1
Урок навчання грамоти (читання)
З досвіду роботи вчителя вищої кваліфікаційної категорії Новиченко Ольги Василівни
Тема. Закріплення знань про вивчені букви та їх звукове значення.
Мета: закріплювати вміння учнів читати склади, слова, речення з вивченими буквами, складати звукові моделі слів; розвивати зв’язне діалогічне мовлення, спостережливість, виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: котик,півник, звуко-складові моделі та фішки до них, складові таблиці та кубики М. Зайцева, картки та предметні малюнки для зорового диктанту,променеподібні таблиці, конструктори для читання.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Швидко пролунав дзвінок
Розпочати час урок.
Ми навчаємось старанно
І працюєм залюбки.
Друзі скажуть: «Бездоганно,
Ви усі – розумнички»
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Має вуса, пишний хвіст
І негарну звичку:
Спершу добре він поїсть,
Після вмиє личко. (Котик).
-- Доброго дня всім! Я Котик із казки "Котик і Півник”. Ви знаєте, що Лисичка все ж таки обдурила мого брата Півника й хоче його зїсти? Я ходив до неї, благав відпустити Півника, та вона не хоче цього робити. Дала мені пакуночок із пір’їнками і сказала: "Виконаєш мої завдання, тоді й відпущу Півника”. (Плаче). Я хотів усе виконати, але в мене нічого не виходить. Що ж мені робити?
(знімається пір’їнка і «одягається Півник - малюнок»)
2-га пір’їнка. Робота зі складовою таблицею М. Зайцева:
-проспівка із записом;
-проспівка із рухами.
3-тя пір’їнка. Читання променеподібних таблиць.
К-------- а,и,і,о,у кл------------а,и,і,о,у
МА---------к Сі-----------к Ла---------- к
4-та пір’їнка. Гра «Яке слово я задумала»(Словниково-логічні вправи).
Надруковані слова:
Калина соки коса косив вікно
І одна схема слова до одного з цих слів. [-о –о]
5-та пір’їнка. Робота з багатозначними словами (мультимедійний екран):
6-та пір’їнка. Фізкультхвилинка «Два півники»
7-ма пір’їнка. Робота в зошитах:
8-ма пір’їнка. Робота за Букварем с. 51:
Весною зацвіла,влітку загоріла.
Червоні кетяги восени наділа.
У всіх народів є рослини-символи. Калина полюбила українську землю. Українці шанують її вроду. Тому саджають біля хати кущ калини. Чим вона корисна?( калина - це справжній природний «лікар», який виліковує від більшості захворювань. Високий вміст в калині таких мікроелементів, як залізо, фосфор, кальцій, цинк, марганець і багатьох інших, а також вітамінів Р, К, Е, А. Калина застосовується і як заспокійливий засіб при нервових розладах, при застудах)
(відкриваємо Буквар с.51)
-так;
-ні.
2. На калині були ягідки?
-так;
-ні.
3. У Клави скакалка в руках?
-так;
-ні.
4. Метелик сів на вікно?
-так;
-ні.
Взаємоперевірка;
(по реченню, по слову «ланцюжком»).
Фізкультхвилинка для очей (впізнавання голосів).
Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо, вліво, вправо.
Потім вгору, потім вниз
Оченятками дивись!
9-та пір’їнка. Робота в групах з кубиками. Скласти слова і дати звукову характеристику .
1.калина 2.мак 3.вінок 4.соки 5.півник (лис) 6.сова
Перевірка.
ІІІ.Підсумок. Молодці! Всі завдання виконали.
ІV. Хвилинка-цікавинка.
(Стук у двері). Заходить Півник.