Урок навчання грамоти "Закріплення букви Ш, ш. Її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах."

Про матеріал
Урок навчання грамоти букварного періоду, направлений на закріплення вивченого матеріалу з використанням технологій " Мікрофон", " Миттєва відповідь", " Крісло автора", " Незакінчене речення", різноманітних вправ з набором " 6 цеглинок " LEGO", групової роботи щодо відновлення деформованого тексту " Годівничка для птахів".
Перегляд файлу

 Оксана Олександрівна  Постоєнко,

вчитель початкових класів,

старший вчитель  Марганецької СЗОШ І-ІІІ ступенів № 9

міста Марганця  Дніпропетровської області

 

Урок  навчання грамоти  в 1 класі (НУШ)

 

Тема уроку. Закріплення  букви Ш, ш. Її звукового значення, уміння читати  вивчені букви в словах, реченнях і текстах.

Мета уроку:

  • формування предметних компетентностей:  закріпити уявлення про звукові значення раніше вивченої літери Ш,ш;  про значення  однакових  за звучанням, але різних за змістом слів; виробляти  вміння читати склади, слова та речення  з вивченими буквами; удосконалювати навички звуко-буквеного  аналізу слів; розвивати вміння на слух сприймати текст та відповідати  на поставлені запитання за його змістом; виховувати інтерес до читання; дбайливе ставлення до зимуючих птахів.
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати у першокласників здатність міркувати, порівнювати, узагальнювати; набувати  індивідуального досвіду самоорганізації навчальної діяльності;

соціальної: вчити ефективно спілкуватися і співпрацювати   в групі, парі;

здоров’язбережувальної: навчати  дбайливого ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: комбінований урок.

Технології :  «Мікрофон», «Миттєва відповідь», «Незакінчене речення»,        «Крісло автора».

Обладнання: підручник М.С. Вашуленка, О.В. Вашуленко «Буквар»,част.2, набори 6 цеглинок «LEGO», предметні малюнки із зображенням птахів,  картки із складами та словами-блискавками, звукові схеми у кожного учня, набір пазлів на тему «Годівничка для птахів», картки з деформованим текстом( для кожної групи).

 

Хід уроку

І. Організація  класу 

1.Привітання в колі

Доброго ранку, доброго дня!

Доброго ранку, сьогодні, щодня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Працюють голівки і сяють усмішки!

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви, і бажаю вам я!

2.Вправа «Очікування»

- Діти, чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? ( Відповіді учнів.)

- Мені хочеться, щоб на уроці навчання грамоти ви відчули радість пізнання нового та досягли успіху, не боятися помилятися, працювали разом, були доброзичливими.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності

  1.  Створення   навчальної  ситуації. Повідомлення  теми і завдань уроку
  • До нас  на урок прилетіли  пташки.  Уважно розгляньте малюнки на дошці, назвіть їх.(Малюнки: синичка, шпак, шишкар, горобець, снігур).

 

                    F:\Буква Ш.Урок для друку\IMG_20200203_235909.jpg C:\Users\Администратор\Downloads\index.jpg F:\Буква Ш.Урок для друку\IMG_20200203_235900.jpgF:\Буква Ш.Урок для друку\IMG_20200203_235851.jpgF:\Буква Ш.Урок для друку\IMG_20200203_235840.876jpg.jpg

 

  • Яка пташка, на вашу думку, зайва? Чому?( Усі пташки зимуючі, крім шпака).
  • Чи легко взимку птахам знайти їжу? А як ми можемо допомогти  пернатим друзям? (Зробити годівнички для пташок.)
  • Давайте складемо з пазлів пташину їдальню. Ми  їх отримаємо, якщо виконаємо різні завдання  нашого уроку, продовжимо вчитися читати нові слова та речення  з вивченими літерами. Згодні? Тоді за роботу!

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.   Технологія  «Мікрофон» (фронтальне опитування учнів)

Запитання:

  • Яку букву ви вивчили на минулому уроці? (Букву «Ш»(ша).
  • Який звук позначає буква Ш?

Фонетична зарядка

           Пригадаймо, друзі, вмить,

           Як пшениченька шумить? Ш-ш-ш-ш.

           Як шумлять у птаха крила? Ш-ш-ш-ш.

           В морі синьому вітрила? Ш-ш-ш-ш.

           Вітер з гаєм розмовляє? Ш-ш-ш-ш.

           Поміж  листячком гуляє? Ш-ш-ш-ш.

К. Кондрацька

  •  Дайте характеристику звука [ш].
  • У назвах яких птахів сьогодні ви почули звук [ш]?
  • Назвіть  свої слова, в яких зустрічається цей звук, де  саме  він може стояти у слові? (На початку, в середині та на кінці  слова.)                       ( Учні на дошку прикріплюють пазл №1)
  •  
  1.  Вправи з читання. Гра «Блискавка».

Голосне  миттєве  читання учнями складів та слів,які показує вчитель.      Зміст карток:

ша

шо

шу

ши

ші

ше

аш

ош

уш

иш

іш

еш

Набір слів для читання: наш, мишка, пошта, шапка, шторм, шар, шов, швидко. ( Учні на дошку прикріплюють пазл №2)

3.Гра «Хто швидше розкаже скоромовку»

     Шишки на сосні, шашки на столі.

    Хоче взлізти в шафу кішка, шурхотить у шафі мишка.     (Переможець  гри прикріплює на дошку пазл № 3).

ІV. Робота над матеріалами уроку

  1. Робота з підручником (М.С. Вашуленка, О.В. Вашуленко                         « Буквар»,частина 2,с.26)

а) підготовка до  читання слів (завдання 1 )в парах.

шосе       шахи            шумно             шепіт

шовк      шайба          шумок             шепнути

     шорти   шашки        шуміти          шепотіти

  Перевірка роботи:

  • Прочитайте тільки односкладові слова,  а потім двоскладові, трискладові.
  • Прочитайте  найдовше слово, а потім  ті, що містять дві однакові літери.( Учні отримують і прикріпляють на дошку пазл №4).

б)Фізкультхвилинка   під музичний супровід (з використанням цеглинок « LEGO» )

                         Вже стомились працювати,

                        C:\Users\Elit\Desktop\images.jpg Будемо з «LEGO» відпочивати.

       Жовта в ручках - покружляємо,

                        Від роботи спочиваємо,

                             А зелена – присідаємо

                        Й руки вгору піднімаємо.

                         А блакитна у руках-

                         Політаємо, мов птах.

                              Далі  цеглиночки складемо,

                        Працювати  разом  почнемо.

в) Робота над словами та малюнками ( завдання2).

- Розгляньте  малюнки на стор.26. Прочитайте слова, виберіть ті, якими можна підписати малюнки.

- Яке серед слів зайве? (Жабка). Поясніть свій вибір.(У слові жабка відсутня літера ш.)

 

 

 

2.Звуко-буквенний аналіз слів ШИШКА,   ШПАК,  МАШИНА

Робота у командах-групах. Троє учнів працюють біля дошки, а решта - з індивідуальними фішками на парті. ( За виконану роботу учні отримують і прикріпляють на дошку пазл №5).

   Перевірка роботи:

-

0

-

-

0

ш   и    ш   к    а

-

-

о

-

ш   п     а    к

-

о

-

о

-

о

м   а    ш   и    н    а

  • Яке слова має один склад? Поясніть свою відповідь.( Шпак).

3.Спостереження за словами, що мають різне значення, а звучать однаково.

а)Бесіда:

- Розгляньте малюнки на дошці. Що на них зображено?

-Прочитайте вірш  А. Качана « На березі береза» підручнику(с. 26)

-Що цікавого ви помітили?

 Висновок:  наголос у словах може змінювати лексичне значення слів.

   б) Вправа «Відповідаємо цеглинками». Першокласники піднімають  синю цеглинку, якщо відповідь «так», а червону - якщо відповідь «Ні».

Запитання:

  • Чи бачили ви берег моря чи річки?
  • Береза росте на березі річки.
  • Шпак сидів на вербі.
  • Береза - це травяниста рослина.
  • Шпак – перелітний шпак.
  • У слові шпак два склади.

(За виконану роботу учні отримують і прикріпляють на дошку пазл №6).

F:\Буква Ш.Урок для друку\IMG_20200210_070014.jpgФізкультхвилинка «Буратіно »

Буратіно потягнувся,

Раз – нагнувся, два – нагнувся,

Руки в сторони розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати.

4.  Робота з деформованим  текстом  «Годівничка для птахів».

а)Бесіда:

- Діти, ми з вами разом зібрали  малюнок-годівничку із отриманих пазлів. Птахам ми допомогли. А вдячні пташки принесли нам послання.

(Вчитель обертає  іншим боком малюнок і зачитує текст.)

Картка 1

Годівничка для птахів

  • У дворі школи росли дерева.
  • Так пер-на-ті друзі до-жи-ли до весни.
  • Діти ви-рі-ши-ли там по-ві-си-ти го-дів-нич-ку для пташок.
  • Пташки при- лі-та-ли  до го- дів-нич-ки, ла- су- ва- ли  доб-рень-ким.
  • Вони на-си-па- ли зерна, по-ві-си- ли  шмат- ки сала.

 

-Чи зрозуміли ви, що написали птахи? Чому?

б)Робота в групах. Завдання:

-Прочитайте речення на картці. Пронумеруйте у клітинках послідовність подій у тексті.

 Перевірка групової роботи. ( Сильні учні зачитують виправлений текст).

Годівничка для птахів

    У дворі школи росли дерева. Діти ви-рі-ши-ли там по-ві-си-ти го-дів-нич-ку для пташок. Вони на-си-па- ли зерна, по-ві-си- ли  шмат- ки сала. Пташки при- лі-та-ли  до го- дів-нич-ки, ла- су- ва- ли  доб-рень-ким. Так пер-на-ті друзі  до-жи-ли до весни.

в) Технологія « Крісло автора» (обговорення змісту  прочитаного тексту).

Учень (за бажанням) сідає в крісло автора, він виступає в ролі автора твору.

Інші – задають йому запитання за змістом  прочитаного, а «автор» відповідає словами наближеними до тексту.

V. Підсумок уроку.

- Добігає наш урок  до кінця.  З яким настроєм завершуєте урок? Підніміть цеглинку « LEGO» зеленого кольору, якщо урок сподобався,  жовтого – якщо щось не вийшло, червоного – якщо урок  не сподобався.

Інтерактивна вправа « Незакінчене речення»

  • Розкажіть про свою роботу на уроці. Починайте речення  словами:

Сьогодні  на уроці я……

Мені легко було …..

Мені важко було …

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку