Урок навчання грамоти
Тема: Звуки [з][з`], позначення їх буквою з З (зе).
Читання складів, слів, речень з буквою з З.
Письмо малої букви з.
Криворізька спеціалізована школа №74
Методичний кабінет
Урок навчання грамоти
1-А клас
Тема: Звуки [з][з`], позначення їх буквою з З (зе).
Читання складів, слів, речень з буквою з З.
Письмо малої букви з.
Підготувала
вчитель початкових класів
Носова Лариса Миколаївна
Кривий Ріг
2018р
Урок навчання грамоти
Тема: Звуки [з][з`], позначення їх буквою з З (зе). Читання складів, слів, речень з буквою з З. Письмо малої букви з.
Мета: Ознайомити учнів з буквами з З, їх назвою. Формувати навички дзвінкої вимови цих звуків у кінці слів і складів, навчити давати повну характеристику звука. Формувати уміння читати склади, слова, речення з новою буквою. Удосконалювати навички звукового аналізу слів. Розвивати фонематичний слух, увагу, творче мислення, спостережливість, мовлення. Збагачувати активний словник школярів. Виховувати вміння працювати в групі, поважати думку іншого.
Обладнання: Сніжинки з буквами, робочі листи «Предмет-схема», «Друк – рукопис», пазли «Тварина-буква», різнокольорові стрічки, Lego (шість цеглинок), звукові позначки – картки, складові картки, опори «Вирощуємо літери», сигнальні картки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Холодно зараз в лісах і луках
Холодно зайчикам, лискам, птахам,
Тепло і затишно в класі у нас,
ІІ. Актуалізація опорних знань.
– Вітер взимку сильно дме, розкидує сніжинки, роздмухує їх. Ось і до нас залетіли сніжиночки. Але незвичайні, а з буквами. Візьміть сніжиночку і назвіть букву. Придумайте слово, яке починається на цю букву ( Вибірково : поділіть на склади, який склад наголошений, який останній звук у слові, …. )
Діти беруть свою сніжинку – букву і розташовують її на магнітній дошці, в залежності від того, який звук позначає буква.
- Їх можна чути і вимовити (звуки).
- Іх можна бачити і писати (букви).
- Вони бувають голосні і приголосні (звуки).
- Вони бувають друковані і писемні (букви).
- Вони бувають тверді, м`які (звуки).
- Вони бувають великі, малі (букви).
ІІІ. Мотивація навчання діяльності.
ІV. Оголошення теми і мети уроку. Робота над новим матеріалом.
Текст.
Зима нарешті зима! Казкова зима. З неба сипляться сніжинки – зірочки, і злегка кружляють над землею. Заметіль здуває зірочки з дерев, з дахів, з замерзлих гілок. Мороз заморозив озерця. Чую синичку «зінь-зінь-зінь». Сніг застелив зимовою ковдрою землю. Звірі радо зустріли зиму у новому одязі. Зимонько-зима завітала до нас!
Артикуляція звуків [з][з`]. Гра «Заметіль».
Діти встають в коло, перший учень вимовляє звук [з] і тягне його поки другий учень не продовже. Вчитель торкається якоїсь дитини, і дитина говорить «ік» (тобто замерзла). Звук рухається у зворотньому напрямку від «замерзлої» дитини. Так само працюємо над вимовою звука [з`].
Аналіз звука (приголосний, твердий, м`який, дзвінкий).
На екрані телевізора з`являється зображення предметів, діти оплесками ловлять слова, в яких є звук [з] або [з`]
Ваза, коза, зірка, сніжинка, зима, віз, парасолька, кавун, водолаз, замок, озеро, зефір, зошит, підручник.
Робота зі звуковими схемами (Зефір, зірка). Порівняння схем. (Діти працюють самостійно).
Кінезіологічна вправа «Вухо-ніс»
Робота в групах. Будівництво вежі.
У дітей на парті є позначки ( сніжки різні за розміром).
Вчитель викликає дитину, орієнтуючись на розмір сніжка.
Завдання: знайди схеми до малюнків, побудуй вежу у правильній послідовності розміщення цеглинок. Перевіряємо завдання за зразком.
Ознайомлення з буквою.
Активність «Вигадай танок»
Діти закріплюють поняття домашні, дикі, екзотичні тварини.
Аналіз букви, порівяння великої і малої букви.
Складання букви з лего (Робота в парах)
Друкування букви в зошиті.
Читання складів з дошки.
Робота в групах. Тренуємося читати склади, слова.
Робота з букварем. ( сторінка 95)
Читання слів ланцюжком.
Гра «Дослідники» ( Знайди та прочитай слова з двох складів, з трьох складів, з одного складу; прочитай слова, в яких перший склад – наголошений.
Зміна навчальної зони.
Активність «Зимова екскурсія»
Діти сідають за парти.
Робота в парі. Учні працюють з робочим листом « Друк – рукопис».
Треба з`єднати друковану літеру з рукописною, якщо завдання виконали правильно – вийде сніжинка.
Викладання букви за допомогою стрічки.
Письмо маркером, письмо методом «Вирощуємо літеру»
Активність «Злови сніжинку»
Письмо для друга ( Три літери на окремому аркуші)
Письмо в зошиті. Обери саму красиву літеру і домалюй їй корону. Вона сьогодні – королева.
V. Підсумок уроку.
Гра «Так-ні»
Сигнали діти подають цеглинками лего. Залена цеглинка – так, червона – ні.
Оцінювання.
У вас є 6 цеглинок. Якщо ви все зрозуміли на уроці, у вас все вийшло, побудуйте вежу, висота якої продемонструє ваші старання.