ньому  зображення вовка? Що ви знаєте про нього? (розповіді дітей)
  •         Скільки букв «ве» у слові «вовк»? Покажіть їх кількість за допомогою цеглинок Лего:

Результат пошуку зображень за запитом "шість цеглинок"

  • 1 буква

 

  • 2 букви

 

  • 3 букви

ІІІ. Заключна частина

Зупинка сьома – «Повернення додому»

  1.     Вправа «Мікрофон»:
  •         Ми повернулися додому!
  •         Пригадайте, яку букву вивчали на уроці?
  •         Для чого потрібно вміти друкувати велику букву? (щоб записувати імена, прізвища, клички тварин, назви країн, перше слово в реченні).
  •         Назвіть слова, які пишуться з великої букви В.
  1.     Письмо до себе. Завдання: напишіть (намалюйте), що сподобалося вам під час сьогоднішньої мандрівки. 
  2. Рефлексія
  •         Подивіться на малюнок. Що везе хлопчик-велосипедист? (повітряну кульку)
  •         Розфарбуйте кульку зеленим кольором, якщо у вас сьогодні все вийшло.
  •         Розфарбуйте її жовтим кольором, якщо виникли питання.
  •         Розфарбуйте червоним кольором, якщо вам важко, незрозуміло.
  •         Дякую за роботу.

 

 

C:\Users\IraOni\Desktop\4f5a1befddb1.png

Завдання для кмітливих (для використання під час перерви)

C:\Users\IraOni\Desktop\maze087.gif

  •                   Придумай ім’я для хлопчика на букву «В».
  •                   Проведи його лабіринтом до велосипеда.

 

Список використаних джерел:

1.            Клуб поезії. Велосипед. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=358966 - Назва з екрана. – (Дата звернення 30.09.2018).

2.            Українські загадки [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://zagadki.in.ua/griznij-poglyad-bujna-griva/ - Назва з екрана. – (Дата звернення 30.09.2018).

3.            Пальчикова гімнастика [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://dorobok.edu.vn.ua/article/view/320 - Назва з екрана. – (Дата звернення 30.09.2018).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. С Л
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
11 травня 2019
Переглядів
5443
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку