Урок навчання грамоти Тема: Звуки [з][з`], позначення їх буквою з З (зе). Читання складів, слів, речень з буквою з З. Письмо малої букви з.

Про матеріал

Урок навчання грамоти

Тема: Звуки [з][з`], позначення їх буквою з З (зе).

Читання складів, слів, речень з буквою з З.

Письмо малої букви з.

Перегляд файлу

Криворізька спеціалізована школа №74

Методичний кабінет

 

 

 

Урок навчання грамоти

1-А клас

Тема: Звуки [з][з`], позначення їх буквою з З (зе).

Читання складів, слів, речень з буквою з З.

Письмо малої букви з.

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Носова Лариса Миколаївна

 

 

 

Кривий Ріг

2018р

 

Урок навчання грамоти

Тема: Звуки [з][з`], позначення їх буквою з З (зе). Читання складів, слів, речень з буквою з З. Письмо малої букви з.

Мета: Ознайомити учнів з буквами з З, їх назвою. Формувати навички дзвінкої вимови цих звуків у кінці слів і складів, навчити давати повну характеристику звука. Формувати уміння читати склади, слова, речення з новою буквою. Удосконалювати навички звукового аналізу слів. Розвивати фонематичний слух, увагу, творче мислення, спостережливість, мовлення. Збагачувати активний словник школярів. Виховувати вміння працювати в групі, поважати думку іншого.

Обладнання: Сніжинки з буквами, робочі листи «Предмет-схема», «Друк – рукопис», пазли «Тварина-буква», різнокольорові стрічки, Lego (шість цеглинок), звукові позначки – картки, складові картки, опори «Вирощуємо літери», сигнальні картки.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Холодно зараз в лісах і луках

Холодно зайчикам, лискам, птахам,

Тепло і затишно в класі у нас,

  • Доброго дня, вітаємо вас.
  • Діти, нагадайте, який тематичний тиждень у нас розпочався? («Зима»). Сьогодні саме вона буде панувати у нас на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Артикуляційні вправи («Вітер», «Сніг», «Цокіт копит»)
  2.  Повторення вивчених букв (У кожного учня прикріплена на парті сніжинка з буквою)

– Вітер  взимку сильно дме, розкидує сніжинки, роздмухує їх. Ось і до нас залетіли сніжиночки. Але незвичайні, а з буквами. Візьміть сніжиночку і назвіть букву. Придумайте слово, яке починається на цю букву ( Вибірково : поділіть на склади, який склад наголошений, який останній звук у слові, …. )

  1. Гра «Букви, на місце!»

Діти беруть свою сніжинку – букву і розташовують її на магнітній дошці, в залежності від того, який звук позначає буква.

  

 

 

  1. Бліц – опитування «Додай слово!»

- Їх можна чути і вимовити (звуки).

- Іх можна бачити і писати (букви).

     - Вони бувають голосні і приголосні (звуки).

     - Вони бувають друковані і писемні (букви).

     - Вони бувають тверді, м`які (звуки).

      - Вони бувають великі, малі (букви).

ІІІ. Мотивація навчання діяльності.

  • Молодці! А як ви думаєте, чи всі букви ми вже вивчили?
  • Чи треба знати всі букви?
  • А для чого це потрібно ?

ІV.  Оголошення теми і мети уроку. Робота над новим матеріалом.

  • Діти, у нас триває тиждень «Зима»,  я вас запрошую на зимовий килим. (Учні розміщуються на килимку, на кріслах – пуфах)
  • Уважно послухайте зимовий текст і скажіть, який звук частіше за інших ви чули?

Текст.

Зима нарешті зима! Казкова зима. З неба сипляться сніжинки – зірочки, і злегка кружляють над землею. Заметіль здуває зірочки з дерев, з дахів, з замерзлих гілок. Мороз заморозив озерця. Чую синичку «зінь-зінь-зінь». Сніг застелив зимовою ковдрою землю. Звірі радо зустріли зиму у новому одязі. Зимонько-зима завітала до нас!

  • Який звук найчастіше повторювався? ([з][з`]).
  • А які слова з цими звуками ви запам`ятали?

Артикуляція звуків [з][з`]. Гра «Заметіль».
Діти встають в коло, перший учень вимовляє звук [з] і тягне його поки другий учень не продовже. Вчитель торкається якоїсь дитини, і дитина говорить «ік» (тобто замерзла). Звук рухається у зворотньому напрямку  від «замерзлої» дитини. Так само працюємо над вимовою звука [з`].
Аналіз звука (приголосний, твердий, м`який, дзвінкий).

  • Молодці! Займаємо місця в групах. (Діти сідають за парти). Розпізнавання слів зі звуками [з][з`].
    Гра «Зловіть слово»

На екрані телевізора з`являється зображення предметів, діти оплесками ловлять слова, в яких є звук [з] або [з`]

Ваза, коза, зірка, сніжинка, зима, віз, парасолька, кавун, водолаз, замок, озеро, зефір, зошит, підручник.

Робота зі звуковими схемами (Зефір, зірка). Порівняння схем. (Діти працюють самостійно).

Кінезіологічна вправа «Вухо-ніс»

Робота в групах. Будівництво вежі.

У дітей на парті є позначки ( сніжки різні за розміром).

Вчитель викликає дитину, орієнтуючись на розмір сніжка.

  • За завданням підійде представник групи, який має найменший сніжок. (Діти підходять і отримують робочий лист « Предмет – схема». Вчитель дає рекомендації щодо виконання. Учні повертаються в свої групи і пояснюють завдання.

Завдання: знайди схеми до малюнків, побудуй вежу у правильній послідовності розміщення цеглинок. Перевіряємо завдання за зразком.

Ознайомлення з буквою.

  • Важко взимку тваринам в лісі. Холодно, голодно. Вони вирішили погрітися і принесли нам завдання.

Активність «Вигадай танок»

  • Зберіть пазл і з`ясуйте, яка тваринка у вас вийшла, і як вона зимує? (ведмідь, білка, їжак, мишка, заєць, лисичка, жираф, корова)

Діти закріплюють поняття домашні, дикі, екзотичні тварини.

  • Молодці, а тепер тваринка вам розкриває таємницю. Переверніть малюнок, на зворотньому боці ми бачимо нашу красуню – букву З.
  •  Оплески! ( на дошці з`являється табличка з зображенням букви З.

Аналіз букви, порівяння великої і малої букви.

Складання букви з лего (Робота в парах)

Друкування букви в зошиті.

Читання складів з дошки.

Робота в групах. Тренуємося читати склади, слова.

  • За завданням підійде представник групи, у якого сніжок самий великий. (дитина отримує картки та завдання). Діти працюють в групах (Читають слова, речення)

Робота з букварем. ( сторінка 95)

Читання слів ланцюжком.

Гра «Дослідники» ( Знайди та прочитай слова з двох складів, з трьох складів, з одного складу; прочитай слова, в яких перший склад – наголошений.

Зміна навчальної зони.

Активність «Зимова екскурсія»
Діти сідають за парти.

Робота в парі. Учні працюють з робочим листом « Друк – рукопис».

Треба з`єднати друковану літеру з рукописною, якщо завдання виконали правильно – вийде сніжинка.

  • А яка літера залишилася без пари? ( буква З)
  • Пошукайте оченятами, а чи в класі де-небудь вона не причаїлася за заметом?
  • Знайшли, ось вона – З
  • Аналіз рукописної літери.

Викладання букви за допомогою стрічки.

Письмо маркером, письмо методом «Вирощуємо літеру»

Активність  «Злови сніжинку»

Письмо для друга ( Три літери на окремому аркуші)

Письмо в зошиті. Обери саму красиву літеру і домалюй їй корону. Вона сьогодні – королева.

V. Підсумок уроку.

Гра «Так-ні»

Сигнали діти подають цеглинками лего. Залена цеглинка – так, червона – ні.

  • Ми на уроці вивчали букву З.
  • Вона не позначає звуків.
  • Буква З може позначати твердий приголосний або м`який приголосний звук.
  • Буква З інсує тільки маленька.
  • Буква з може стояти лише на початку слова
  • Мені цікаво було на уроці.

Оцінювання.

У вас є 6 цеглинок. Якщо ви все зрозуміли на уроці, у вас все вийшло, побудуйте вежу, висота якої продемонструє ваші старання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
3566
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку