Урок навчання грамоти у 1 класі.

Про матеріал
Урок навчання грамоти у 1 класі: Звук [ ш ] , позначення його буквою «ша».
Перегляд файлу

Урок навчання грамоти  у 1 класі

За Букварем  Пономарьова.

Тема. Звук /ш/, буква ш. . Читання складів, слів, речень

Мета: ознайомити учнів звуком [ш], ,навчити правильно артикулювати звук [ш] та аналізувати його; ознайомити учнів з буквами Ш, ш («ша»); удосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати активний і пасивний словник учнів; розвивати усне мовлення, творче мислення, пам’ять, увагу, спостережливість; виховувати інтерес до читацької діяльності, патріота своєї держави.

Хід уроку

1.Етап орієнтації

 Вправа «Коло»

Звучить пісня «Рушничок»

-Любі діти, я радо та гостинно запрошую на урок за українським звичаєм: хлібом-сіллю на вишитому рушничкові.

-Як ви гадаєте чому? Про що буде йти мова на уроці?

2.Етап планування

Так, сьогодні ми  будемо говорити про традиції ,одяг нашого народу ,а саме про вишиванку,вивчимо нову букву і будемо вчитись її друкувати.

Стратегія «Передбачення»

- Щоб урок запам’ятати, рекламу-очікування пропоную складати .

Для цього продовжимо думку:

«Ми будемо на уроці…(активні, працьовиті, творчі….)

«Урок буде…(цікавим, навчальним, творчим)

«А настрій…(веселим, бадьорим…)

3.Виконання плану діяльності

-Розумнички. Подивіться, що незвичайного сьогодні ви помітили у класі.

Дерев'яна розмальована та окута залізом скриня — неодмінний атрибут української хати. Як ви гадаєте ,що тут зберігали раніше?

Тут зберігалося святкове вбрання, повсякденний одяг, рушники.

Сьогодні у нашій скрині теж є вбрання ,і завдання які ми будемо виконувати.

Дістаємо перше ,це що?

Що  це таке ?

Широкі шаровари,українська спідниця.

Вимовте слово шаровари.

Назвіть перший звук у цьому слові. [ш]?

              - Який звук [ш]? (Приголосний, твердий)

-  На письмі звук (ш) позначається буквою «ша»

  • На що схожа ця буква? (на вила, виделку, перевернуте «Е», триголового змія)

-Знайдіть цю букву на нашому дереві.

Розумнички.

. Динамічна пауза.

Як шумлять у птаха крила:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

В морі сильному вітрила:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

Вітер з гаєм розмовляє:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

Проміж листячком гуляє:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

Як пшениченька шумить:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

Й ми всі трохи пошуміли

Від роботи відпочили

-Дістаємо наступну ,що ще лежить у скрині?

Вишиванка.

Давайте визначимо ,де в словах шаравари, вишиванка знаходиться буква Ш.(на початку….)

Сорочка, вишита по горловині, манжетах, рукавах та внизу. Вона була значно довша, ніж чоловіча. Залежно від призначення такі сорочки-вишиванки виготовлялися з дорогого білосніжного чи дешевого грубого полотна. Молоді дівчата носили їх без верхнього одягу, підперезавшись кушаком.

А в кінці слова може бути ш?

Так, переконаймось в цьому, виконавши завдання у букварі.

В якому із цих слів ш займає останнє місце?

Хто завжди нас вчить на кожному уроці читати?

Вправи з читання.

Самостійне читання.

 

Фізхвилинка

-Сьогодні ми навчимось не тільки читати ,а й друкувати.

 

«Друкування в повітрі»

Друкування в зошиті.

 

В нашій скрині лежить ще одна річ,не  замінна в кожній хаті-рушник.

Споконвіку вишиті рушники мали дуже важливе значення для українців – їх використовували під час обрядів, на свята, у побуті, вони супроводжували всі важливі життєві події.

Рушники досі використовують у весільних обрядах, під час хрещення дітей, на церковні свята, їх прийнято зберігати все життя.

-Як ви гадаєте,хто раніше та й зараз вишиває?

Так,матусі,бабусі,дівчатка.

Робота в малих групах

Ваше завдання -відповісти на питання малюнками.

Пропоную вам послухати оповідання,

-Про кого розповідається?

-Як звати дівчинку?

-Що вони робили?

 -Який подарунок зробили бабусі?

- Який подарунок зробили Мишкові?

-Татові?

-Що Шура вишила матусі?

-А мама доньці?

-Які були ці подарунки?

- Чи є серед нас дітки ,які вже пробували вишивати?

- Діти ,а чим відрізняється вишивка від вишиванки?

Звернимось до букварика.

_З якою буквою познайомились сьогодні?

Ваше завдання кожній групі сконструювати  з ЛЕГО велику букву Ш

-Дуже гарна робота.

ІV. Підсумок уроку 

-Давайте пригадаємо,що цікавого було на уроці?

-Що вам сподобалось?

-Який у вас зараз настрій? Зазначте у щоденнику вражень.

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку