Урок навчання грамоти "Закріплення знань про вивчені букви та їх звукове значення."

Про матеріал
Метою уроку є закріплення вміння учнів читати склади, слова, речення з вивченими буквами, складати звукові моделі слів; розвивати зв’язне діалогічне мовлення, спостережливість, виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

1

 

Урок навчання грамоти (читання)

C:\Users\User\Desktop\1 клас.теорія\теоретичн.матеріал до відкритих уроків і фото\міський семінар 7.11.12\відкр.урок2012\у 035.jpgЗ досвіду роботи вчителя вищої кваліфікаційної категорії Новиченко Ольги Василівни

 

 

 

Тема. Закріплення знань про вивчені букви та їх звукове значення.

Мета: закріплювати вміння учнів читати склади, слова, речення з вивченими буквами, складати звукові моделі слів; розвивати зв’язне  діалогічне мовлення, спостережливість, виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: котик,півник, звуко-складові моделі та фішки до них, складові таблиці та кубики М. Зайцева, картки та предметні малюнки для зорового диктанту,променеподібні таблиці, конструктори для читання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

                                                               Швидко пролунав дзвінок

Розпочати час урок.

Ми навчаємось старанно

І працюєм залюбки.

Друзі скажуть: «Бездоганно,

Ви усі – розумнички»

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  • Діти, сьогодні до нас на урок завітав один незвичайний гість. Ось спробуйте відгадати, хто ж це такий.

Має вуса, пишний хвіст

І негарну звичку:

Спершу добре він поїсть,

Після вмиє личко. (Котик).

  • Так. Це Котик.

-- Доброго дня всім! Я Котик із казки "Котик і Півник”. Ви знаєте, що Лисичка все ж таки обдурила мого брата Півника й хоче його зїсти? Я ходив до неї, благав відпустити Півника, та вона не хоче цього робити. Дала мені пакуночок із пір’їнками  і сказала: "Виконаєш мої завдання, тоді й відпущу Півника”. (Плаче). Я хотів усе виконати, але в мене нічого не виходить. Що ж мені робити?

  • Він дуже розгублений і прийшов до вас за допомогою. Якщо ми все виконаємо,то допоможемо Котику визволити  Півника. Згідні???
  • Тоді розпочинаємо!Для цього ми маємо пригадати звуки, які вже вивчили та букви, що їх позначають, почитати склади, слова, речення, попрацювати в парах,групах, з  Букварем, в зошитах. 
  • Отже, 1-ша пір’їнка. Зарядка для Язичка.
  • Промовляння звука [ к]. Характеристика звука.
  • Назвати слова, в яких є звук [к]. Ввести в речення.

(знімається пір’їнка і «одягається Півник - малюнок»)

 

2-га пір’їнка. Робота зі складовою таблицею М. Зайцева:

-проспівка із записом;

-проспівка із рухами.

 

3-тя пір’їнка. Читання променеподібних таблиць.

 

К-------- а,и,і,о,у                        кл------------а,и,і,о,у

 

МА---------к                          Сі-----------к                        Ла---------- к                        

  • складова таблиця.

 

4-та пір’їнка. Гра «Яке слово я задумала»(Словниково-логічні вправи).

Надруковані слова:

Калина   соки  коса  косив  вікно

           І одна схема слова до одного з цих слів. [-о –о]

  • Яке слово заховалося в схемі? (коса)
  • Яке значення цього слова? Складіть речення.

 

5-та пір’їнка. Робота з багатозначними словами (мультимедійний екран):

  • значення слова (коса, півники, іриски);
  • викласти звукові моделі слів (робота в парах)

 

6-та пір’їнка.  Фізкультхвилинка «Два півники»

 

7-ма пір’їнка. Робота в зошитах:

  • зоровий диктант складів та слів за малюнками (сом, малина,);
  • скласти із складів слова;
  • набрати слова  вовк, сова, лимон (показати картинки) на конструкторах.

 

8-ма пір’їнка. Робота за Букварем с. 51:

  • загадка про калину

Весною зацвіла,влітку загоріла.

Червоні кетяги восени наділа.

  •              Вчитель. Так. Це калина.
  •              Розглянути малюнки калини.

У всіх народів є рослини-символи. Калина полюбила українську землю. Українці шанують її вроду. Тому саджають біля хати кущ калини. Чим вона корисна?( калина - це справжній природний «лікар», який виліковує від більшості захворювань. Високий вміст в калині таких мікроелементів, як залізо, фосфор, кальцій, цинк, марганець і багатьох інших, а також вітамінів Р, К, Е, А. Калина застосовується і як заспокійливий засіб при нервових розладах, при застудах)

(відкриваємо Буквар с.51)

  •              Читання вчителем тексту;

 

  •              Тест:
  1.           Калина росла біля вікна?

     -так;

     -ні.

2. На калині були ягідки?

    -так;

    -ні.

3. У Клави скакалка в руках?

    -так;

    -ні.

4. Метелик сів на вікно?

    -так;

    -ні.

            Взаємоперевірка;

  •              Читання тексту учнями:

(по реченню, по слову «ланцюжком»).

 

Фізкультхвилинка для очей (впізнавання голосів).

 

Оченята роблять вправи:

Вліво, вправо, вліво, вправо.

Потім вгору, потім вниз

Оченятками дивись!

 

9-та пір’їнка. Робота в групах з кубиками. Скласти слова і дати звукову характеристику .

1.калина  2.мак  3.вінок  4.соки  5.півник (лис)  6.сова

 

Перевірка.

 

ІІІ.Підсумок. Молодці! Всі завдання виконали.

  •              Що ми робили на уроці?
  •              Що вам сподобалось?

ІV. Хвилинка-цікавинка.

(Стук у двері). Заходить Півник.

  •              Кукуріку! Добрий день у вашу хатку!!!!!! Дуже дякую вам, дітки, за допомогу! А тобі , Котику, вже обіцяю, що буду слухатися і нікому чужому більше двері відкривати не буду! І ви , діти, будьте слухняні!!!!!!!!!! А на згадку про мене ось вам подаруночки солоденькі!!!!! (Роздати цукерочки)

 

 

docx
Додано
20 листопада 2022
Переглядів
588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку